Orolig över min hund! ❤
Hej jag har en bichon som är 2 år gammal nu. Han är fortfarande som en busig liten valp vilket jag gillar. Men i torsdags så har han inte mått så bra han har varit lös i magen,kräkts,varit ledsen och ibland orkar han nästan inte äns gå + att han varken dricker eller äter (äter bara några små kulor torrfoder) borde man ringa en vetrinär och kolla vad det kan vara? Jag är ju bara 13 men jag vill inte att min hund ska gå runt och må dåligt och inte orka göra något. Mamma hade tänkt att ringa en vetrinär på torsdag och kolla vad det kan vara. Någon som vet vad det kan vara? För vi har provat med avmasknings medel eller vad det nu heter. Är jätte glad för alla tips jag får. :) ❤❤❤❤❤❤❤❤
varför inte ringa vetten nu och kolla?
Jag skulle föreslå att ni ger hunden iaf kokt ris, sen kommer jag inte på vad det var mer men det får någon annan svara på.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ok tack för han är verkligen en helt annan hund när han inte mår bra
Omöjligt att säga vad det kan vara. Det ni borde och är skyldiga att göra (eller ja din mamma är skyldig då hon anses som ansvarig för hunden) är att kontakta en veterinär och det snarast.
Lycka till med eran hund, du får gärna berätta hur det går för er 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ring nu!!!! Vår lilla vovve hade fått i sig sand, hon blev inlagd direkt med dropp och lösande. Du får säga till din mamma att man kan i alla fall ringa och höra med veterinären vad dom tycker att ni ska göra. Värsta vore om något fastnat i mag o tarm kanalen, då kan det vara bråttom. Dom här små liven får lätt i sig både det ena o andra.
Lycka till och hör av dig hur det gått.
Tycker också du borde ringa, det är ju inte bra om de både kräks och har diarré samtidigt. När Hugo var dålig i somras gav jag honom vätskeersättning och kokat ris i pyttesmå portioner. Men bäst är att ringa om de tycker ni borde åka in med honom.
Vi gjorde det och vi kom på att den hunden som inte mådde bra hade ätit av min 10 veckors valps mat och vetrinären sa att det är vanligt dem gör det men nu mår han som vanlig för nu äter han bara sin mat. Vi håller ju lite kolla på honom nu. Han är lika busig som han var förut så det är skönt! :)
Skönt att det löste sig för honom och er :)
Aa det var skönt man var ju lite orolig den veckan :)