Bichon iFokus

Bichon

Etikettot-tråd-off-topic
Läst 3341 ggr
LinaK
0

Klotterplanket #2!

Då den andra tråden blev så lång så skapar jag nu ett nytt klotterplank där ni får klottra av er om precis vad som helst Skrattande

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
0

Buhu, idag är jag sjuker. Förkyld och jäklig, hundarna kommer tycka att jag är jätte tråkig idag. Men det får bli mest vila idag tror jag. Och lite godis sök och lite trickträning med Sigge. Annars ska jag inte göra mycket kan jag säga.

Från Sönd-Tisd har jag haft besök av min mamma och farmor, vi har varit på Ullared/gekås och shoppat lite. Sen var vi ute och åt på en fin restaurang i Måndags, det var riktigt god mat Glad

Nu ska jag snart ut med grabbarna så dom får kissa och uträtta sina behov, blir bara en kort runda tyvärr Rynkar på näsan

[Sarahansson1]
0

Åhhh vad skönt med en ny tråd det var ganska jobbigt att bläddra ner så långt varje gångGlad Åhh stackare hoppas du blir bättre snart! Man kan inte alltid göra allt för dom fyrbenta. Jag får alltid så dåligt samvete när jag är sjuk. Men som tur är har jag ju en stor trädgård så det är bara att släppa ut dom så får dom springa av sig så mkt dom vill!Tungan ute

ms-mee
0

#1 Krya på dig :)

Idag har vi busat som tusan! Hubert är så lycklig nu när det börjar bli kallt, och så jäkla mycket energi. Nu väntar vi bara på snön så blir det perfekt :D

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

LinaK
0

Idag har det blivit promenad med vovvarna, sen har jag tränat lite tricks med Sigge nu börjar han fatta "död hund" tricket Glad Sen tränade vi lite mer på kryp, målet är att han ska krypa med bara ett röstkommando.

Är fortfarande förkyld och väldigt hostig, vilket är jättedrygt. Speciellt när man är ute och går, då känns det typ som att man inte får luft ibland Tungan ute

Ikväll ska vi bara ha en go hemmakväll, äta nått gott och lägga oss tidigt. För imorgon ska vi åka upp 30 mil till min familj, mormor fyller sjuttion och det är lite fest.

Önskar er alla en härlig och trevlig helg!

[Sniff]
0

Syrran har varit hemma hela veckan, och passat på att vara med Athos. Idag testade jag på skoj Vacker tass, och han kunde det! Jag blev lite chockad, men det är kul att Ellen har lärt honom någotSkrattande

[Sniff]
0

Första snön! Skrattande

ms-mee
0

Snöö?! Förvånad

Vart tusan bor du? Här är det +grader och regnar :(

//Helene

[Sniff]
0

I Umeå! Fast nu är det lilla som kom bortregnatObestämd

[Sarahansson1]
0

Oj då snö redan…Tungan ute

---------------------------------------------------------------------------------

Igår så var det sita gången på valpkursen han var lite trött igår så det gick inte lika bra som det brukar. Men han håller antagligen på att bli könsmogen också sniffar nästan överallt. nu ska vi antagligen gå vardagslydnad som är i början utav nästa årGlad Laddar inför det!

ms-mee
0

#8 Och bara för att vi inte har fått nån snö än så tänker jag vara jätteglad att eran är borta :P haha
Men det är fan på tiden den kommer nu..

//Helene

[Sarahansson1]
0

Nu blir det hundlektionGlad

[Sniff]
0

Jag, Felicia, Athos och Wixie tränade inkallning igår, och det gick jättebra! Athos var väldigt duktig. Kunde kalla in honom när han sprang mot Wixie, när de busade och när det kom en främmande hund. Idag såg han en hund när vi var ute, och då fick jag också tillbaka honomSkrattande

Jag vill ha snö! Obestämd

[Sarahansson1]
0

#12 vad roligt att det går framåtFlört Alltid skoj när träningen ger resultat! Hoppas det fortsätter så

----------------------------------------------------------------------------------

Idag har vi varit på släktkalas det var min kusin som fyllde 10 år. Hundarna var självklart med Glad Amadeus har ju varit med om det förut och tog det med ro. Elton har däremot inte varit med om det innan och kunde inte komma till ro av alla barn och människor. Vi ingår i mammans släkt då. Men min kusins farmor och farfar har en carin terrier¨på 11 år. Elton försökte hela tiden få igång henne till lek. Nu är vi hemma igen efter 3 timmars bilresa. Pusst bättre sent än aldrigTungan ute

