Aggresiv mot andra hundar
Bebbe har lärt charlie min hund att skälla mot andra hundar.
Detta gör att Jag inte kan gå lös med mina hundar och att grannarna skäller ut oss.Äre nån som känner igen det här problemet? ibland undrar jag vad har jag gjort för fel på mina hundar.
Tacksam För svar! Kram Julia.
Skrev lite fel bebbe är också en hund så att ni kanske förstår bättre.
Tog bort de andra inläggen.
Hur har du tränat för att få dem att sluta?
Skulle inte ha hundarna lösa om dom skäller mot andra hundar, ett tips är skvallerträning. Du kan läsa om det här:
http://blandrashundar.ifokus.se/articles/4d712e7eb9cb46221d0449f3-skvallertraning
Min havanais skäller aldrig på andra hundar, men min andra hund kan skälla på vissa hundar. Beror på hur dom beter sig mot honom!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Det är ju ett ganska vanligt problem med att hundar skäller på andra hundar. Tycker du kan gå ut med en och en så att du kan träna dem enskillt. Skvaller träning r jättebra träning men det är enklare att träna in om du bara har en hund.
Mina hundar skäller aldrig heller åt andra hundar däremot kan de båda titta väldigt mycket. Amadeus kan skälla till om han är med många andra hundar då känner han sig trygg och det blir som en liten "flock"
Men det jag skulle gjort detta skulle jag bara gjort med en hund åt gången.
inkallningar
svallerträning
kontaktövningar
Skulle inte heller ha dem lösa innan jag fick slut på problemet.
#2 Min kompis säger att dom skäller för att när dom var små bärde vi dom när dom såg andra hundar.Så vi har försökt att bara gå förbi en hund och sen typ säger vi tyst till dom om dom är tysta ger vi godis.
#3 Tack för länken! ska börja träna lite snart men först vart kan man köpa en klicker?
#4 Alltså Jag har inte dom lösa Men däremot förut brukade jag ha dom lösa förut och då brukade dom springa och skälla..
Jo 2 frågor.Dom är ganska gamla Bebbe fyller 2 nästa vecka och Charlie 1 tror ni att vi kan fortfarande lösa problemet eller är dom för gamla jag har hört att det är mycke lättare att träna när dom är valpar.
Klicker kan man köpa i djuraffärer. 
#5 visst det är svåre men allt går att lösa. Det finns ju en skröna som säger "gamla hundar kan inte lära sig att sitta" vilket inte stämmer alls. MIn kompis tog sig an en tibitansk terreier på 10 år som hade fått omplaceras för att ägaren blev allverligt sjuk.
Hon kunde inga trix eller inkallning alls. Idag är hon 13 år gammal kan sitt ligg sitt vacker hige five. Inkallning funkar super så det är klart det går
Bara man lägger ner all tid som krävs men jag skulle som sagt tränat en och en. Då det är lätt att den andra hunden kan ta åt sig utav berömet och den kanske ine gör rätt.
Jag ahde problem med min äldsta hund att när han blev 1 år skulle han fram och skälla på alla! Han vill inte att de skulle klappa honom utan bara springa dit antagligen var han osäker och visste. Många tycker ju han är söt så jag fick inte mycket skäll men jag ville ha bort det.
Blev att på sommaren när det är fullt av folk här på ön jag bor att skvaller träna det funkade super! Kontaktövningar gjorde vi massor utav inkallningar. Och idag går han ofta lös med mig ute i naturen ibland till och med på vägarna(kan säga att om många bilar kommer så är det kanske 5 st) Har alltid stenkoll på honom och även den andre. Men han har inte fått några problem i med att vi han lösa detta med Amadeus innan han kom till oss.
Idag har jag inga problem med honom. Men det betyder inte att jag inte kommer fortsätta med träningen inte lika intensivt men det ska jag göra. Så ALDRIG detta problem kommer tillbaka. Kör samma med den lille. Nu till sommaren ska jag klickerträna med båda två en och en.
Det att man lyfter upp hundarna är inte bra. Jag försöker undvika det så mycket det bara går om det inte är för att mysa förstås. För då ser hunden det som allt är mycket läskigare än vad det egentligen är. Den känner att du måste skydda den genom att lyfta upp hunden. Så det kan ha med saken att göra lite.
Hur ofta och hur många hundar får din hund hälsa på?
#7bebbe & charlie har en bästis som heter simba och sen har dom en annan bästis som heter leo.alltså sist bebbe lekte med en annan hund var igår. men innan sen dess vare typ halvt årsen dom träffade en hund.Dom är snälla med hundar dom känner men dom gillar typ inte andra hundar.
#6 Aha Tack så mycket :).
Oki för ibland kan de vara en annledning att man låter sina hundar hälsa på alla hundar och människor! Och så tror hunden att alla vill hälsa på en. men då är ju inte det som är problemet
Nu i sommras så var jag ute och gick 1,5 km med Amadeus och de var 8 st som ville hälsa på honom(sommar gäster) jag sa nej till alla. Sura föräldrar tittade på en när man sa nej. Men man får tänka vad som är bäst för en själv och hunden