Trimmer?
Jag tycker att om du tänker regelbundet klippa din hund så tycker jag att du ska investera i en lite bättre trimmer. Med bättre trimmer menar jag en med vassare skär och starkare motor. Dom trimmers man köper på typ jula/rusta/claes ohlson osv är inge vidare kan jag lova, har haft en från rusta och den tuggade bort pälsen. Nu har jag en Moser acro och den är super bra, det är lite medelpris på den. Kostar runt 2000 ungefär.
Har haft en moser rex och den var verkligen helt okej.
Andra märken som är prisvärda är: Oster och Andis
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Andis hörde jag ska var något mindre så den är intresant. Ska kolla runt lite just nu använder jag vanlig sax till hunden och klipper bara tasspällsen då han är så liten och det fortfarande är kallt ute så den lilla päls ha nhar får vara kvar.

Kolla hur många watt klipparen är på, för helklippning bör den vara runt 45W. De flesta billiga ligger runt 10W och tuggar fint i sig pälsen som #1 skriver 
Det bär sig att kolla runt litet, och ibland har de större djuraffärskedjorna kampanjer med mycket bra priser på dyrare klippmaskiner, så behövs den inte på en gäng är det ju bra.
Fast det beror ju på vad som ska klippas. kommer du klippa hela kroppen eller bra lite små ställen?
Är det bara smått kan jag rekommendera en Moser Rex som #1 skriver. Tyst, lätt och durrar inte mycket.
Men ska du ta kroppen skulle jag investera i en ordentlig maskin direkt, Oster, Andis eller Moser (Inte Rex)
Själv har jag en Andis Power Groom. Ostern är jag inte så jätteförtjust i. Hela maskinen blir het och man måste pausa hela tiden, Andisen och Mosern är bättre då bara skäret blir varmt och det går att byta.
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
Då tycker jag du ska investera direkt. Man får en bra maskin som håller i 20 år!
//Helene
Har du inte folk i närheten som klipper då? Eller om du hittar någon här. Så kanske du kan få kika. Klämma och känna lite :)
Annars brukar det väl säljas trimmer på utställningar, och då får man hålla i den, känna hur den känns
//Helene
Jag pratae med min mamma och vi började prata om att min mormor varit hundrimmare så ringde henne och jo vist har hon kvar prylaran. Så ska få dom och så får jag se hur dom är. =) Hon ka nsäkert visa hur oliak saker funkar då hon jobbat som trimmare ett tag.
Toppen! Hubr bra som helst ju :)
Hoppas du hittar någon du tycker om!
//Helene