[Sarahansson1]
0

Idag slutar jag kl 16:00 seegt! Kommer inte hem fören 18:30 änu mer segare. Så det får bli en snabb runda med hundarna när jag kommer hem. Sen äta sen plugga sen lite träning och sen dator ta det lungt. Antagligen Sims 3 djurlivGlad Nördar det har uppfödning av havanais hahah Amadeus ska snart bli pappaTungan ute

Sen blir det väl bara att börja om dagen igen ….Obestämd

[Sniff]
0

Förvånad Har du Sims 3 djurliv? VILL HA! Skrattande

[Sarahansson1]
0

Japp det har jag ass nice. Man kan ha hundar katter eller hästar. Men tyvärr max 6 husdjur. Men så jag har börjat med en ny familj som ska ha havanaisGlad Denna Amadeus är inte kastrerad heller så här kommer det födas valpar. Har gjort en svart tik så nu hoppas jag att det ska födas en hane som är svart.

KÖP DET! Säher jag bara det är jättebra spel som djuren ser mkt mer realisktiska ut än i 2an. Det är värt varenda öra(hhah fast fick det gratis av mormor) Men jag skulle absolut köpa det om jag var duGlad

[Sniff]
0

ÅH vill ha! Vad kostar det och vart kan man köpa det? Oskyldig

[Sarahansson1]
0

Det finns på alla möjliga ställen googla bara vet att det finns på cd on . com prisjakten. se medja mark. Själv köpte jag mitt på ICA MAXIGlad Om man vill ha ett nytt så kostar det väl runt 500 kr. Men om du väntar ett tag med att köpa kommer det säkert sänkas i pris.

Skickar med en länk så kan du se

http://www.youtube.com/watch?v=_hXXR7ipmig

[Sniff]
0

Tack för länken! Haha ja, jag kanske får vänta och se vad som händer… Men visst måste man ha installerat sims 3 för att kunna spela det? Man kan inte bara köpa husdjursspelet?

[Sarahansson1]
0

Ja då måste instalera sims 3 för att kunna instalera sims 3 djurliv. Men gör som jag att låna sims 3 utav en kompis. Du behöver ändå inte den skivan sen när du har köpt sims 3 djurlivTungan ute Du kan ju önska dig det i julklapp.

[Sarahansson1]
0

Nu har jag anmält mig till en ny kurs. Vardagslydnad med Elton. Ångrar verkligen att jag inte gick det men Amadeus men men.. Nu ska jag iallfall göra det med Eltpon som sagt. Det drar inte igång förens februari men förra gången så var jag så sent ute och det tänker jag inte vara igen. Ska bli ass skojGlad Alltid roligt att se fram emot något man kan göra med sina fyrbenta vänner! Nu är det bara att träna på det vi redan har lärt oss så han inte tappar något Flört

[Sniff]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#20 Okej, då ska jag försöka hitta någon i närheten som har detGlad

Athos har precis sagt hejdå till Wixie, hans flickvän, och de är så otroligt söta tillsammans!
Dålig bild, men ändåGlad

LinaK
0

#22 Vilka sötnosar! Ser helnöjda ut Skrattande

Jag sitter och funderar på om jag ska beställa overaller till hundarna eller om enbart Sigge ska få ett nytt vintertäcke Tungan ute Får fundera lite till tror jag allt.

[Sniff]
0

Jag känner att jag nog inte hade överlevt vintern utan Athos overallSkrattande

LinaK
0

#24 Nä, det är en bra investering. Funderar på att köpa en tjockare overall till Algot också, han har ju den där tunna från hurtta. Men skulle vilja ha en fodrad också då jag kan tycka att den från hurtta är lite kall ibland Glad

[Sniff]
0

#25 Jag tror jag ska sy ett täcke av en filt åt Athos, känns som att han kommer frysa när det blir riktigt kallt.

[Sarahansson1]
0

Nu sitter jag här i skolan och kan typ inte röra mig. Har fått nackspärr och det gör ass ont när ajg rör mig… Känner att jag är ganska putlig och får det när ingen av skolskötorkorna är här. Funderar att åka hem. Känner mig som en robot som inte kan röra mig ordentligt.

