OT- Athos brorsa
Vår familj har fått tillökning- Athos har fått en lillebror! Visst är han redan storebror sen innan, till alla hamstrarna, men det är inte riktigt samma sak. Den här brorsan kan man leka med, men man får absolut inte jaga honom. Klappa lite får man göra, och nosa lite i öronen. Superkul, tycker Athos! 
I sommar fick jag jobb på en av 4H-gårdarna här i stan. Under min andra arbetsdag kom det in en liten kanin som skulle bo där i väntan på att det rätta hemmet skulle dyka upp. Direkt när jag såg honom blev jag förälskad, det var kärlek vid första ögonkastet. För att göra en lång historia kort så blev han min en vecka senare
Jag döpte om honom till Isak, och han är en två årig kastrerad hane som enligt förra ägaren är en blandning mellan angora och hermelin. Han är en liten fluffboll! Mammis fluffnin
För precis en vecka sen fick han äntligen flytta hem till oss, och nu bor han i en bur bredvid min säng hos pappa. Han kommer bra överens med Athos, som är jätteförsiktig med honom och vet att det inte är okej att springa efter eller vara för närgången. När mamma har köpt ett hus kommer Isak få flytta dit och bo där, men tills dess får han bo hos pappa eller hos en kompis, om pappa blir galen på honom.
Han är så mysig den här killen!
Han är helt underbar! Stort grattis till dig och Athos. Ska du göra nått speciellt med han? Typ hoppa eller klicka med han?
Kaniner är verkligen världens bästa djur!
Pin hade ju en storebror han, som tyvärr inte finns mer. (Han syns på min Avatar, ja lite av han i alla fall).
Visst är han! Tack så mycket
Jag har tänkt klicka in honom, och så klart testa hoppa lite, för det är så roligt! Jag är så glad för att mamma säger att det är okej att han får hoppa runt i mitt rum när vi flyttar, jag har alltid velat ha en innekanin. Det är så mysigt
Ja kaniner är hur härliga som helst!
Vad tråkigt, baklagar
Din Avatar vill inte visa sig av någon anledning men jag minns att det är en söt kanin
Vad hette han?
Ååååh vad fin han var! 

Hur funkade det för dig att ha honom frigående, har du några tips?
Det funkade super! Han gick på lådan pecis som en katt. Det är väldigt viktigt att kaninsäkra. Sladdar är dom igenom på 0,1 sekunder, så det måste du gömma. Sen är det väldigt olika hur mycket dom gnager på saker eller inte, vissa gnager på allt medans andra gnage knappt alls. Mycket grenar att gnaga på är bra.
Hmm, det är vad jag kan komma på just nu.
Okej tack! Han går ganska bra på lådan nu, så det känns jättebra. Han har inte gnagt på något när jag haft honom lös, så förhoppningsvis är han ingen gnagare. Jag har tänkt ut massa roliga ställen han ska få vara på, lådor och sånna saker. Nu bor han hos min pappa, som inte riktigt vill ha honom där, så jag kan inte göra det så kul för Isak där. Längtar tills vi flyttar! 
Jag kom på ett till litet tips! Om du ger honom något gott varje gång du kommer hem så blir jätteglad och böjar hoppa fram och möta dig vid dörren (fast det kanske han redan gör). Funkar åt andra hållet också, ge nått gott när du går hemifrån och han blir jätteglad att du ska nånstans…
Det går jätteba att torka grönsaker själv och använda som nyttigt godis! Vad ger du han för foder? Dom ska ju ha ren pellets och absolut inte gnagarblndningarna som finns i livsmedelsbutiker mm, inte alla som har koll på det
.
Haha, jag älskar kaniner som du kanske märker
.
Han är ju för söt den där ninen
Kul att han och Athos fungerar så bra!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Han är den sötaste kanin jag någonsin sett
Mamma (som inte var så jättepeppad på att ha en kanin först) sa igår att han kanske får ha en hage i vårt nya stora kök, så att hon får vara med honom också
Han är nog den sötaste kaninen jag har sett!!!!!
#15 Hihi samma här
#16 Jag vet faktiskt inte. Vi är beredda på att få göra det ibland, men jag vet inte om den förra ägaren klippte honom. Vi får helt enkelt vänta och se