Bichon iFokus

Bichon

Etikettpälsvård
Läst 4923 ggr
[Juliaammouri]
0

raka av deras päls?

Brukar ni raka av deras päls nu på sommaren eftersom det blir ju varmt?
Vi brukar klippa bebbe&charlie lite grann men inte raka..

LinaK
0

Ja jag ska klippa ner Algots päls nästa vecka tänkte jag Glad Han brukar bli som en annan hund när han blir nedklippt, på ett positivt sätt då.

Brukar lämna honom hos en som klipper honom med maskin annars, men nu har jag ju fått en egen klippmaskin så jag ska försöka klippa honom själv Tungan ute Får väl se om jag ångrar mitt val sen. hehe

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Sarahansson1]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min äldsta hund Amadeus har min farmor handklippt flera gånger. Vi var bara på ett hundtrimm en gång och de kostade 550 kr. Då badade de honom borstade klippte ja hela packetet. Och hon gick flera gånger ut och frågade om hon skulle klippa mer eller mindre. Och jag blev super nöjd med resultatet.

Men när jag såg hur snabbt hans päls växte. Så förståd jag att jag skulle vara tvungen att klippa många fler gånger om jag skulle vilja ha han i den längden.

Och om man bara får 1150 kr i månaden så gäller det att spara till saker man vill göra. och jag vill ju göra massa annat med min hund förutom att gå till frissan. Så då ställde farmor upp och klippte honom. Vilket har gått super Amadeus trivs med henne och står så stilla och fint.

Men hon har haft en sjukdom i lederna ett bra tag men det har inte påverkat henne fören vid julas då hon helt enkelt tkr det blir jobbigt att stå och klippa så länge. Hon gör det super snyggt men det är för att hon är så noga det tar cirka 2 tim och 30 min.

Och Amadeus är ju bara fantastisk som står stilla hela tiden.

Men iallfall så fick jag en trimmer när jag fyllde år(0118.) av henne så nu sist jag gjorde det vilket var för nästan exat två månader sedan. Och jag gjorde det nästan helt själv farmor var med och tittade så allt blev rätt och rättade mig om det blev alldeles fel.

Men det gick bra men jösses vad hans päls växer.

Här är en bild på en ny klippt Amadeus!Glad

[Sarahansson1]
0

Och en bild tagen för några dagar sedan. Den har växt en hel del om man säger såGlad

lilla jag
0

Jag ska klippa mina hundar när min mamma har köpt klippmaskin.

Det är hundarnas första sommar!Skrattande

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

vinteralvan
0

Klippa är väl bara bra nu när det ska bli sommar men raka verkar ju lite överdrivet.

[Juliaammouri]
0

Nu har vi rakat bebbe & charlie anledningen till vi raka dom är att det finns så mke fästingar och mormor hittade 5 styckna på bebbe (vi har redan varit hos vetrinären om ni undrar)

här är en bild på bebbe.