[Sniff]
0

Jag har precis kommit hem, varit ute med Athos och nu måste jag tillbaka till skolan för att hämta en bok jag glömde. Känns jobbigtObestämd

LinaK
0

Har varit ute på en långpromenad med vovvarna så nu ligger dom här och sover. Själv har jag ätit lite lunch sitter och kollar på TV samtidigt som jag sitter här vid datorn Tungan ute

Tänkte jag skulle finslipa lite på några tricks med Sigge sen när han vaknar.

Sen ska jag gå ner och kolla om Sigges täcke har kommit i brevlådan, jag köpte ett till honom igår och hon hade skickat det igår så det borde vara här idag Glad

ms-mee
0

Har idag varit valpvakt åt de 11 små monstren Skrattande De har hunnit bli 6 veckor och är stoora nu!
Matte och husse var tvugna att fixa deras rum så då fick dom komma hem till mig ett par timmar :) Och det var såå mysigt :)

//Helene

LinaK
0

#30 Men ååh vad söta dom blivit Kyss Är några tingade ännu?

ms-mee
0

Ja dom är underbara :) Ibland. Dom påminde mig hur ont valptänder gör :P 
Det är två tingade och en ska dom behålla. Sen har dom fler intressenter.

Ni kan faktiskt läsa om en valp på veckorevyn En bloggare ska ha en valp :)

Mer bilder från dagen http://dayviews.com/ms-mee/2011/12/4/

//Helene

[Sniff]
0

Äntligen snö!!

LinaK
0

Idag har det blivit lussebullebakning, så nu står en plåt i ugnen Glad Gött! sen har jag städat hela lägenheten typ. Ska göra rent till kaninen om en stund och straxt ska vi äta tacos (lyx) innan sambon ska till jobbet. Och så ska vi hinna med och åka ut i skogen med hundarna så dom får springa av sig lite Glad

[Sarahansson1]
0

#32 guud vilken sööt knubbisGlad

#34 Vad gott vi åt det igår inget slåt lussekatter. Men man ska inte ha några russin eller safran. Men annars är det ass gottTungan ute Vad ahr du för kanin har aldrig sett den tror jag(?) Lägga upp en bild?

LinaK
0

#35 haha ingen saffran i lussebullar????? Tungan ute Då blir det ju inga lussekatter/bullar.

Jag har en hermelin, Tintin heter han och fyller 8 år Glad

[Sarahansson1]
0

Nej vad sööt han är! Jag hade också en hermiln som var svartGlad Tror du att du kommer skaffa nån mer kanin nån gång?

LinaK
0

#37 Ja han är gullig Skrattande Nej tror inte att jag kommer skaffa nån mer kanin förens vi köpt hus, så man kan ha dom i nått uthus eller så Glad Är himla sugen på en holländsk kanin. (klicka för att se bild på färgen jag gillar) tycker dom är så jädra fina Glad Skulle du vilja ha en kanin Sara?

----------------------------------------------------------

Idag har jag sovit fram till kl 12 då jag jobbat inatt, vaknade med en sjudundrande huvudvärk som gick över med en ipren. Skjutsade min sambo till jobbet och sen åkte jag ut med hundarna i skogen. Så nu ligger dom här helt utslagna Tungan ute

ms-mee
0

#38 Åh! Hennes kaniner har jag kollat in många ggr. Så otroligt fina. Jag är inte så förtjust i kaniner men om jag av nån anledning skulle ha en blir det en japantecknad :D

//Helene

LinaK
0

#39 Samma, här älskar hennes kaniner Skrattande Ja visst är dom japantecknade snygga? Min sambo vill inte ha en till kanin, men kanske går det att övertala honom Tungan ute

[Sarahansson1]
0

# 38 okeej då förstår jag. Jag är tvärt´om jag vill inte ah nån fören jag flyttar hemifrån (mamma är ju allergisk) Då vill jag ah 2 honor  av rasen dvärgvädur från samma kull så det alltid ah varandra. Men ajg vill ha dem inne för jag vill inte vara med om samma sak som hände Edward att nån djävel släppte ut honom. Och vi ahr inte fått tbx honom sen dess. Men allra hest skulle jag vilja he en katt en Manie coon har dessutom blivit erbjuden att köpa en kattunge av våran kompisar men mamam tål inde dem heller. Så det får också vänta. Men anledningen till att jag vill ha katt är att de är mer självstänidga och kan ta hand om sig själva. Medans en kanin kan lätt bli otam måste städa bur och när de väl blir sjuka. Så visar de inte det fören slutet är nära bara för att de inte vill visa sig svaga för rovdjur. Så allra helst en Maine coon. Men ajg måste erkänna att jag saknar min lille hoppe tur <3 Bara 2 år blev du

