Bichon iFokus

Bichon

Etikett: din-hund
Läst 1623 ggr
Bella-R
0

Vad använder du din hund till?

Tränar du nån gren med din hund? Agility eller freestyle exempelvis?

Elr kanske är din vovve bara till sällskap?

Berätta gärna, och bilder är alltid uppskattat Glad

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

LinaK
0

Kan väl börja lite med att berätta då. Algot köpte vi främst till sällskap. Tanken var att ställa ut honom en gång för att få en bedömning på honom. Men eftersom han utvecklade ett underbett så gick dom tankarna i kras. Men det gör oss inte direkt mycket, han är ju en go hund som han är ;)

Så nu blir det väl några lydnadskurser, agilitykurs och kanske någon spårkurs. Vi får se vad framtiden har att utvisa.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Emma-U
0

Tyra, Bichon Havanais, köpte vi som en ren och skär sällskapshund. Men vi har redan börjat få upp ögonen för att eventuellt börja med lite hobbyagility eller liknande med henne eftersom hon är så duktig på allt.. Men det är ett senare projekt eftersom hon inte ens är fyra månader ännu Skrattande Men tankarna finns.

Dessutom visar hon upp sin stora kunskap att nosa fram godsaker, så eventuellt blir det lite spår med henne också om hon tycker att det är roligt..

Valpkursen går galant och det lär med största sannolikhet bli någon mer kurs för henne och oss Glad

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Mirzadancing
0

Jag är som en fodervän till  ''min''  hund ;)

Men vi tränar mer sitt ligga rulla runt sök i mer den stilen

och vi går mkt om dagen.  Men mest tränar vi hörslen och lukten ;)

LinaK
0

Ja det är bra att träna sin hund mentalt =) Sök är ju väldigt krävande för hundens hjärna och utmärkt träning.

Körde lite sök på valpkursen med min hund, han var helt slut efteråt Tungan ute Fick typ bära hem honom. hoho

Mirzadancing
0

Ja , det är ju bra med sånt träning ;D

Blev han så  trött  han lillen  ;D men han är ju så liten ännu ;) :D

Sem blir han ju stor stark ;D Skrattande

LinaK
0

Absolut :) Ja han blev riktigt trött, fast då var han ännu mindre än vad han är nu. Nu är han ju "stor" hela 7 månader Flört

Hur gammal är din vovve då?

Mirzadancing
0

min är 2 och ett halv ;)  så hon är en sto och stark tjeje , men har varit lite dålig på sistonde  :( ..  utslag över nosen …

emelieeh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mimmi, bichon frisée, köpte vi som sällskapshund. Men hon har en full stamtavla. Bella, bichon havanais, är också köpt till sällskaps, men vi kanske ska ställa ut henne någongång :)

nonisaga
0

Min Milou "andvänds" till freestyle, tävlingar osv. Lydnad men inga tävlingar och agility bara för att det är kul :). Sen så kör vi en massa bruks haha, men te.x som aportering, sökning, vattenaportering och lite till. Men såklart så myser vi en maaaaassa :D han är mitt lilla gosedjur ^^

Ascot
0

Min Ascot 2-årig havanais är endast till sällskap. Något mer orkar jag pga sjukdom inte med, tyvärr.

destroyed
0

agilty och freestyle.. kanske lite lydndad och uställning..:) Men allt beror på om hon tycker det är roligt!

Bella-R
0

Min Benji är främst till sällskap, när han blivit lite äldre så skulle jag vilja testa freestyle med honom. Men vi får se hur det blir! :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

joheck
0

Mina två är sällskaps- och framtida tävlingshundar. Papillon.

Pin ska jag börja tävla i lydnad och viltspår inom kort. Även utställning.

Sansa blir det antagligen bara utställning med i år, det och en hel del miljöträning.

Vi håller även på lite smått med agility och uppletande, även sugen på sök.