Bichon iFokus

Bichon

Etikettdin-hund
Läst 5446 ggr
jeanettee
0

Elsa visar upp sig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite smått ovårdad och med brutet ben men fortfarande mattes älskling. =)

jeanettee
0

Oskyldig.

jeanettee
0

Busig.

jeanettee
0

Nu jäklars..

jeanettee
0

Nu tar jag dig!

jeanettee
0

Älskar hur örat flyger på den här bilden. =)

jeanettee
0

Innan hon bröt benet.

kicmat
0

Vilket litet charmtroll hon är, lycka till i fortsättningen.

Emma-U
0

Sötnos-unge dååå Skrattande Det ska mycket till för att en valp ska tappa lusten att leka. Det är hon ett tydligt exempel på..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Hur söt kan man bli?? Hon är ju helt bedårande! Skrattande
Sån lockig härlig päls hon verkar ha. Är hennes päls svårskött?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

jeanettee
0

#9 Ska hälsa henne.. Eller inte, hon blir så himla mallig. ;)

Pälsen är faktiskt inte så jätte svår. Jag borstar henne ordentligt 1-2 gånger i veckan och där emellan tar jag på tassarna och på/runt svansen när det behövs. Och när när jag kelat med henne brukar jag dra fingrarna genom pälsen och på så sätt kamma henne eller hur man ska säga. =)

Badar gör vi varannan-var tredje vecka. Eller.. Innan benet nu då. =) Så just nu skulle hon behöva ett bad men det är bara att vänta. =)

jeanettee
0

Haha.. Måste bara dela med mig. Elsa är så himla rolig när man busar man henne. Hon låter som sjutton, inte att hon morrar eller så utan hon öppnar munnen hon låter hel-rolig, typ som att hon gurglar eller nåt. Och eftersom rasen är från Ryssland så kallar vi henne den lilla ryska vargen då hon låter "så himla farlig" när hon håller på. =P

Bella-R
0

Vad söt hon är!

Helt underbar :D

/ Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

LinaK
0

#11 hihi, låter riktigt gulligt Skrattande Du får filma henne så vi får se.

Hon är ju hur söt som helst! Hur stor kommer hon bli? Alltså hur mycket väger en vuxen bolonka ungefär?

LillaBenice
0

vad har hon gjort så hon brutit benet

jeanettee
0

#14 Hon ramlade ner från en soffa och ramlade så illa så hon bröt det.

Nu har det blivit ganska jobbigt här hemma faktiskt. När hon var till veterinären sist för att röntga och spjäla om benet så blev det nåt galet och det slutade med att hon fick ett skavsår. I torsdags upptäckte jag det och fick komma tillbaka så de klippte bort det som satt ille och tvättade av det. Men hon har slickat väldigt mycket. Jag jobbade hela fredagen och hon är juh med mig på jobbet så jag försökte så att hon inte skulle slicka men det var helt omöjligt. Nu har hon tratt på sig men det luktar inte bra om såret. Det är inget öppet sår som blöder men det syns att det är irriterat. Så nu är jag ganska orolig. Det känns så tråkigt när benet läker så bra och så kommer det här istället för henne. Imorgon ska vi tillbaka för ännu en röntgen och då får de kolla på det och så får vi se hur vi går vidare. Hon kommer juh i alla fall inte åt och kan slicka nu och jag hoppas att när det har torkat upp ordentligt att det ska bli bra men vi får se. Hoppas, hoppas på det bästa. =(

LinaK
0

#15 Men så trist. Att det aldrig kan få bli bra!
Stackars lilla Elsa, hon fick en tuff start här i livet. Och även du som hundägare. Men nu hoppas vi att Elsa slipper allt som har att göra med sjukdom och tråkigheter. Det har hon fått nog av Glad

jeanettee
0

#13 Jag har kollat upp lite hur mycket de väger som vuxna och vad jag har hittat så är det mellan 2-4 kilo. Elsa väger nu 3,5 men hon känns absolut inte tjock eller så så jag vet inte riktigt hur det kommer bli. =P

Det går annars bättre med benet nu. Hon går omkring med en tratt men precis som med benet så bryr hon sig inte om den. Hon är lite irriterad över att hon inte kan slicka på såret vilket inte är så konstigt men annars är hon precis som vanligt. =)

Det är med andra ord en tuff liten dam jag har. =P

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur går det med Elsa? Nu börjar hon väl bli en stor tjej? :)

fia-mia
0

Vilken sötnos!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

jeanettee
0

#18 Jo då, hon är mattes stora tjej. =) 1 ½ år nu och fortfarande väldigt valpig. Hon är högre än vad hon "ska" vara, hennes föräldrar är lägre och ett av hennes syskon som jag träffar på ibland ser ut att vara minst ett år yngre. =P Så himla kul att se de här gamla bilderna, ska se om jag kan hitta några nyare så ni får se det lilla charmtrollet. =)

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#20 Ja vill gärna se nya bilder på Elsa Glad Vore jätte roligt att se henne som "vuxen". Går det bra med henne annars? Minns att du sa att hon var reserverad mot folk helt plötsligt, hur har det gått?

Enyahund
0

Vad är Elsa för ras?

LinaK
0

#22 Har inte sett trådskaparen på länge, men Elsa är en Russkaya tsvetnaya bolonka dom är inte speciellt vanliga i Sverige.

joheck
0

Vilken sötnos! Har aldrig sett en hund av denna ras tidigare.

jeanettee
0

Hallå!

Som LinaK skrev har jag varit lite frånvarande, mycket i skolan och livet i stort som händer. =P

Med just charmtrollet är det upp och ner. Hon är något reserverad både mot nya människor och nya hundar man har även fått inse att matte nog kan ha överreagerat lite i den frågan. =P Min mormor är hundvakt åt henne ganska ofta och precis där hon bor har de byggt en hundpark som jag tänkte att jag aldrig kunde ta Elsa just för att hon varit reserverad mot hundar vi möter på gatan och så. Hon är juh bara en liten skit men jag tänkte att om hon är kartig mot en större hund kan det gå illa. Plus att det skulle kännas så tråkigt och pinsamt om hon skulle nafsa eller så mot en annan hund.

Detta struntade min mormor i. =P Hon gick dit med henne och Elsa fullkomligt älskar det! Hon är ibland något reserverad men när det blir så springer hon vara bakom min mormor. Annars springer hon och leker med de andra hundarna som att hon aldrig gjort nåt annat. =P

Tyvärr har vi haft en del sjukdomsproblem. Som jag tidigare nämnt har hon ett litet hjärtfel, ett blåsljud, men än så länge är det ingen fara. Vi har dock haft klippkort hos veterinären på grund av andra olika orsaker och en hund-hypokondriker till matte gör nog inte saken bättre. =P

Det är svårt att veta om problem beror just på otur eller om det är något som beror på rasen. Som LinaK skrev är det en ovanlig ras och då är det svårt att veta sånt.

Men hon fyllde tre vid nyår och är fortfarande mattes ögonsten. =)

jeanettee
0

Här kommer några nya bilder på odjuret. =)

jeanettee
0

Alldeles nyklippt.

jeanettee
0

Inte nyklippt men nyduschad och avskyr matte som pesten.

jeanettee
0

Snö är bland det bästa som finns. Här med bästa kompisen Floyd.

jeanettee
0

Snö som sagt..

jeanettee
0

Och så här ser hon ut nu. Massor med ullig och mysig päls. =)