LinaK
0

#41 Åh vad fin han var din kanin! Har också haft en dvärgvädur när jag var mindre. En grå fin kanin som hette Musse Glad
Åh maine coon är jätte fina, men stoora är dom, vad tråkigt att din mamma är allergisk. Ska vi ha en katt till ska det vara en perser till, vi har ju en perser sen innan och det är en helt underbar katt Glad Älskar den rasen. Så en perser eller exotic ska vi ha.

[Sarahansson1]
0

#42 ja det var han. Vi köpte han ju från en uppfödare så han var verkligen tam har aldrig varit med om en kanin som ahr slickat så mycket som han: Om amn lyfte upp honom mot ansiktet så sklickade han hela ansiktet. Vi antar att räven ahr tagit honom om de inte har snåt honom. men emn hur de än slutade så var det hemskt och ajg saknar honom verkligen. jag kommer i håg när Amadeus tittade på buren och sen på mig.

Det var precis som har frågade

-Ska vi inte släppa ut Edward?Gråter

Ja det är stora men en härlig ras temprametet och hälsan är också okGlad

[Sarahansson1]
0

ig¨r så fick Amadeus en fin nya klippningGlad Då pälsen har växt super mkt sen sist.. Idag så har jag än så länge inte hunnit med så mkt mer än en promenad i naturresevatet båda hundarna var med och älskar verkligen friheten de känner där!Skrattande Man blir lika lycklig varje gång man ser de så glada. Men jag ska nog bada Elton idag plugg pust har tre prov till nästa vecka snacka om att jag kommer ha mkt att göra. Gjort mat till mig och lillebrosan då ajg är barnvakt för honom idag. Har även beställt en ny kamera ÄNTLIGENTungan ute En Nikon D 500. Har även gjort en heather till min nya blogg så när kameran kommer så kommer det antagligen bli fart på den nya bloggenSkrattande Sen har jag även beställt biljetter till bio på tisdag som jag ska gå med en kompis med längtar. Mycket plugg men samtidigt massa skoj. Men nu ska jag göra något som är mindre skoj diska… Puhh hatar att diska men antagligen syndes ju inte det på hemkunskapen i med att jag fick MVG hahah nej nu ska jag inte skryta. Vad gör ni andra idag?Glad

[Sniff]
0

#44 Bild på Amadeus tack! Vad roligt med ny kamera, själv tappade jag våran i golvet igår, så jag måste köpa ett nytt objektiv.

Idag ska Athos, Wixie och eventuellt Athos stora idol (vår grannhund) Tibbe gå i ett luciatåg som ordnas av Hundparken. Ska bli jätteroligt, Athos har redan på sig sin luciaklänningSkrattande

[Sarahansson1]
0

#45 lite svårt då min förra kamera gick i sönder och jag inte fått min nya än då är det bara min simpla mobil kamera.. Vadå som ett människo-lucia tåg fast hundar?Glad I sånna fall bomba med bilder! Ja det ska bli jätteskoj med nu kamera och en system också det är jag glad förTungan ute

LinaK
0

Idag är jag lite halvseg, så det blir bara en slappar dag. Har jobbat inatt och sovit otroligt dåligt idag. Men vi har redan hunnit varit ute i skogen med hundarna och så har vi handlat. Min sambo tar hand om matlagningen idag så det känns skönt Tungan ute

Igår var vi och handlade julklappar och det blev en julklapp till hundarna, en dog pyramid/nina ottoson
Sen har Sigge fått två julklappar redan, en klövjeväska och en fleecejacka som han ska ha på fjällvandringen nästa sommar. Bortskämda jyckar Skrattande

LinaK
0

För första gången så gör jag hemmagjord gröt Tungan ute Vi får väl se hur det blir när det är klart. Det är ett evigt koka upp och röra om.

Senare blir det jobb, men först ska jag slå in julklappar Glad

LillaEgot
0

Gott med gröt! Hoppas den blev bra =)

Härligt med jul snart, jag har däremot både ett teoriprov och uppkörning till körkortet att göra innan jul… nervöst är bara förnamnet!

