Target
Hejhej!
Jag tänkte att jag skulle lära Sansa det här med "target". Såg sjölejon som kunde det på tv och det verkade väldigt fiffigt. Nu kommer jag antagligen inte ha lika stor användning av det som zoo-skötarna på tv, men det är ändå ett rätt coolt trick.
Kan era hundar target? Om inte, så vill ni kanske också lära er/a hund/ar det. Tänkte att vi kan använda den här tråden för tips eller att bara lägga upp filmer/bilder och berätta hur det går.
Target är när du lär hunden att med antingen nosen eller tassen nudda tex din hand. Detta kan sedan användas för att förenkla annan inlärning, så som vid tex slalom.
Jag vet inte riktigt. Men ja eventuellt slalom och så tänkte jag se om det kanske kan användas för att få till en bra fotposition för i sånna fall ska jag nog lära Pin det också. Två ben kan hon ju, men det kan ju vara bra att förstärka det och få henne att stå lite längre. Förhoppningvis kommer det en massa tips här också på vad man kan använda det till.
Vad duktig sansa var!!! Det kommer att vara roligt att följa er!!
. Nu har jag börjat flytta på handen så att hon måste ta några steg. Hon fattar det väldigt bra så här långt!