Utställning
Hejhej!
På lördag ska jag ställa Pin för allra första gången. Det blir på Hundhusets inoff i Luleå. Jag har aldrig ställt tidigare och har typ noll koll så det blir mest bara en testrunda för oss.
Har ni ställt era hundar någon gång? Hur gick det? Har ni kanske några tips till mig?
Vad roligt att det gick så bra vet tyvär inte så mycket om utställning 😃
Haha inte jag heller. Det här va min allra första (har inte ens vart och tittat tidigare). Men det är super kul och man lär sig rätt mycket på plats.
Rekomenderar absolut alla hund-intresserade att gå på utställning, vare sig man har hund eller inte, det är super kul att bara titta på hundarna som tävlar.
Jag ska gå på en utställning nån gång så jag lär mig lite mer om det
Vad spännande för er! Övning ger färdighet, nästa gång vinner ni säkert första pris
Jag har varit på ett par utställningar och tittat, men har inga planer på att ställa ut själv. Det är kul att kika på alla raser och se hur många man känner igen…!
Åh vad roligt att det gick bra på utställningen
Vad fick han för kritik då?
Jag har dålig erfarenhet av utställning, har varit på några enstaka. Men skulle gärna lära mig mer om det 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Kingpins kritik på först utställningen: 1 årig maskerad hane, bra öron, bra proportioner, välkroppad för åldern,bra pälskvalitet, behöver få bättre självförtroende, rör sig bra framtill men underställt bak.
Självförtroendet är ju nått man kan jobba på så det känns som vi har alla förutsättnigar till att vinna mycket
.
#9 Men vilken bra kritik
Ja men absolut så är ju självförtroendet något ni kan jobba på, bara att träna stenhårt. Synd att vi inte bodde nämre då hade vi kunnat hjälpa varandra, behöver ju träna med Sigge också 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#10 Jo men jag ska ju flytta in i er källare!
Jag är verkligen super nöjd med den kritiken. Jag är helt övertygad om att vi fått BIR om det inte vore för just självförtroendet! Han har dessutom blivit sååå mycket mer självsäker bara under sommaren så det känns super bra.
.