LinaK
0

#49 Ja vi får väl se hur resultatet blir Glad

Vad spännande med teori och uppkörning, vet precis hur du känner. Jag stod i samma sits för några månader sedan. Fick mitt körkort i slutet av Oktober Glad Ta det bara lugnt och lita på dig själv!

[Sarahansson1]
0

Blev gröten bra?Glad

---------------------------------------------------------------------------------

Idag så har ajg vart på sjukhuset och tagit prover i händerna gick inget vidare men jag var beredd på det. Under tiden så var mamma ute med hundarna då vi skulle handla lite saker till dem och sen julshoppa. HAr köpt lite gott godis till dem. Vi var påt vå olika djuraffärer en i backaplan Arkens zoo där vi köpte tandkräm och lite godis(allt är nästan slut) Sen när vi var ute på öarana igen så missade vi precis färjan Obestämd Körde dit och när vi kom fram så hade den kört 20 m ut cirka så det var bara att vänta på nästa som skulle gå om en timme.. Då passade vi på att åka till hönö djuraffär. Där jag aldrig har vart förut hon som har affären var mkt trevlig och bjöd hundarna på godis. Elton hade svårt att vända bort blicken i från hennes händer hahahSkrattande Där köpte vi färskfoder och så hade de godis på rea som de hade på backaplan fast för dubbelt pris så det blev lite mer sånt. Sen så kollade jag även på lite olika trimmar de hade där så ajg får se om jag köper något. Efter affären så fick de en promenad eftersom det var 30 min kvar till färjan skulle komma.  Nu är de ordentligt trötta efter dagen.  Allt nytt gör ju de små liven tröttaTungan ute

LinaK
0

#51 Ja gröten blev bra Skrattande Gott med risgrynsgröt och kanel.

Du verkar ha haft en fullspäckad dag igår. Även hundarna Glad

[Sniff]
0

Ah jag blir så sur! Har eventuellt transport från Stockholm till Övik, där jag kan hämta liten hamsterunge. Men så bor uppfödaren en timme utanför Stockholm och vi vet inte hur vi ska få hamstern från henne till transporteraren. Irriterande, för jag hittar ingen som åker den sträckan. Får väl åka ner själv…

[Sarahansson1]
0

Vad tråkigt för dig sniff hoppas dwt löser sig<3

Ja dagen började med att jag gick ut med hundarna i naturesevatet. Men det väntade en tråkig nyhet Amadeus rulla sig i bajs och när jag uåpptäckte det var det redan försent.och i med att Elton lekte med honom så luktade han med. Som tur var kunde syrran hjälpa mig så två hundar är nu nybadade. Men tänker nog bada dem till fredagen nästa vecka också så det är fina till julaftonGlad Och när jag fick badat Elton blev jag förvånad över vad fin och fluffig pälsen hade blivit och tjock blir äna så jag blir sugen på att behålla pälsen så eländig som jag är hahah. Ja men det går upp och ner precis som humöret. Så senare idag ska jag träna inkallning med båda två och lite trixGlad Har även flimat dem lite och tagit kort på Elton bara för att han blev så fin<3 Amadeus blev ju också fin men det syns tydligare om de är långhåriga.

Vad gör ni andra idag?

[Sniff]
0

Tack Sara, jag hoppas att jag kan hitta någon annan som ska åka hit. Vill ha hit hampistösen nu!

Idag har jag handlat julklapparSkrattande

LillaEgot
0

Idag klarade jag både teori och uppkörning =) Så nu kan jag slappna av och njuta av julen!!!

LinaK
0

#56 Stort grattis! Visst känns det underbart? Skrattande
--------------------------------------------------------

Jag har klivit upp ur sängen för en timme sen ungefär, har jobbat inatt. Så nu ska jag snart laga lite frukost/middag, kombinerad Tungan ute Sen ska jag bara ta det lugnt då jag ska jobba en till natt. Kanske köra lite godissök med vovvarna.

LillaEgot
0

#57 Ja absolut =) Sååå himla skönt att ha det avklarat!

