Annons:
Etiketttävling-träning
Läst 4748 ggr
Tina-A
10/14/09, 3:29 PM

Månadens trick oktober, trampa takten

Varje månad kommer jag lägga upp en video här på ett trick, och hur man går till väga när man lär in det. Lägg gärna upp ett kort eller en video på dig och din hund när du jobbar med tricket!

Den här månaden ska vi lära våra hundar att trampa takten. Med det menar jag att hunden sätter tassarna på dina fötter när du står och trampar, eller att din hund sätter tassarna på dina lår när du börjer på dina ben. Det är ett trick som ser roligt och gulligt ut, det är en extra twist på kommandot tass, samtidgt som det är väldigt lätt att lära in så länge hunden redan kan ge vacker tass.

Trampa takten / Tass på fot eller lår

  1. Liten hund: Sträck fram ena foten och sätt handen precis ovanför. Be hunden om tassen. När hunden lagt tassen i din hand så "tappar" du tassen så att den hamnar på din fot istället. Belöna hunden för att den har tassen på din fot.
    Stor hund: Böj på ena benet så att det går att sätta tassen på låret. Ha handen på låret och be hunden om tassen. När hunden lagt tassen i din hand så "tappar" du tassen så att den hamnar på ditt lår istället. Belöna hunden för att den har tassen på ditt lår.

  2. Ha handen lite för högt upp och be hunden om tassen. När hunden försöker träffa handen så hamnar tassen på foten/låret istället. Belöna!

  3. Sätt enbart fram foten, eller böj enbart på låret, och be hunden om tassen. Sätter hunden tassen på din fot/lår så belöna riktigt. Om hunden inte förstår har du gått för fort fram, backa då till steg 2 igen.

  4. Börja be hunden att göra tassen varannan gång på höger fot/lår och varannan gång på vänster fot/lår innan du belönar. Öka långsamt antalet "tramp" innan du belönar. Nu kan ni stå och trampa tillsammans!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

  • Redigerat 9/20/20, 8:54 PM av Niklas
Annons:
LinaK
10/14/09, 8:16 PM
#1

Vilket kul trick, ska försöka lära oss det Skrattande

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

destroyed
10/15/09, 6:33 PM
#2

detta kan sindra redan

LinaK
10/15/09, 6:34 PM
#3

#2 Då tycker jag att du gott kan visa oss en film eller nått Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

mallanz
10/15/09, 9:28 PM
#4

Åh, det här kanske till och med Gizmo kan lära sig. :D

    xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

    Tina-A
    10/16/09, 7:25 AM
    #5

    Det är bara att träna på :)

    .: Dance like there is no tomorrow :.

    [Lyssna på någon av mina låtar -
    ”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

    destroyed
    10/16/09, 9:18 AM
    #6

    kan inte filma då jag har ingen videokamera som är tillräckligt bra, men jag få fota:P

    Annons:
    LinaK
    10/16/09, 6:40 PM
    #7

    Har tränat lite idag och igår, jag tror att det kommer att funka ;) ska se om jag kan filma sen i slutet av månaden.

    // Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
    http://linaalgotsigge.blogg.se

    CamillaS
    11/9/09, 6:58 PM
    #8

    Väldigt rolig idé med det här "ett nytt trick varje månad"  Det är väldigt inspirerande och blir roligt att både träna det och sen få visa resultatet för övriga här inne. :) Fortsätt i den stilen! :D

    LinaK
    11/9/09, 7:38 PM
    #9

    Vad kul att det uppskattas. Tina-A gör ett kanonjobb med dessa videos Glad Och vi är glada att vi har det inslaget här på sajten.

    // Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
    http://linaalgotsigge.blogg.se

    CamillaS
    11/9/09, 8:17 PM
    #10

    #9 Jag ska se om jag inte kan låna syrrans hund lite och träna med. ;)

    Tina-A
    11/11/09, 1:10 PM
    #11

    #9: Tack :)

    .: Dance like there is no tomorrow :.

    [Lyssna på någon av mina låtar -
    ”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

    [Sniff]
    8/11/11, 1:01 AM
    #12

    Putt!

    Supersyss
    1/26/12, 4:25 PM
    #13

    Vilket roligt trick! Och en jätte bra och inspirerande idé, skönt att prova lite nya saker.

    Mvh Susanne

    Annons:
    Upp till toppen
    Annons: