Bichon iFokus

Bichon

Etikett: raserna
Läst 1412 ggr
AnneN
0

Hjälp med kuriosa om bichon frisé

Hejsan!

Jag håller på samla lite fakta om olika raser inför raskunskap på en hundkurs.

Det jag tar med är det vanliga om rasens historia, egenskaper, päls, storlek.

Men för att göra det hela lite roligare så försöker jag även hitta lite kuriosa om alla raserna, något som kanske inte alla vet om just den rasen, tex att det finns individer av bichon havanaise som klarat jaktprov för rådjur, eller att sveriges första lydnadschampoin var en papillon.

Nu behöver jag alltså er hjälp att hitta någon sådan kul information om bichon frisé!

Tacksam för all hjälp jag kan få.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

joheck
1

Åhh vad roligt att du tittar in här! Att den första lydnadschampionen va en papillon vet väl alla! Dessutom är det en papillon som innehar rekordet att vara världens minsta räddningshund, fast nu har dom ändrat reglerna så pappisar inte längre får vara med….

Haha, det va ju inte papillon du skulle ha information om dock. Tyvärr så har jag inte så stor koll på frisén. Annat än att de väl används endel som cirkushundar. Men det borde ju finnas någon här inne som kan det här med frisén.

AnneN
0

#1 Tyvärr vet inte alla det om papillonen, ännu har jag inte mött många som vetat om det innan jag informerat om det, inklusive uppfödare av rasen.

_**/Mvh Anne

joheck
0

#2 Förvånad Att uppfödare inte vet det är ju förskräkligt! Dom är värda så mycket mer en "knähunds"-stämpeln. Så fruktansvärt roliga att jobba med, och dom är ju bra på i princip allt. =P

AnneN
0

Ingen som har något kul Fakta om Bichon Frisé? Förvånad

_**/Mvh Anne

joheck
0

Kom igen nu bichonare! Vi måste visa upp oss för våran "utomstående" gäst!

Dom är vita och krulliga…..Oskyldig