Aktiveringsspel
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejhej!
Har ni testat något aktiveringsspel med era hundar? Gillar dom det? Tycker ni att det är en bra aktivering?
Jag har testat med både Pin och Sansa. Dom verkar uppskatta det, man får ju godis!
Här är en liten film på när Sansa fick pröva ett spel för första gången (ja Lina, det är spelet som jag köpte av dig!
). Hon fattar inte riktigt vad hon ska göra först men sen faller bitarna på plats. Kan också tillägga att i de tre "lådorna" som hon inte plockar upp så är det tomt under två och en bit torkad lever under en. Hon lyckades hitta alla planet pet godisarna, levern va tydligen svårare!
Visa gärna bilder och filmer på när era hundar "spelar"!
Har inte testat något sådant spel med Rasmus. Men det verkar vara bra nosarbete och problemlösning! Ska kanske inskaffas?
Vart kan man hitta den du har? Den verkar inte ha en så hög svårighetsnivå, så det kanske är en bra start? 
Okej, tack för tipset! 
Åh se där Johanna
Så söt hon är alltså, haha! Typ i början där "Ja matte jag vet att det ligger något gott under där, men nu får du sluta retas och ge mig det goda" Lilla prinsessan!
Jag tycker dom där aktiveringsspelen är bra, bra med hjärngympa! Jag skulle vilja köpa något sådant som är lite klurigt, för Sigge han klurar ut allt på fem röda 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sen kan man ju använda gamla kartonger och gömma godis/ben i. Gjorde det åt hundarna idag, fast Sansa ville inte vara med…. Det tog Pin nästan två timmar(!) att ta sig in i kartongen. Väl inne va det nosarbete som gällde. Nu är han trött kan jag lova!
Filmen är aningen lång, en sisådär 20 minuter
. Förstår om ni inte orkar se på hela, men det är rätt kul att se hur han jobbar och framförallt TÄNKER. Jättebra och enkel aktivering! Skräpigt blir det dock.
Åh, Sansa är ju så grymt söt! 
När vi ändå är inne på tråden tänkte jag passa på att fråga. Skulle jättegärna vilja köpa ett Nina Ottoson-spel till min papillon. Vilket tycker ni är bäst och vilket skulle passa honom tror ni?
.