Utmaningen - Januari - Buga!
Jag har förlängt tävlingen!
Här kommer Decembers utmaning. Ni vet hur det går till; ni lär er tricket, filmar när ni genomför det, lägger upp filmen här och sedan blir den en röstning!
Månadens utmaning: Buga!
Regler:
Ni ska ha skickat in eran film innan den 26 Januari Därefter kommer vi rösta fram den film vi tycker är bäst. Vinnaren får välja nästa utmaning/trick.
Det behöver inte vara en bichonhund som är med och tävlar. Alla får vara med!
Tips hur man tränar in tricket: Ett sätt är att sträcka in en hand med godis mellan hundens framben när den står upp. Så fort hunden sträcker sig efter godisen (dvs. drar tillbaka huvudet mellan frambenen och trycker upp rumpan) belönar man. Detta gör man tills hunden har förtsått att den blir belönad för just detta. Därefter kan man lägga till ett kommandoord som t.ex. "buga".
(Har tyvärr ingen bild då ingen av mina hundar kan detta ännu
)
Åh detta är ju något jag försöker lära Sigge just nu, får se om jag kan få det filmat sen när det sitter något sånär 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Kan man ta och lägga in en bild i stället för film då jag inte är medlem på youtube
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Ja vi får väl förlänga datumet till 26 januari kanske?
Kom igen nu!
Detta ska jag försöka lära micke! han bjuder det beteendet själv, så hur svårt kan det vara? ;) (micke är iof tollare, hoppas det inte gör ngt då det är bichon iFokus..)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#8 Ser ju kanonbra ut! Nu är frågan om vi ska förlänga tävlingen ytterligare eller om du ska få starta en ny utmaning? :) Vem är det som bestämmer "vinnare" förresten, är det Sajtvärd och Medarbetare eller?
oj haha såg nu att det stod 26 januari 
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Har lite svårt att lära Elvis att buga :/ Han vill bara lägga sig ner hela tiden…