Bichon iFokus

Bichon

Etikettot-tråd-off-topic
Läst 3680 ggr
LinaK
0

Klotterplanket!

Tänkte vi kunde ha ett klotterplank där vi får skriva om PRECIS vad som helst, finns inga gränser Skrattande Bara det inte bryter mot våra Skrivregler.

Vad har ni gjort idag? Tankar funderingar över något?

Med mera..

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag ska vi åka och kolla på ett hus ute på landet Tungan ute Är så förväntansfull och pirrig, hoppas det blir bra. Isåfall om vi får hyra det så går vi från 63 kvm till 110 kvm Tyst gött!

kicmat
0

Vi har vacinerat Joy, rabies vaccinering. Hon följer med en hel del så nu vill vi ha möjlighet att hon kan få följa med ut i Europa på semester. Sen ska vi boka tid för en tandrengöring, ta bort plack och lite tandsten. Lika bra att hålla koll på dom små tänderna. 1000 Kr kostar det, då blir hon sövd och tänderna putsade. Kan tyckas vara lite dyrt, men det blir mycket dyrare om det blir hål och andra otrevligheter. Veterinären rekomenderade att man ser över tänderna ca vartannat år. Köpte även en liten tandtorkare som man sätter på sitt finger, fungerade jättebra på Joy. Det såg nästan ut som om hon tyckte det var skönt.

LinaK
0

#2 Hur många gånger måste man vaccinera mot rabies innan man kan lämna landet?

Algot skulle nog också behöva en rengöring av sina tänder, tusen kr var inte så jätte farligt. Visst det är pengar, men trodde nästan det var dyrare.

kicmat
0

Först så får hunden 2 sprutor med en månads mellanrum, sen ska man vänta i nästan 4mån. Då tar man ett blod prov för att se om hunden har bildat antikroppar mot Rabies. Är svaret positivt får man ta med sig hunden utomlands.

Det som är lite jobbigt är att det är viktigt med att hålla koll på när man ska vacinera om hunden. T.ex om du tar första sprutan den 20 Sep 2011 så måste man vaccinera om hunden innan den 20 Sep2012. Kommer man en dag försent så får man börja om från början igen med alla sprutor och koll av antikroppar.

Sen kan man även vaccinera med 3 års intervaller vilket vi gjorde med Joy idag. Eftersom vi mest reser till Danmark med henne så 3 års vaccinering ok. Men åker man ut i europa så krävs tydligen att man vaccinerar hunden varje år.

Så ska ni ut till nästa sommar är det snart dags att på börja vaccinationen Glad

LinaK
0

#4 Hm okej, vet du hur det ligger till om man ska resa till Norge? Vet ju att innan har man inte behövt några vaccinationer eller så, men det är ju ändring på det. Vi funderar nämligen på att ta en tur över till Norge nästa sommar kanske.
-------------------------------------------------------------

Det blev tyvärr inget hus, det var världens drömhus! Men det var några andra som var före oss, sur man blir då när man hittat det finaste huset man nånsin sett typ Tungan ute Har lite annat på g.

Men idag händer inte mycket förutom att det är hundkurs ikväll, lydnadskurs med Sigge. får se hur det går!

Det är regnigt och tråkigt här, så det blir lite aktivering inomhus istället tror jag idag.

kicmat
0

Man behöver avmaska sin hund när man åker till Norge, men hem till Sverige krävs ingentig. Gå in på jordbruksverkets hemsida där finns allt du behöver.

[Sniff]
0

Sitter i skolan nu, men är så trött idag att jag inte kan koncentrera migObestämd

LinaK
0

#7 Hualigen! Stackare.

Jag ska till skolan imorgon kl 10, det jäkliga är att jag jobbar inatt och går av imorgon bitti kl 7, hejdå sömn Glad
Bara att bita i!

Acho
0

#5 Vad tråkigt att ni inte fick huset… Bättre tur nästa gång :)

#7 Så brukar jag också känna… :S

[Sniff]
0

Kvällens valpkurs gick jättebra! Athos var väldigt duktig när vi tränade på Stanna, och ledaren sa att han är fin och att vi har bra kontakt. Det kommer jag leva på längeSkrattande

kicmat
0

Kul när man får beröm, det känns alltid bra.

Lycka till i fortsättningen.

