Ska skaffa hund!
Hej!
Nästa tisdag, den 5:e, blir vi hundägare för första gången till en bichon havaneis tik! Det blir jättespännande, längtar verkligen!
Har haft en del med hundar att göra förut då vi varit hundvakt och när några vänner till familjen hade hund så brukade vi ta med honom (Peps) på promenad och träna honom lite. Havaneiser däremot är något helt nytt för oss och vi har valt just dem eftersom min allergiska syster inte reagerar på dem, och inte pappa heller. Otroligt vackra och snälla är de med, har haft äran att få träffa mamma med valpar under min praktik på en veterinärklinik.
Taggade till tusen är vi och vi försöker smyga lite med städning här hemma så att huset lämpar sig för en hund också, men min syster får inget veta ännu eftersom det ska bli en överraskning… Nu får vi bara hålla tummarna att vår katt Akilles inte blir alltför rädd för hunden, som heter Qira. Stackars Akilles är lite rädd för andra djur, men vi tror och hoppas att han kommer vänja sig, så som han har gjort med våra kaniner och hästar! :)
Dock inte helt säker på i vilken grupp denna tråd hörde hemma så nu fick den vara på övrigt :)
Grattis! Bichonar är jätte snälla,jag har en bichon frise :D
#1 Tack, jo de verkar vara jättehärliga hundar! :D
grattis! kom bara ihåg att även fast din pappa och syster inte reagerar på havanaiser, kan dom reagera på valpen då dom oftast är mer alergena (eller vad det nu heter) :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 Det är en unghund vi ska skaffa, 7månader gammal är hon så vi hoppas på att det "problemet" inte dyker upp :) Sen är de inte alltför allergiska som tur är, de tål egentligen inte pälsdjur alls, men trots det klarar de att ha en inneboende katt :)
#5 jaha, men då borde det inte vara några problem :) ser varje dag när familjer skaffar valp, "rasen är ju allergivänlig" och nästa dag, " vi måste sälja våran 10 v valp p.g.a allergi"… Lycka till med den lille!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#4 Åh, så roligt! :D
#6 Ja, det är verkligen synd! Lite mer ansvar kan man ju ta tycker man. Tack så mycket! :)
#7 ja precis
du får bjuda på många bilder när hunden kommer!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#8 Självklart! :)
Grattis till en av världens mest underbara hundras
😃Ser fram emot bilder och uppdatering när eran vovve anlänt.
Vilken kennel kommer hunden ifrån?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#10 Det var en fråga, hon kommer ursprungligen från Umeå, men har tyvärr ingen koll på vad den heter :)
#11+13, Åh, de är så vackra! Jag har faktiskt aldrig varit något fan utav småhundar, men jag har verkligen fått ångra mig känner jag^^
#12 Nej, nej, nu har jag skrivit fel. Menade Luleå :)
Har du fått hem henne? :)
#17 Nej, vi ska hämta henne den 5:e, på tisdag :) Vi har varit mycket duktiga hittills och kunnat hålla masken inför min syster, får se om vi är lika duktiga fram tills vi är på flygplatsen^^
okej det här handlar inte om det men först och främst va kul! du kommer inte ångra dig bichon är den bästa hundrasen/arten som finns! Sen måste jag hålla med #6 min kompis köpte förut en hund och hon sålde den sen för hon var för allergisk men det är nog inge problem med dig :)
#19 Tack! :) Nej, jag tror inte det ska vara något problem, känns som om tisdag inte kan komma fort nog! :D
Blev lite förseningar pga problem med flygpersonalen, så imorgon kommer hon istället med tåget :) Får se om jag lägger hit någon bild då, kan bli så att vi inte kommer hem förrän sent på kvällen, eftersom tåg har en tendens att bli sena… :)
Lycka till!
Nu har lilla Qira anlänt! Jättetrevliga uppfödare (som följde med vid överlämnandet) och en lika trevlig fd ägare! Stor blev överraskningen för min syster Hanna som inget fått veta, hon trodde mamma hade träffat bekanta som hade hundar och trodde att hon skulle få hålla en utav dem, hon förstod inte att vi var allvarliga när vi sa att hon var matte till hunden hon höll^^
Qira ville gärna vara med när vi packade upp hennes saker, och sedan satt hon och bevakade min syster när hon borstade tänderna. När min syster sedan gick in på sitt rum där Qira kommer att sova, så sprang Qira före till sin säng och lade sig.
Så roligt för er att eran nya familjemedlem har anlänt nu 🙂Hon är jätte söt och fin!
Blir kul att följa er 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se