Bichon iFokus

Bichon

Etikettpälsvård
Läst 1377 ggr
[SelmaP]
1

Om man orkar/vill då? :)

Hej, jag har läst att havanaiser behöver badas var 14 dag och behöver pälsen behöver borstas några dagar i veckan. Men då är min fråga om man kan göra det lite oftare? Om man själv vill och orkar? Jag menar.. det är väl en smaksak?

Tacksam för svar!! ;)

kicmat
0

Vi badar vår Joy varje vecka och borstar henne kanske 2 gånger i veckan. Tovor som blir i pälsen kammar jag ut så fort jag känner dom.. Hon har en alldeles underbar päls. Se bara till att använda bra schampoo o balsam. Man behöver även blåsa pälsen torr. Vår vovve är inte nerklippt så det är kanske lite lättare med en kortklippt hund.

[Sarahansson1]
0

Klart de går! :) i början när man får hem sin valp är de ju bara bra om man håller på med pälsen mkt så valpen vänjer sig. Jag tog upp mina varan dag när de var valpar och de sitter nu stilla som små ljus:) de gäller bara att du har rätt borstar schampon och balsam så man får en fin päls. Med fel redskap blir pälsen lätt sliten!

LillaEgot
0

Vi håller Ville nedklippt på sommaren och badar han då inte lika ofta som på vintern, förutom tassar, ben och mage efter regniga dagar :)

Badade han igår och njuter av schampo doften och att ha en len och mjuk pälsboll! =)

[SelmaP]
0

Hahha, okej ;))

Vad sägs om att jag klipper av håret på våren så har han kort hår på sommaren, sen låter jag det växa tills nästa vår och så klipper jag igen? För då har hunden långt hår på vintern också :))

Sen undrar jag vilka pälsvårdssaker ni använder som inte sliter?? ;))