[Sarahansson1]
0

grattis #56 grattis bra jobbat!Glad 

#57 slutar inte du snart i med att de snart är jul?Tungan ute

----------------------------------------------------------------------

Ja i tisdags så slutade jag och idag har vi gjort ordning julmat. Haft kalas för Amadeus vilket har uppskatasGlad Sen så fick jag ett paket på posten som jag har väntat på i några dagar ch verkligen längtat efter. Harry Potter boxen. Men så visade det sig att beställningen hade blivit fel så jag hade fått på blue ray istället för dvd…Obestämd Så nu kommer det säkert dröja en vecka till minst…….. Och sen har inte min kamera kommit heller jag som så gärna hade velat ha den till Amadeus födelsedag. Imorgon så ska vi storstäda hela huset inget att se fram eot men kommer bli så gött när de är gjortSkrattande Och så ska vi ta in julgranen är så mysigt när den kommer fram!! Så det blir väl att lyssna på julmusik imorgon och jobba hårt!

[Sarahansson1]
0

Idag kom äntligen min kamera har tagit en del bilder redanSkrattande Men blir nog ännu fler imorgon.

[Sniff]
0

Athos har börjat lyfta på benet! FörvånadSkrattande

[Sniff]
0

Om en liten stund kommer Athos uppfödare och hälsar på, det ska bli så roligtGlad

Vad gör ni idag?

LinaK
0

#62 vad kul att uppfödaren hälsar på :-) hoppas allt går fint. Jag ska åka och shoppa lite på mellandagsrean om en stund, får se om man hittar nått.

LinaK
0

Sitter här med en super jobbig förkylning eller vad det nu är. Jag är inte snuvig eller något, men hostig som sjutton och feber om vartannat Obestämd Jag skulle egentligen ha jobbat inatt och imorgon natt, men det går ju inte.

Så idag har det varit en riktigt tråkig dag med mestadels vila. Hundarna har nog tyckt att deras matte har varit världens tråkigaste idag Tungan ute Aktiverade dom med lite dog pyramid (aktiveringsleksak dom fick i julklapp) plus lite tricks, sen var jag slut och var tvungen att lägga mig i soffan.

Nu ska jag vänta på min sambo som slutar jobbet om en stund, så han får handla med sig nån god mat, jag är hungrig nu känner jag Tungan ute

[Sarahansson1]
0

fy vad tråkigt med att vara sjuk. Men alltid skönt att ha hundarna där som små skydds änglarGlad Jag kommer ihåg när jag fick blodförgiftning och mådde verkligen piss så var det precis som Amadeus förstod att något var fel. Han sprang rakt i mot dörren och ställde sig på två ben och vips så var dörren öppen åt mig duktiga killen!Skrattande Men krya på dig hoppas på förbättring snart<3

Idag så var ajg ute på en morgonpromenad med hundarna + min daghund i bergen och som vanligt lekte Lisa= daghunden och Elton som dårar. Medans Amadeus gick lungt vid mig spran med ibland med det är inte ofta. Och Elton som verkligen hatar vatten sprang igenom massa höga pölar när han lekte med LisaGlad Får filma det nån gång så ni får se. Men aa sen var det dags för barnkalas min lillasyster fyllde 8 år. Så ajg avr lekledare för 14 barn pusst det var inte det enklaste.. Men nu är det över tack och lov! Sen så har jag tränat hundarna lite på trix och nu kom jag precis in från en liten runda. Nu ligger båda och sover.

LinaK
0

Idag så var husse ut på en långpromenad med hundarna, han tog med sig sin pappa också. Jag är fortfarande inte helt kry så jag stannade hemma.

Annars har det inte hänt mycket idag kan jag säga, kollat på skidor på tvn och snart ska vi kolla på film och äta ananaspaj Tungan ute GOTT!

ms-mee
0

#66 Åh vad gott det lät med ananaspaj! Jag har alltid trott att jag hatat ananas tills förra sommarn då jag fick smaka färsk av grannen, jag är helt ner kärad Skrattande
Fick en ananas av henne häromdan som jag väntar med. Är och har varit sjuk mesta tiden av December och mina smaklökar funkar inte :( Ingenting smakar bra. Det var jättekul på julafton när man såg all mat Tungan ute Bara att le och säga "mmm" :P

//Helene

LinaK
0

#67 Det är hur gott som helst, och hur enkelt som helst. Kan lova att det är en hit. Kan länka till receptet Glad

Ja visst är färsk ananas helt underbart? Tungan ute Men jag får blåsor i munnen av det om jag äter för mycket. Samma med kiwi.

