Hur visar din hund att den vill ut?
Joy skäller som sagt var inte, gnäller inte heller vilket var ett litet problem när hon var valp. Vi hade svårt att förstå när hon ville ut och kissa.
Hon signalerar genom att först komma fram och trycka nosen lite snabbt mot mitt ben. Sen sätter hon sig en bit ifrån och bara stirrar på en, som hon tänker " Fatta att jag behöver gå ut":)
Hon kan även komma fram och sätta upp framtassarna mot mitt ben och krafsa lite lätt. Nu förstår vi vad hon vill, men när hon var liten var det inte så lätt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Amadeus kan gnälla. Men oftast sprang han till grinden som vi hade fått upp framför trappen och krafsade på den. Och när man kom fram så titta han på en
Och på morgonen gnäller han alltid när han behöver gå och kissa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina säger heller aldrig till om dom behöver ut, därför går ju ut med dom regelbundet. Typ var 4-5 timme ungefär.
Men hade vart toppen om dom hade gjort det, och speciellt när dom var valpar, men icke 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Han säger i princip aldrig till. Någon gång kan han bli lite akut bajsnödig trots att han nyligen varit ute och då visar han det genom att traska runt/rastlös och reser man sig så går han före en mot dörren.
Jag är ute var 4-6 timme dagtid.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Min hund gör ungefär som SaraC beskriver; blir rastlös och traskar omkring samt springer till dörren för att visa att han vill ut så fort jag visar intresse. Han kan även gnälla lite. Det här har han börjat med nyligen, när han va liten valp så sa han aldrig till… Jag är dock rätt noga med att ta ut han åtminstone var femte timma, är lite nördig och har oftast stenkoll på klockan
.
Min hund blir rastlös och försöker fånga min uppmärksamhet, oftast genom att titta och krafsa lite på mig. Han kan även börja morra och fnysa lite för uppmärksamhetens skull, ibland kan han skälla om han har riktigt bråttom!
Börjar man följa efter honom leder lilla Rasmus mig direkt till dörren. Vi har inga speciella tider vi går ut. På dagarna följer han med mamma till jobbet där han får vara både ute på området (lös med mamma) och inne på kontoret där han gillar att skälla lite på alla som kommer in. 
Nu på sommarlovet försöker jag att gå ut med han så ofta som möjligt. Man kan verkligen gå en mil med vår lilla havanaiskille, men han är fortfarande pigg och onöjd när han kommer in igen!
Mina följer efter mamma.