Bichon iFokus

Bichon

Etikettpälsvård
Läst 4935 ggr
Ödlan
0

KW diamantögon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten malteser/havanais valp som är 3,5 mån och som har missfärgning under ögonen. Har beställt KW diamantögon som ska ta bort detta men nu blir jag lite nojig, hur ska man tvätta?

Det står att man ska fukta en bomullsrondell och tvätta runt ögat men hur försiktig måste man vara? Får det absolut inte komma I ögat? Det är som värst precis vid ögonvrån och det är ju väldigt nära själva ögat.

Nån som provat detta medel?

[Sarahansson1]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du ska absolut inte fukta ögonen då kommer de bara bli mer och kladdigt ink mer utspritt. 

Jag har en havnais kille som också har ringniga ögon har dock aldrig köpt ngt speciellt foder eller produkter för att få bort det utan har klippt bort så mkt det går och även använt potatis mjöl som jag tar och lägger på vid ögonvrån. 

Och de funkar super :) Så jag hade kört på det om jag var du billigt och funkar jätte bra!

Skickar med en bild (denna är bild är dock gammal men, så här brukar de ofta se ut vid hans ögon)

Ödlan
0

Läste på ett norskt forum om medlet och där var en hund som fått lite på nosen och fått en blekt fläck så det verkar vara ett stakt blekmedel.

Skickar tillbaka flaskan….

Ska be nån hjälpa mig att klippa bort det värsta och sen lägga på potatismjöl.

Tack för tips :)

LinaK
0

Jag gör som Sara gör, klipper pälsen kring ögonen och sedan försöker jag hålla det torrt då det är tårvätskan som missfärgar pälsen. Potatismjöl är toppen :) Det var mig en riktig liten sötnos du fått hem, helt bedårande!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se