Här kommer receptet:
http://www.ica.se/Recept/ananaspaj-3273/
Det är superenkelt Glad

ms-mee
0

#68 Samma här :P Fast sen får jag blåsor av chips också :P
Men när man äter den färsk lär man snabba sig. Jag tog en lite för lång paus mellan två tuggor en gång och det gör jag inte om! Jäklar vad läpparna fick stryk. Nästan värt det men inte riktigt :D

Länken kikas in direkt! Skrattande

//Helene

[Sniff]
0

Här ute är det fullt snökaos! Fick bära Athos när vi var ute, han är inte van vid så mycket snö… Och han har så korta ben, haha! Kyss Tungan ute

Jag längtar tills imorgon, då jag och en kompis ska träffa en liten vovve som vi eventuellt ska passa på helgerna. Ska bli så spännandeSkrattande

Emma-U
0

Nu var det min tur att åka på en förkylning Rynkar på näsan Så jäkla tråkigt!
Så jag får sitta här hemma och jobba, istället för att ha lunchmöte med jobbet och fika och ha det bra! Förbannat trist att vakna upp snorig, febrig med halsont just i dag!

Bläää!

Men annars är det bra, hundarna mår bra och ligger just nu och sover med husse i sängen. Mysigt Glad

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

SaraC
0

Annanaspajen är supergod kan jag intyga! Min karl här hemma äter så gott som allt, men ananas hatar han. Det som är så gott Förvånad Knäppis. Men ananaspaj tycker han ändå om!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Sarahansson1]
0

#71 krya på dig hoppas du blir bättre snart. Skulle inte d på My Dog i gbg?

[Sarahansson1]
0

Idag ska jag träffa sldhundar as nice!Skrattande

Emma-U
0

#73 Tack! Jag mår bättre i dag faktiskt och tänkte ta mig dit i morgon Glad Ska du dit - eller någon annan?

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

[Sarahansson1]
0

Vad roligtGlad Jag har varit där och fotat en massor!

ms-mee
0

#72 Ja men då är det ju nästan ett måste med ananasen jag har! :D

//Helene

[Sniff]
0

Jag och min kompis, som har Wixie, har en helghund på prov idag och i morgon. Diva heter hon, och är en kinesisk nakenhund. Det är jättekulSkrattande

LinaK
0

Ett tag sedan jag skrev här på planket, så det kanske är dags igen Glad

Idag är det äntligen Fredag, så nu blir det helg igen. I helgen ska vi gå på långpromenad med hundarna vid ett naturreservat.

Om en stund ska jag gå på långpromenad med en kompis och hennes cavalier. Var länge sen vi träffade dom så vi får se om hundarna är helt galna över att se sin kompis Tungan ute

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

[Sniff]
0

I helgen har jag Diva igen, fast nu ska hon bara sova. Det blir kulGlad

Imorgon ska jag och syrran bli fotade, är nervös och jag vill helst inte gå dit… Obestämd

[Sarahansson1]
1

Är så himmla lyckligGlad Igår på hundlektionen så fick vi reda på att vi ska jobba mer praktskt. Och då ska vi åka till hundakadmin och få vara med på deras hund dagis och ta med våra egna ibland kommer bli så grymnt skoj Skrattande Längtar jättemkt besök deras hemsida om ni har lust http://hundakademin.se/ finns mkt roligt att hitta.

LinaK
0

Idag har jag varit ute i skogen med vovvarna, dom sprang och busade med varandra. Småtjivades lite sådär smått som dom brukar göra Tungan ute

Ska snart träna lite med Sigge på ett nytt trick vi försöker få in.

[Sniff]
0

Idag fyller mamma 50 år, så började dagen med tårtaSkrattande Sen slutade jag tolv, så gick och köpte ett nytt koppel åt Athos. Nu är det öppet hus på min gamla skola, och jag var smart nog att ta med datornOskyldigSkrattande

LinaK
0

Idag har det blivit en promenad i snön, blev en del pulsande då vi gick på en åker Tungan ute Men hundarna skuttade på som vanligt. När vi kom in var det bara att ställa Algot i duschen och duscha bort snöbollar från ben och mage. Tur att det var rätt kallt ute idag, för då fastnar snön inte lika lätt som när det är kramsnö.

Nu ligger dom och sussar, men jag ska snart gömma lite korv åt dom vilket dom älskar Glad

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.