Bichon iFokus

Bichon

Etikettmedlemmar
Läst 4445 ggr
dragonstar
1

Ska bli med valp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på lördag åker jag och hämtar min lilla blandishane, han är Maltes Chihuahua enligt uppfödaren.

Jag har haft en valp några månader innan men det var flera år sedan så jag ska nog säga att detta är min första hund och defenitift första trimras. Så jag vill gärna få tipps på hur man kan trimamden på olika sätt och när det är dags att börja trimma.

Har en bild på min lilla kille från uppfödaren jag har bestämt att han ska heta Grimm.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

kicmat
0

En sån liten sötnos, lycka tillSkrattande

dragonstar
0

Tackar =)

LinaK
0

Vad roligt Skrattande Du får uppdatera hur det går för er sen när ni hämtat hem honom.

Men är han mest malteser eller chihuahua? Tänkte lite hur hans päls kommer bli. Maltesern kräver ju en hel del pälsvård.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Sniff]
0

Gud så söt! GrattisSkrattande

[Sarahansson1]
0

Det beror ju som sagt på hur mkt av varje ras det är i honom. Men om jag skulle vara som dig skulle jag vänta och se hur pälsen blir först. Den kanske inte blir längre det vet man ju aldrig.

Grattis till sötisenGlad

LinaK
0

Ser gärna några bilder på den söta valpen Glad

dragonstar
2

Här kommer en bild =)

dragonstar
2

Här är en till

dragonstar
2

Huvudet är väldigt mycket Chihuahua tycker jag. Just nospartiet speciellt, men ma nser ställen där han har som mustach/ polisonger vilket troligen är Maltesblodet.

Han ska vara 75% maltes och 25% Chihuahua men man vet ju inte så noga när det gäller blandraser.

kicmat
0

Jätte fin!

LinaK
0

Superfin är han, man ser att det är chihuahua i honom. Speciellt ansiktet då med dom karaktäristiska stora ögonen. Supercharmig! Glad

dragonstar
0

Ja jag tycker han är jätteöt =)

Emma-U
0

Hur söt som helst ju - jag har sagt hur länge som helst att det borde vara förbjudet att lägga upp valpbilder här! Blir helt valptokig ju Flört

Grattis till lillen.

Hur går det, hur sköter du pälsen nu sen du haft honom ett tag?

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

dragonstar
0

Pågrund av olika anlednignar har nu en bekant till mig valpen hemma hoss sig då hon tänker ta över honom.Hon bor nära mig och så jag får träffa honom nrä jag vill och han trvis jättebra hoss henne. Och hon har länge velat sakffa hund och dom två klickade värkligne direkt.

Vet itne hur vuxenpälsen komemr behöva sköntas, men valppällsen har jag tvättat en gång i veckan borstat klippt tasspälls och vid ett tillfälle trimmat hela hunden.

[Juliaammouri]
0

super söt & grattis! Har själv en renrasig malteser hemma :)!