Bichon iFokus

Bichon

Etikettbeteende
Läst 3799 ggr
[Sarahansson1]
2011-11-14 19:39
0

STACKARS HUND!

Hej idag fick jag en väldigt tråkig nyhet. En JRT har atackerat en chihuahua. Tjejen som äger JRT är väl 12-13 skulle jag tippa på. HOn har två hundar en JRT och en bladis mellan japansk spets och foxterrer. Båda är köpta på blocket.(vilket jag inte alltid tror är så seriöst) JRT är cirka 1 år och är fulll av energi. En dag kom hon gånde med dom och jag frågade nällt hr det gick. Och då berättade hon detta.

.Hon skäller nästan åt allt bilar hundar människor.

.Jagar gärna kaninerna

. Gräver som en galning så fort hon får chansen

. Nafsar oss för att få uppmärksamhet och för att leka

. Biter i möbler och kläder

. Kan morra när vi ska putta ner henne från soffan och sängen + om vi ska ta matskålen.

M.m kommer inte ens ihåg allt. Men ag tycker det verkade som hunden var understimulerad och osäkr försäkte säkert komma upp i rang.

När jag frågade henne hur hon aktivrade henne. Då svarade hon

-Jag går ut en halvtimme eller timme (vilket jag tkr är alldeles för liten speciellt för en grythundar) Sen frågade om hon inte aktiverade henne mentalt?

Då fick jag svaret:

-Mentalt vad är det?

Jag trodde knappt det var sant när hon sa det förstår hon inte alls vad hon har skaffat sig? Även om hennes mamma har acsepterat det måste hon ju ändå hjälpa till med hundarna! Så jag berättade några enkla saker man kunde göra t.e.x gömma godis. OCh erbjud mig att hjälpa henne under lovet. Men hon hörde inte av sig och i dag får jag reda på detta. Att hon har atackerat en annan hund. Jag har ibland sett henne i parke med hundarna med anndra hundar då morrar hon och hugger i luften svanen högt upp ögonen tittar rakt in på den andra hunden. Därför så har jag inte velat att mina hundar ska vara med om nåt så dom kommer ihåg otrevliga saker vilket kan göra att dom blir osäkra. Och det värsta av allt är att folk som var i närheten (gammla tanter har sagt att hunden är farlig för allmenheten och för alla barn) Så nu ska hunden avlivas! HUr jävla dum i huvudet får man lov att vara? Man får la ta och läsa på om vad hunden behöver för att må bra? Det är ju trots allt en familje medlem som du ska leva med i cirka 10 år. Jag tror att dom skaffade hunden för den var sööt och liten.

Men aa jag blir så himmla ledsen och arg när jag hörde det! Och så blir jag orolig för den andra hunden som ska bo kvar. Nee fy fan vilket dåligt humör man blir på nu…………

LinaK
2011-11-15 10:23
0

Usch så tråkigt! Tycker det är tragiskt att vissa människor skaffar sig hund som verkligen inte vet vad det innebär att ha en hund.

Och att skaffa sig en jack russell bör man inte göra om man inte vet vad det innebär.

Blir också arg när jag hör sådant som du beskriver Sara Rynkar på näsan Stackars hund.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Sarahansson1]
2011-11-15 11:03
0

#1 Precis jävla skitstövlar som inte fattar vad mkt roligt i livet den hunden kunde ha! Den kan ju leva i 15 år kanske(?) Nu har den i allfall sommnat in stackare.

Sov gott lilla Ronja det var aldrig ditt fel du hamnade bara i fel familj kommer inte glömma dig och det tragiska ödet som du fick<3

Neee FY FAN! Idag när jag loggade in på fb så stod det på ungens profil hejdå Ronja kommer sakna dig. Men nu har vi ju iallfall två nya godingar. Och när jag tittar närmare så ser jag en bild på hundvalpar poder puff. Och då står det på en utav bilderna TVÅ VALPAR ÄR VÅRA!

Så samma dag som dom avlide Ronja så skaffade dom sig två poder puff valpar. De kom samma dag. UCH vill inte ens tänka på vad de valparna kan utsättas för. Vet ju att poder puff kan vara lite reseverad mot människor. Och två tikar också och en hane som dom har sen innan. Dom kommer säkert ta valapr på dom. KOmmer väl sluta med en kennel. Nej FY FAN VAD JAG HATAR DEN UNGEN OCH HENNES FAMILJ!

dermot
2011-11-16 13:18
0

Nej fy!! Stackars hund! Gråter

Ofta de skaffar TVÅ valpar SAMMA dag som de avlivat Ronja… Om min Ella hade dött/blivit avlivad hade jag aldrig kunnat skaffa en ny så fort. Verkligen inte!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Sniff]
2011-11-16 15:47
0

Så tråkigt att det finns sånna människor. Gråter Finns det något du kan göra?

[Sarahansson1]
2011-11-16 17:16
0

#4 jag gav henne värsta utskällningen igår sa att man inte kude gå 1,5 km med å små valpar. Och att man inte ska ha fler än man klarar av alltså hon hade två nu har hon tre. Och att man måste få söra över att man har förlorat nån att man bara inte kan köpa nya hundar. Som om man köper nya kläder m dom gammla är tråkiga. Och att det var synd om Ronja som gick det ödet hon. Att hon och hennes mamma måste veta vad dom skaffar sig. Att läsa på om JRT och vara medvetna om vad dom kräver. Att man inte bara som sagt ska skaffa utan lägga tid och energi på hunden man har och se till att den blir en härlig och trygg familje-medlem. m.m Kommer ihåg att hon inte lyssna först men sen blev jag så arg så jag bara skrek. Sen när jag kom hem ringde min mob och då var det tejens mamma som skällde ut mig. och sa att jag hade helt fel om saker. T.ex att hunden var född agresiv och att det kunde vara farligt om hon fick leva. Att ag inte hade rätt att säga till hennes dotter om detta m.m. A och lite till fast pallar inte att skriva allt. Men jag har försökt annars så finns väl bara polisanmälning och då måste man ju ha bevis på att hundarna inte tas hand om.

[Sniff]
2011-11-16 17:25
0

#5 Bra att du pratade med henne!

dermot
2011-11-16 17:34
1

Om det händer samma sak med dessa valpar tycker jag du ska anmäla!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~