[Sniff]
0

#11 TackGlad

Idag har vi temadag på skolan, vi får gå på föreläsningar om datorer och internetanvändning. Intressant faktiskt!

LinaK
0

Idag har jag försökt ta igen lite sömn. Sov bara 3 timmar igår (jobbade till 07 och sedan sova jag i tre timmar innan det var dags för skola)
Sen har jag jobbat inatt igen och det blev lite dåligt med sömn även idag. Nu har jag 2/4 nätter gjorde iaf.. usch!

Ska försöka aktivera hundarna lite tänkte jag, dom har inte fått göra mycket tyvärr då jag sovit och varit allmänt seg denna vecka. Ska låta dom leta lite korv Glad Sen imorgon ska jag försöka träna lite agility med dom.

LinaK
0

Tjingeling allihopa!

Här sitter jag min sjukling och hoppas på att bli frisk. Varit sjuk hela helgen och har försökt att kurera mig tills idag. Har gått sisådär Obestämd Fortfarande genomförkyld och hostig.

Tänkte försöka träna lite klickerträning med hundarna idag om jag orkar.

Vad gör ni andra idag?

[Sarahansson1]
0

Hej jag har vart i skolan idag. Kom he rätt tidigt så har borstat båda hundarna ordentligt har pluggat lite ckså. Nu ska jag plugga änu mer… Sen så ska jag träna Elton på att snurra. Sen efter det blir det nog en promenad till natursevtet med amaeus. där vi kör lite inkalningar + gömma lite godisGlad

LinaK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Idag så har jag varit ute på promenad med Algot och Sigge, mötte upp min svägerska och hennes två hundar Glad Så gick vi till ett stort fält där dom kunde busa bäst dom ville. Så nu är hundarna trötta och belåtna.

Ska iväg och träna lite agility ikväll.

Nu ska jag fortsätta plugga!

Vad gör ni andra idag?

[Sniff]
0

Idag ska jag, när jag på skolan har forskat klart om Palmemordet, bädda ner mig i sängen med cholkad och matteboken.

Något tips på hur jag ska lära Athos att inte springa efter fåglar? Jag håller på med inkallningsträning, och jag vet inte riktigt hur jag ska börja.

roosy1
0

Idag har jag och Theo åkt buss för första gången det gick mycket bättre än jag trodde att det skulle gå då han inte gillar att åka bil. Han gnällde nästan inte alls men så hade han sin golden bästis med också Flört Och när vi gick i stan så var han jätte snäll skällde knappt något. Han är inte så van vid att vara i stan då vi bor på landet.

Jag kan säg att det var en mycket lyckad tur till stan idag!

Bilden är inte tagen idag :)

Emma-U
0

Kan ju meddela att snart är Melvin också inskolad att sova länge om morgnarna! Skrattande
Tyra sover så länge vi sover, hon väcker oss aldrig - och då menar jag verkligen aldrig.
Men Melvion är ju valp och har väckt oss vid 9-9.30 varje helg innan. Men denna helg blev det genombrott, jag vaknade av mig själv klockan 10.45 och Melvin ville bara sova vidare.

Äntligen ett steg i rätt riktning Skrattande
I detta hushållet älskar vi våra sovmorgnar!

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

[Sarahansson1]
0

heheeh det var samma för oss med Elton. Han var väldigt orolig ett tag och ville upp kl 02:00 på natten ibland och kissa eller bara leka. Men nu kan han sova till 10:00 skönt!Glad

[Sniff]
0

Athos väckte mig vid sex i natt och höll mig vaken… när jag hade sovmorgon till åtta! Tungan ute

LinaK
0

#21 Sex inatt? Tungan ute För mig är klockan 6 morgon. haha
----------------------------------------------------------

Idag så ska vi ta det lugnt, ska plugga hela dagen idag. MÅSTE! sen måste jag plugga massor med körkortsteori, då jag har teoriprov på Torsdag *nervös* Ska ut med hundarna på en promenad senare. Tänkte gå på agilityträning ikväll, men vi hade annat för oss idag så det får bli senare i veckan.

[Sniff]
0

#21 För mig är det natt… eller okejdå, morgon. Tidig, tidig morgon. Oskyldig

LinaK
0

Äntligen Fredag, i eftermiddag blir det att träna lite agility. Sen så ska vi bara slappa och ta det lugnt ikväll Glad Äta nån god mat.

Vad ska ni göra i helgen?

[Sniff]
0

Nu är det frdagsmys…

Kommer vara med mina kompisar ikväll, imorn eller på söndag är det filmkväll igen med några andra. Så ska vi busa lite också, med Athos bästisSkrattande 

Tror förresten att hans overall kommer vilken dag som helst nu! Skrattande

[Sarahansson1]
0

Nu ska jag och Eltn åka med färjan och gå på första valpkurs lektionenGlad Mamma och pappa ska shoppa så Amadeus får också följa med så det blir lite miljöträning för dom båda tvåSkrattande

LinaK
0

Idag har jag haft prov i skolan, gick sk*tdåligt Tungan ute Men men, bara att ta nya tag.

Hundarna ligger och vilar nu, snart kommer husse hem på lunch. Sen ska vi träna lite med klickern tänkte jag och gömma lite korv Glad

[Sniff]
0

Nu är valpkursen slut. Känns ganska sorgligt…

Vi fick se lite av ett träningspass med lydnadsträning på elitnivå, så nu är jag peppad att börja träna det med Athos!

[Sarahansson1]
0

Lina då det gick säkert bra annars så är det bara som du säger att ta nya tagGlad Sniff Ja det känns lite tråkigt när kursenerna är slut. Men du kan ju alltid gå en annan kursGlad Har du funderat på att gå agility med honom när han blir äldre? Dom flesta havaniserna brukar ÄLSKA det! Själv så har jag nu tränat Elton på läxan vi fick när vi var på valpkurs han är så otroligt duktig och så koncentreradGlad Så nu ska jag nog träna Amadeus också. Blir tyvärr ingen promenad för honom idag mår inte alls bra hehe känns som jag klagar hela tiden men så är det! Så ja han ska få lite hjärngympa sen kanske morfar kommer och då får han ju säkert en långpromenad!Skrattande

[Sniff]
0

#29 Jag och Athos ska nog gå kurser tillsammans med hans bästis och hennes "mamma". Först vill vi gå allmänlydnad, och sedan agillity. Vi vill båda hålla på med det och gärna tävlaSkrattande

Vad gjorde ni på valpkursen då? Glad

[Sarahansson1]
1

Bara grunderna mestadels kontakövningar Elton var faktiskt en utav dom bästa det sa instruktören till mig i smyg hehehSkrattande

LinaK
0

#31 Han är duktig din Elton! Glad

--------------------------------------------------

Ny dag och nytt tråkigt väder, idag regnar och blåser det som sjutton! Tänkte gå till hundklubben och träna lite, men det är det alldeles för tråkigt väder för.

Imorgon har jag ett stort prov i italienska, så jag måste plugga också. usch! Hatar prov.

Vad gör ni andra idag?

[Sarahansson1]
0

Lyckat till imorgon Lina  det kommer säkert gå jättebra!Glad Jag håller tummarna!

---------------------------------------------------------------------------------

Idag är jag hemma från skolan mår inte alls bra. Men så nu sitter jag här vid datorn och gör hundläxan. Vi ska skriva om två rasers användnings områden som dom är avlade till för. Och var de kommer ifrån(vilket land) Sen vad man behöver göra som ägare för att rasen ska mår bra. Man fick välja en och läraren den andra. Jag valde aussie min drömhund hoppas verkligen att jag har tid nån gång i livet att ha en sån ras älskar den verkligen! Sen fick jag JRTGlad Så jag fick två raser jag gillade! Nu är jag färdig men den skriftliga delen men vi ska ha muntlig redovsning av en powerpoint persentation. Hehehe och jag har aldrig gjort nån powerpoint förut så jag sitter och försöker klura ut lite hur jag ska göra. Och så ska power pointen visas på storbilds skärm Ja så vi får se hur det gårSkrattande Nu är mamma ute med Amadeus på en promenad snart så ska vi äta sen tränat jag Elton lite på hemläxan igen. Sen plugg igen…

Jag gillar verkligen denna tråden att man kan skriva om precis vad som helst!!!

LinaK
0

#33 Tack för lyckönskningarna! Skrattande
Du får säga till om du vill låna några jack russell bilder till din presentation, eller om du undrar över något om rasen Glad

Jag gillar också denna tråden, tror den behövs ibland så man får skriva av sig lite Flört

[Sarahansson1]
0

heheh tack Lina jag var faktiskt innte på JRT iFokus och läste en hel del där så jag har nog all information som behövsGlad Nu har jag och Elton tränat färdig (för stunden i allfall) Och han är snabb som en järv nu med kontakten och har den länge. Roligt att han tycker sånt är skoj i med att Amadeus tycker det inte är så där överdrivet skoj. Men men alla är olika och det är tur detGlad Mamma kom precis tbx med honom så nu har han vart och haft det härligt ska nog försöka komma mig ut senare också, Man blir så pigg och får mer ork av att gå ut en stund (tkr jag) Så nu har mamam gått till affären då är det bättre för honom att vara hemma. Har faktiskt funerat på att gå en lydnads kurs med Elton i med att han gillar verkligen det här med kontakt! Men vi får se hade vart skoj ska nog en kurs snart med Amadeus i allfall viltspårskurs för han tycker det är jätteskoj med att leta godis och sånt!Glad Ja det är mycket man vill om jag fick välja hade jag nog gått alla kurserSkrattande

[Sniff]
0

Åh tisdagar är nog de jobbigaste dagarna i skolan…

Jag börjar tro att jag är galen, jag tänkte nyss "Åh vad roligt, jag kanske ska räkna lite matte hemma ikväll" Förvånad Tungan ute

Emma-K
0

Vi har fått tillökning i familjen utav en liten powder puff tik som heter Trollmyren´s Qaramell, men går nu under namnet Tuva :D
Nu är hon hela 14 veckor ^^

På bilden 13 veckor.

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

LinaK
0

#37 Men ååh, så söt! Skrattande Grattis.

[Sniff]
0

#37 Ååååååååh ojojoj så otroligt söt! Kyss Stort Grattis! Skrattande

[Sarahansson1]
0

Tungan uteVilken söthund ni har skaffat er!Glad Häftiga färger vilken kennel kommer hon i från?

[Sarahansson1]
0

Jag kan inte hålla mig att inte berätta. Nu när jag och Elton tränar på det vi fick i läxa i valpkursen så är det som om han får en stöt han reagerar som en blixt på rätt sättGlad T.ex. om man säger hans namn så sätter han sig framför och sittirar på en. Nu ska jag börja träna honom på andra platser då blir det mijöträning och störning moment!

Emma-K
0

#38 Tack Lina ^^

#39 ja visst är hon ^^ tack så mycket

#40 Ja verkligen en söt liten tjej är hon ^^ hon kommer från Trollmyrens kennel :)

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

[Sarahansson1]
0

Emma K kan inte du berätta lite mer om rasen? Kan inte så mycket om dem och tycker verkligen dom är jättefina Tungan ute

LinaK
0

Idag mår min Siggeponke inte så bra, han har haft diarée och kräktes nån äcklig sörja. Så det blir att sätta honom på fisk och ris diet.

Håller på att laga lite mat nu då sambon snart kommer hem på lunch.

Annars blir det nog bara till att slappa idag Glad

Chieko
0

Har fått härligt pluggsällskap idag! Liten och svart är hon, och gör det inte direkt enklare att koncentrera sig! Just nu roar hon sig med en toarulle med godis i eftersom hon började gny när sambon gick. Ska ta tag i plugget nu så blir det en härlig promenad i solen sen!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[Sniff]
0

Athos är inne på mitt rum när vi inte är hemma. För där inne kan han inte förstöra något, och där känner han sig trugg. Men nu när vi har en inneboende är de två ensamma hemma ibland, och då får Athos vara lös i hela lägenheten. Inneboenden sitter inne på sitt rum, så han är inte mycket till sällskap. Varför kan han inte bara låta Athos vara på mitt rum då? Obestämd

Chieko
0

#46 Du får väl be honom att stänga in Athos när han inte är intresserad av att umgås med honom och släppa ut honom när han vill det. Att prata brukar vara enklaste sättet att lösa problem :)

/Karin

[Sniff]
0

#47 TackGlad

Chieko
0

Nu har vi utforskat Änggårdsbergen i 1,5h! Fick mig att ännu mer vilja ha en egen hund!

