Era bichon friséer!
Hej
Jag är väldigt intresserad av bichon frise, jag har läst mycket så jag kan en hel del om dom, kan pälsvård och andra viktiga saker om dom men jag har undra vad ni gör om dagarna, helgerna och å loven med dom och vad som passar
Om jag hade en bichon så skulle jag ta långa skogsromenader och köra agillity men vad gör ni?? Lägg gärna upp bilder på era bichon friséer
Här är en bild på en bichon frise från hundmässan i älvsjö som var i december
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Jag brukar långturer i skogen och då brukar jag gömma mig så att han ska ha koll på.mig. Jag har även tränat agility med han, men han tyckte mest omtikarNa som var d är. På sommaren brukar vi gå 1/5 timme då blir han trött och härlig. Du måste vara noga med öronen på sommaren då det lätt kan bli en brun färg, som luktar konstigt. Brukar låta han söka godis och leksaker, bra med lite hjärngympa. Han är lätt att ha med bilen, båten, skotern, cyklekorgen. Han älskar att bli kliad och om han inte får som han vill sitter han och gnäller. En sak till du ska veta han pratar väldigt mycket, låter ganska roligt. Han är väldigt sällskapssjuk och tycker inte om att vara ensam hemma. Han lär sig väldigt snabbt han älskar att hämta skor.
#1 hahaha vilken sötnos du har! Bra tips tack
Kul att höra att dom e så roliga och mysiga!
Mvh Sarah
Hehe. Han är inte bara som en hund han är lite som en katt ibland.
#3 haha
Men det är väl ändå mysigt? :)
Mvh Sarah
Jag går bara promenader med Donna. Men jag ska göra några enkla agilityhinder på tomten. Donna är 7 år och världens mysigaste vovve.
Jag skulle också vilja lära oss sök - exempelvis kantarellsök :)
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
#5 okej, Ja det skulle vara kul :)
Mvh Sarah
Någon mer som vill berätta?? :) T.ex. Hur ni gör pälsvården till något kul för hunden eller när ni badar hunden?
Mvh Sarah
Jag har väl inte så mycket att berätta. Jag klipper min bichon frisé ganska kort så att pälsvården blir så lätt som möjligt. Badar väldigt sällan.
#8 Hur ofta badar du? Hur blir pälsen och hunden om man inte badar henne ofta? Jag menar en frise kräver ju mkt pälsvård.
Det varierar hur ofta jag badar henne. Ja, det märks att det blir lite svårare att reda ut pälsen - som är ganska kortklippt - när det har gått för lång tid mellan gångerna.
så hon har inte fått problem med hunden nån gång? HUr lång tid kan det ta mellan gångerna max då?
Menar du huden? Nej, hon har inga problem med huden. Jag vet inte hur länge det max kan gå mellan gångerna, men det handlar om månader iaf. När det är kyligt ute har hon fleecetäcke eller vintertäcke på eftersom hon är ganska kortklippt, vid regn har hon antingen fleecetäcke eller regntäcke.
Jag har en liten frisé tjej på 5 år ^^
Vi brukar göra massa olika aktiviteter, freestyle, agility, gå ut i skogen, vardagslydnad, lydnad, upplet, spår, kantarellsök hon är med på allt jätte lättlärd och kanon duktig :D Dock tycker hon mer och mindre om vissa saker som lydnad det står inte högst upp på listan men är kul ibland medans agility är alltid skitkul och går hem hos henne jämt ^^
Hundkompisarna brukar också stå högt i kurs, de är roligt att va med vännerna ^^ Och såfort vi går på plan eller när hon märker att vi skall träna så blir de full fokus på matte <3
Bild på Tea från agilityplanen där hon trivs som bäst <3
------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it
Tea ser så lycklig ut på den bilden jättesöt
#8 Okej :)
#13 Jättefin!!!!! <3 Roligt att hon tycker om agillity, som #14 säger så ser hon lycklig ut :)
Mvh Sarah