Brit Care eller Magnussons?
Jag tänker köpa något av fodren brit Care eller Magnussons. Vilken av dessa foder är bäst? Någon som har erfarenhet av något?
Jag har erfarenhet av Brit Care, lamm & ris varianten, är supernöjd, tycker det är ett toppenfoder, så många positiva förändringar efter vi böt till det!
Vi har Magnussons, har inte haft det så länge men ser än så länge bara positivt med det. Dom bajsar inte lika ofta som innan och pälsen ser blank och fin ut. Men som sagt så har vi inte använt det så länge. Men jag tycket att innehållet i båda fodren är rätt bra för att vara torrfoder
🙂
Vad får din hund för foder idag?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag har magnussons och ett valpfoder (torrfoder) som jag blandar till min 6-månaders valp. Har provat olika valpfoder men hon är tydligen väldigt kräsen och äter inte det. Åkte hem till en släkning och hälsade på. Hon fick smaka på deras hunds foder som är magnussons. Hon åt som om hon aldrig sett mat innan. Så köpte hem en påse och blandar nu med vanliga valpfodret.
Både min släkting och vi är väldigt nöjda med det fodret. Hundarna är blanka i pälsen och fina i hullet. Konsistensen är lite mer som kex än torrfoder tycker jag. Smakrikt och populärt här hemma till våran kräsna tikvalp. :) Brit care har jag ingen erfarenhet av.
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Hade Magnusson tidigare till min tik och hon funkade väl helt okej på det men bytte till ett mer högenergifoder då hon åt det dåligt och ville hellre ge spannmålsfritt. Det är hyfsat bra foder men passade inte min hund jättebra. Hon bajsade också något mer med Magnusson än när vi sen bytte, då till Acana Ranchlands. Nu äter hon färskfoder Vom og Hundemat och det är helt underbart så kommer aldrig byta tillbaka till torrfoder.
Brit Care har jag ingen erfarenhet av så vill inte uttala mig om vilket av dessa foder som är bäst. Innehållet i båda fodren ser iallafall bra ut. Finns såklart bättre men finns helt klart sämre.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar