Vilken bichonras?
Hej! Jag heter Selma och är 12 år.
I sjuan kommer jag att få en hund, men vi har än inte bestämt vilken.. Gärna en från grupp 9, och då tänkte vi bichonraserna! Men problemet är att vi inte kan bestämma oss! Kan ni någon bra sida där jag kan läsa mer om bichons, eller vilken tror du passar mig? Kanske underlättar om jag beskriver mig..
Jag gillar att gå i skolan, kela & föda upp hamstrar, spela fotboll, sporta, springa, gå långa promenader, lära mig nya saker, busa, läsa och såklart HUNDAR! <3
Jag gillar inte små insekter, (som får mig att rysa). Gillar inte heller när någon ljuger, slåss eller mobbas, är rasistisk och plågar djur! >:(
Tror inte något av det hjälpte särskitl mycket haha, så istället beskriver jag hur jag vill att min hund ska vara/se ut? :)
Vill gärna ha en hund som inte behöver så jäääättte mycket pälsvård, kanske bara att borsta pälsen och sånt. Sen vill jag att den ska vara liten, inte väga så mycket och hunden ska vara väldigt aktiv och social då jag också är det!
Det är inte värsta kraven, bara något som önskas. :))
Så.. vilken bichonras tror ni passar mig? / annan ras?
Sen vill jag att ni är seriösa, inte väljer just den rasen för att just ni har den.
Kramisar // Selma <3<3<3
(Nu har jag ju denna ras men hoppas du förstrår)
Alla Bichon raser behöver mycket pälsvård!
En Bichon frese har ju väldigt lockig päls å då behöver lite mer pälsvård, så den skulle jag inte ta om jag var du.
Bichon Havanais och Bichon bolgones (stavning) är typ lika i utseende och båda är små (Max 8kg) men då om man har en stark hane.
Livliga, busiga och blir alldrig trötta….en sådan ras tycker jag passar dig med att du gillade att träna/springa, då du bara ska ha en hund har den inte lärt sig hur man leker på det sättet den kan leka med andra hundar, så du mosste vara den anndra hunden genom att springa morra busa du vet 
(Bella och jag lekte så innan Trixi kom hem till oss)
Bichon Havanais mosste man rycka hår i öronen som är typ på alla långhåriga hundar (Tror jag)
Denna ras har väldigt svårt med att vara själv då den hälst är effter dig/Matte som en liten svans (då kan du tänka dig att ha två hundar)
Bichonen kan allt……Om man tränar den, Agility,Freestayl, spår mm.
en liten hund som är lika stor som en stor hund av bara "Spring" dom är så snabba att man förstår inte
Du kan söka på "Bichon havanais fakta" så får du upp massa saker, och du kan även söka på kennlar då du kan läsa om "Innan valp köpet"
Lycka till! vi kanse kan gå ut på en promenad tillsammans med våra Bichoner i framtiden 
1#
Vad mycket du skrev, tack!! :)
Hahaha jag som trodde det var en bichon frisé som behövde minst pälsvård, hahahah och dina hundar var hur söta som helst<3<3
Bra idé! Jag ska söka lite fakta o sånt om alla raser så kanske jag ser vilken som passar mig bäst.. ;P
o självklart kan vi gå ut tillsammans med våra bichoner!! <3
Vore jättekul, (bor i Stockholm) :)
Kram // Selma <3
3# Ja! Absolut :D
Och ja, på något vis borde det gå någon gång. hihi, :p
Sen har jag aldrig testat på brevvän, vore jättekul. Pmar dig! :)
3# Ja! Absolut :D
Och ja, på något vis borde det gå någon gång. hihi, :p
Sen har jag aldrig testat på brevvän, vore jättekul. Pmar dig! :)