Vilka små egenheter har din vovve?
Alla som har någon form av djur bruka märka med tiden att dom har små "egenheter" för sig. Oftast ihop med att dom vill något. Hur ser din hunds små trix ut?
Joy har en favorit för att vi ska lägga märke till henne, speciellt om hon vill gå ut. Hon kommer fram ganska snabbt med bestämda steg, låter nästan som om hon stampar lite extra för att vi ska höra henne. Sen knuffar hon till mot benet med nosen riktigt bestämt och sen backar hon med små "grymtande" ljud.
Sätter sig på avstånd gärna framför tv'n så vi verkligen ska lägga märke till henne. Om vi låtsas att vi inte ser henne börjar hon att låta lite högre springer fram en bit och viftar lite på svansen. Om man säger åt henne t.ex gå och lägg dig så skäller hon. Lite kul eftersom hon nästan aldrig skäller. Hon brukar oftast få som hon vill d.vs gå ut på gräsmattan.
Det är ganska intressant att se hur hon verkligen försöker att "prata" med oss och hur lycklig hon blir när vi verkar förstå vad hon menar. När man reser sig upp och går mot ytterdörren så små springer hon bakom och buffar på våra fötter.
Vad rolig hon är! Söta goa Joy
Amadeus har en när han vill gå ut också fast bara lägger sig vid dörren fast nån enstaka har han även gått fram och buffat med nosen mot kopplet. Sen så tiggar han ju även och då kan han ta tassen och slänga mo knät. Men min favorit är när jag kommer hem(har varit borta en längre stund) Då om det finns tägänligt någon leksak så kastar han den av lycka.
Elton han krafsar gärna på en(med tassen) om man sitter vid datorn men inte för att tigga utan för att bli upplyft eller kliad bakom örat det bästa som finns! Eller bara ställer sig på två ben och krafsar pecis som han säger:
-ser du mig inte?
Vad kul att du säger att han kastar sina leksaker. Joy gör precis likadant och hon kan kasta riktigt långt och högt. Ibland hamnar div. leksaker ända uppe på rumsbordet eller soffan:)
vilka härliga vovvar ni har
Dom är så fulla i personlighet allihopa.
Algot han brukar komma och krafsa på foten, då ska man vinkla upp foten så han kan stryka/klia sig emot den samtidigt som han låter
Sen på kvällen när vi lägger oss så lägger han sig alltid i sin egna bädd, inte ett täcken på att han vill komma upp i sängen. Men på morgonen ligger han helt utsträckt emellan oss i sängen, helnöjd
Han ligger alltid i sängen då.
När man kliar han på ryggen så låter han jätte roligt ibland, ett ljud som jag inte kan förklara, får nog filma det någongång 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#4 haha bus vovve. Amadeus kan nästan ta vad som helst att kasta i luften :)
#3 Läste det på din blogg haha vad go han är
Häftigt att han kan känna när du sover på riktigt också!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en egenhet som Amadeus har när han vill ha något från Elton
Ser precis ut som om han "tigger" liggandes
Härliga vovvar du har.
#5 Nu har jag inte kollat på ditt klipp så jag vet inte om det är liknande som Sigge brukar göra (kan inte kolla på youtube klipp då mitt bredband drygar sig)
Men Sigge gör så om han vill ha något som Algot har, då gör han en massa tokigheter för sig själv, typ nyser och fnyser och ligger på golvet och rullar runt allt för att fånga Algots uppmärksamhet, och Algot dum som han är blir nyfiken och måste kolla vad Sigge gör och lämnar sin leksak eller ben, då passar Sigge på att sno åt sig leksaken/benet
Smart!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vilka knäppishundar vi har!
Athos brukar komma och buffa med nosen på mitt ben när han vill ha uppmärksamhet, eller bara för att berätta att han är där eller något. Och ibland verkar det som att han vill upp i sängen, soffan eller vart vi nu sitter, men när man böjer sig fram för att lyfta upp honom hoppar han undan. Då vill han oftast att man ska följa med ut i köket och ge honom mat, eller så vill han ut, eller så vill han bara busa lite. Ibland är det väldigt irriterande, haha.
Han vill inte gå ner i trappen själv. Om han gör det gnällskriker han alltid först, det låter ganska roligt.
#7 får kolla på det en annan dag då
haha goa de är! Smarta Sigge också.
#8 lurig vovve du har då
Är han inte van vid olika underlag?