Bichon iFokus

Bichon

Etiketthälsa-sjukdom
Läst 3953 ggr
jeanettee
0

Liten knöl?

Hej alla allvetare. =) Min lilla Elsa har fått en liten "knöl" på höger armbåge. Jag såg den för ca en månad sen och den verkar inte ha blivit större. Det är som en liten ärta, den sitter inte fast i benet utan verkar sitta i huden och man kan liksom röra på den. den är synlig eller hur man ska säga, det växer ingen päls på den. Någon som har en aning om vad det kan vara?

LinaK
0

Hej där, det kan ju vara en vanlig vårta som jag vet hundar kan få. Om det hade varit min hund hade jag nog ändå ringt och rådfrågat en veterinär för att vara på den säkra sidan =)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Sniff]
0

En böld, blåsa, vårta, fettknöl? Ring vetten och fråga, har ingen aningGlad

jeanettee
2

Det blir helt enkelt att slå en signal imorrn. =) Tack i alla fall!

SaraC
0

Brukar inte just rörlig knöl ofta betyda fettknöl?

Bra att du kollar upp det, det är det bästa! Lycka till!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

Hur har det gått? Blir nyfiken Glad

jeanettee
2

VI ska till veterinären på måndag så då får vi se vad det är för nåt. Hoppas och tror på en fettknöl men lika bra att få det kollat. =)

jeanettee
0

Nu har vi varit hos veterinären och det var ingen fara. Hon trodde att det var en.. talgkörtel tror jag hon sa, låter det rätt? Typ som att vi kan få en finne. Men det var i alla fall ingen fara, jag ska hålla koll en gång i månaden typ men nu var det inget att bry sig om. Jag hade hundra andra frågor till henne och hon var så himla bra och tog sig verkligen tid, guld värt med en sån veterinär. Nyårsafton var en riktig pärs för oss alla då Elsa tyckte det var enormt jobbigt. Det var i princip 5-6 timmar med ren tortyr för henne, trots att vi hade på musik och inte brydde oss om henne så mycket. Men det var inte lätt när hon skakade konstant hela tiden. Så jag pratade med veterinären om det och fick då tipset om ett typ naturläkemedel eller vad man ska säga. Om hunden är lite nervös av sig, vilket Elsa är kan man ge det lite då och då vid behov. Som nu ska jag flytta och då tyckte hon det var ett utmärkt tillfälle att prova. Så vi får se hur det går men det känns hoppfullt i alla fall. Sen blir det även antagligen kastrering om några månader. Elsa har juh ett blåsljud på hjärtat så därför kan jag inte ta valpar på henne så då är det något jag har funderat på och veterinären tyckte det lät som en bra idé. Så så får det nog bli. Det kostar 4900 hos dom, någon som vet om det är ett "normalt" pris? Jag tänkte ringa runt och kolla vad andra tar men å andra sidan känns det tryggt och bra att lämna henne där. Det finns bara ett annat ställe i närheten som jag skulle kunna tänka mig att göra det på men det var där hon fick vara när hon brutit benet och det var efter det som hon blev så nervös som hon är nu. Jag vet inte om det beror på stället så att säga eller om det bara var för att hon var så ung när det hände eller så. Ja, mycket funderingar är det. Men som sagt, en veterinär som tar sig tid och verkligen svara på allt man undrar är verkligen guld värt.

LinaK
0

Vad skönt att ni fick svar om att det förmodligen inte var något. Känns ju bättre att man kollat upp det iallafall Glad

Vet ju att det är dyrt att kastrera tikar, men ring runt och kolla. Priserna kan ju variera.