Bichon iFokus

Bichon

Etikettfoder
Läst 2452 ggr
kicmat
0

Vilket foder och hur mycket?

Funderar på att byta foder till Joy, just nu får hon Royal Canin för Pudel. Visserligen älskar hon sin mat men jag såg att fett halten låg på 20%!

Tycker att hon väger lite för mycket, 6,8Kg. Hon äter ca 110 g fördelat på 2ggr.Samt en del torkad kyckling som godis.

Köpte hem Hills Advanced fitness det innehöll bara 15% fett, hon verkade gilla det med. Tur med matglada vovvar. Så nu får vi se vad som händer med vikten.

LinaK
0

Men har hon mycket hull? Visst 6,8 kg låter mycket för en havanaistik men det är inte alltid man kan gå efter vikt då även hundar är individer och skiljer sig. Känner man revbenen tydligt om man drar med fingrarna på varsin sida om ryggraden (dom ska inte synas tydligt såklart) så brukar det inte handla om övervikt. Jag kollar inte på fetthalten i foder, utan jag inriktar mig främst på hur mycket protein och om det är fritt från spannmål och majs.

Algot väger 5,5 kg och får nästan 2 dl orijen om dagen. Egentligen är det lite mycket, men han har varit så tunn innan så jag har ökat hans matintag på senare tid. Men ska snart minska igen då han har lagt på sig lite nu.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se