Bortrest!
Hej alla och hoppas ni har det fint!
Själv är jag bortrest och slåss med myggen i Lappland, vi har det fint men som sagt väldigt mycket mygg och elände
Därför är jag inte jätte aktiv här på sajten för tillfället men jag hoppas ni har förståelse.
Hoppas ni har det bra, vad har ni för er nu under semestertiderna då? 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Så härligt! Själv jobbar jag, och älskar det! 
Ha det så kul nu!
Själv kom jag precis hem ifrån de kyliga lappfjällen. Imorrn blir det att åka hem till Uppsala med pappa och brorsan. Sen om dryga veckan så är det bila till London som gäller, utan hundar då.
Lägger förhoppningsvis in några bilder från fjällen inne på hundar om ett par dar eller så
.
Om någon av någon anledning har vägarna förbi Umeå så är det bara att höra av sig, jag och Athos är alltid pigga på hundträffar
#4 Asch så synd
Ja vi kommer ju åka dit fler gånger, då kan vi försöka ordna mer folk och få till en stor hundträff med Luleåhundar! 
#1 Vad jobbar du med då?
#2 Härligt! Var har ni vandrat någonstans?
Gick allt bra? Berätta gärna lite om det! Min sambo och Sigge är nu hemkomna iallafall och dom hade haft det fint på Kungsleden. Kallt dock!
#6 På en mysig liten 4H-gård, där finns det kalvar och får och grisar och kaniner. Och fullt med barn som vill klappa alla djur, så då får jag springa runt och lyfta upp kaninerna åt dem. Älskar det! 
Jag har blivit kär i en liten ninis, som följer med mig hem någon gång under sommaren
Vi hade stuga i Björkliden. Det blev väl egentligen bara vandring en av dagarna, men då gjorde vi det ordentligt i alla fall! Vi gick från Björkliden till Låktatjåkka fjällstation och tillbaka, totalt 18km i ordentlig terräng. Upp och ner för branta kanter, över forsande bäckar, över stenar och stockar och genom snö. Pin total älskade snön, till skillnad från oss andra… Det gick jättebra och båda vovvarna skötte sig bra. De va lite för oförsiktiga för min smak dock, och hoppade gärna ner för stenar där det va som längst ner till marken
. Sansa lyckades slå till huvudet mot en sten och jag blev såklart livrädd och bar henne några kilometer, det va ingen fara med henne däremot så hon fick sedan gå själv.
Här är en bild på mig, Sansa, Pin och fjällen!
#7 Det låter som ett bra sommarjobb, att få jobba med söta djur
#8 Okej, vart ligger det någonstans? Det ser jätte fint ut på bilderna, vad kul att vovvarna gillade det. Ja visst är man nojjig när det gäller ens hundar? man tror ju alltid det har hänt det värsta. 
#9 Det ligger vid Lapporten ungefär, nära Abisko. Jo det va himla läskigt när dom skulle hoppa omkring som galningar, speciellt efter att Sansa slagit i huvudet
. Men allt gick bra så nu kan jag andas ut^^.
Här är en bild på utsikten från stugans balkong. Det är min bror som tagit bilden (även den på mig och vovvarna).
På tal om vandring så har min mamma just kommit tillbaka från en vandring i Spanien, där hon gick mellan 1,5 och 2 mil om dagen… 
#12 Hehe inte min mamma inte, för henne är det äventyr och sånna saker som gäller! 
Är man i Spanien ska man väl ändå ligga på stranden och slappa
.