Bichon iFokus

Bichon

Etikettpälsvård
Läst 8614 ggr
[Juliaammouri]
0

Hundschampo?

Någon som har tips till hundschampo för malteser/bichon frise?

JenniferFahlander
0

De bästa du kan tvätta en hund med är faktiskt gulsopa eller grönsopa. tro det eller ej. Min hund va jätte lortig o kliade sej osv. sen duscha ja honom med hundschampot flera ggr som veterinären hade föreslagit, Men de funkade inte. Sen en gång då ja skulle tvätta honom igen så va schampot slut o då tvättade jag honom med gulsopa o han kliade sej inte alls längre, o de säger även min styv mor som har haft hund hela livet att de e de bästa man kan tvätta en hund med. :)

LinaK
2

#1 Vad har du för ras?

Skulle inte rekommendera att schamponera en pälsras med gul eller grönsåpa. Använde det på våran border collie vi hade, det funkade väl okej. Men pälskvalitén hos bichon-raserna är annorlunda och enligt mig behöver man ett bra schampo och balsam.

Jag rekommenderar Espree´s produkter, detta gillar jag: Dog Silky show
Sen bara älskar jag detta balsam, det luktar så himla gott och gör pälsen jätte fin: Balsam. Det kan verka som att det är dyrt med schampo och balsam men man späder ut det så pass mycket så det räcker i evigheter känns det som.

Sen emellan badningarna använder jag PCL´s spraybalsam, det tycker jag är det bästa spraybalsamet jag provat. Pälsen blir blank och lättkammad/borstad efter det. Gillar även PCL´s andra pälsprodukter, schampot och balsamet är helt okej också. Även märket K9 är ett bra märke, som dessutom är lugnande för huden då det innehåller aloe vera.

Hoppas du fått några tips Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

JenniferFahlander
0

#2 haha oj tänkte inte på att hon skrivit med rasen. Men ja hade Schäfern han flytta dock förra veckan nu har ja sibbe o de funkar utmärkt på båda. :D o pälsen har blivit mycket finare sen ja bytte från hund schampot till gul/grön såpan. :)

[Juliaammouri]
3

jag har bichon frise blandning &en renrasig malteser.

[LinneaDahlberg]
1

Jag gillar också Espree och är särskilt förtjust i rainforest.

Lukta dock på innehållet först, för de luktar ordentligt. Badade mina hundar i vanilj och cocos-grejer vid något tillfälle som skulle vara bra för färgen, men hundarna luktade som små cocktails sen….

[Sarahansson1]
1

schampoot jag använder

Bluing Shampo With Optical Brighteners. 473 ml

Används för att framhäva färg och lyster utan att irritera huden. Innehåller proteiner för optimal färg på flerfärgade och tar bort solblekhet/"brunhet" hos svarta pälsar. Späds 16:1

kostar 82 kr

Balsamet jag använder

Nature`s Speciallties. Cocnut Clean Shampo. 473 ml

Ett mycket bra shampo med conditioner för den som behöver mer struktur. Löser upp tovor och doftar länge. Trygg för valp och kattunge. Späds 16:1

kostar 85 kr

Detta är bra produkter för en billiga pengar de räcker ju länge i med att man kan späda ut det så många gånger beror ju så klart hur ofta och hur många hundar man har. Dock finns det bara i lund så man får beställa på internet.