Bichon iFokus

Bichon

Etikett: övrigt
Läst 1456 ggr
lilla jag
1

Tjejerna har fått en ny Vän!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Idag har jag träffat en tjej som går i 9:an (Emeile) och vi har träffats med våra hundar två gånger nu!

Hon har en Bc hane på 2 år och är en glad pojk som heter Spike…

Bella och Trixi har börgat känna sig trygg hos honom fast han är så stor, och jag blir så glad om detta går bra då Emeile bor så jag kan gå till henne och Spike, (Brukar inte finnas några här då vi bor på landet)

Vi har inte tästat att ha dom löst tillsammasn men dom klarar av att sitta brevid varan, Då Trixi är jätte osäker på andra hundar får man gå sakta framåt…Så brukar Spike inte vara lös.

Trixi kan gå fram till honom å hälsa och hon börgar känna igen honom och bli glad när jag säher *Ska vi gå till Spike*

Då en Bc är så stor mot en liten (20 cm till mankhöjd) Bichon så är det roligt att det går bra!

Det är roligt att träffa hund människor i sin egen ålder!

Har ni några större hund kompisar till era små Bichoner?

Funkar det bra?

Kan dom leka ?

Ni får gärna ladda upp bilder!!!

Här hoppas vi det kommer gå framåt i allafall! Skrattande

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
1

EN bild på Trixis och Spike som pussasKyss

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0

Bella och spike!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

LucyLove
0

Åh så kul med en hundkompis!
Själv har jag ingen hundintresserad kompis. Måste nog ut och träffa lite folk. Glad

joheck
0

Vad roligt för dig och vovvarna!

Pin har några stora vänner. Är väl bara en golden som han faktiskt leker med dock, fast henne har vi inte träffat på länge.

Annars har han vänner som är; havanais, pudel, cavalier, yorkie, blandras, vavva, cocker spaniel, cairnterrier, papillon, phaléne, corgi cardigan. Har säker glömt någon också^^.

Sansa har väl inga direkta vänner än utan håller dig mest till Pin.

Den här flatten är nog mer min vän än vovvarnas, hon är helt underbarKyss.

[Sniff]
0

Vad roligt för er! Skrattande

Athos och jag går till Hundparken ibland, där finns det hundar i alla storlekar. Helst leker han med småvovvarna, men finns det inget bättre går det bra att busa med de större också. Men de allra största är inte så roligaTungan ute

LinaK
0

hihi vad gulligt att dina små hittat en lite större kompis Glad

Algot älskar min bästa kompis schäfer/labbe-blandis, men det är nog för att det är en tik Tungan ute Han brukar klättra upp på hennes rygg för att komma åt hennes öron så att han kan fjäska och tvätta henne. Så henne älskar han Tungan ute Annars är han inte så förtjust i stora hundar då han blivit nedsprungen ett antal gånger av en stor hund.

Sigge däremot har ju världens bästa bästis som är flera gånger större än honom, Hugo och han är bästisar i vått och torrt Glad

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se