/Karin

LinaK
1

#49 Har ni inte möjlighet att ha egen hund eller? Glad

Idag har jag haft uppkörning, var så nervös så jag höll på att avlida. Var helt hundra på att jag skulle kugga då jag tyckte att det gick så illa. MEN jag klarade!! Så nu har jag bara teoriprovet kvar. Känns så himla bra!

[Sniff]
0

Jag hade naturkunskapsprov idag. Så nu är det över! Och jag blev klar med ett arbete som ska in imorgon, det känns skönt. Nu ska jag bara plugga till de fyra prov som är nästa vecka…

Idag gick jag och Athos hem till hans bästis Wixie, och vovvarna hade väldigt roligt, och vi "mammor" också, när tokungarna for fram som galningarSkrattande  

Bild på Athos och Wixie när de busade i en lekpark. Det var nästan lika roligt att tvätta hundarna efteråt…

LinaK
1

#51 hahah vilken rolig bild Tungan ute

Chieko
0

#50 Nja, vi är ju studenter båda två men funderar ändå på att skaffa hund. Oftast är någon av oss hemma, och pappa jobbar i närheten så han skulle kolla om han kan ha hunden på jobbet (chefen har redan sin där!). Vi ska se om vi kan passa hund först så vi vet om vi fortfarande tycker det är kul när man har den på heltid!

/Karin

LinaK
0

#53 Det ÄR kul, lovar Flört Det bra överväger det dåliga ( om det nu ens finns något dåligt med att ha hund )

Nu ska jag straxt sticka iväg till hundklubben och träna lite agility med hundarna Glad

Sen blir det jobb hela långa helgen.

Chieko
0

Lycka till med agilityn!

En annan ska sätta igång med dagens skolarbete ^^

/Karin

[Sniff]
0

Jag är ledig idag och det är så skönt! Jag ska plugga hela dagen, åh vad skönt att ha mycket tid på sig! Skrattande

[Sarahansson1]
0

Idag har jag hundlektion det ska bli jätteskoj!Skrattande Sen så är jag hemma vid 18:00 ungefär. Och då blir det mys skötel och träning med charmtrollen!Tungan ute

[Sniff]
0

Jag träffade just en liten taxvalp och hennes matte. Jag träffade dem för några veckor sen, men då utan Athos, och jag tyckte de var väldigt trevliga, men jag visste inte var de bodde, och så idag visade det sig att de är mina grannar! Känns jättekul! Skrattande

LinaK
0

#58 Åh jag älskar taxar!
---------------------------------------

Nu ska jag klottra lite tänkte jag…

Jag har sovit fram till 13.30 då jag jobbat inatt. Nu ska jag vänta tills sambon kommer hem då han är och kollar på hockey. Då ska vi äta lite pizza, och sen ska jag sticka till jobbet igen.

Ska snart ta en runda med hundarna, dom har redan varit ute i skogen med sin husse, så det blir en kortare pinkerunda nu Glad

Ha en trevlig Lördagkväll allihopa!

ms-mee
1

Åh, måste ju få dela med mig om min dag i torsdags!
Det var sagt redan från början att jag skulle vara med, då jag har varit med om det innan. Så i torsdags vaknar jag av telefonen och hör bara "det är dags". Grannens vovve hade värkar! :D Bara på med kläderna, släppa ut Hubert så han fick pinka och säga till mamma att ta ut honom. Sen sprang jag över. 

Redan en kvart efter att jag kommit dit kom nr 1, sen fortsatte det i bra takt under dagen. Rädda en fick jag göra också *stolt* Den andades inte så jag stog där och slunga och gnugga som en galning. Tur nog så klarade den sig :)

När det äntligen var över och det slutade ramla ut valpar låg där en väldigt trött Freja med sina 11 (!) små :)  8 små flickor och 3 pojkar.

Var över idag under vägningen och alla går fint upp i vikt :)

Bilden är från idag och inte så jättebra då jag bara tog ett snabbt med telefonen. Men man kan räkna till 11 iaf, det var mitt mål! :D

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Sniff]
0

#60 Härligt! Skrattande

ms-mee
0

Ja, och en upplevelse jag är så glad att jag fick vara med om :)

//Helene

[Sniff]
0

#62 Önskar jag varit där! Skrattande

LinaK
0

#60 Wow, häftig upplevelse! Vad roligt att det blev så många valpar, vad är det för ras? Dålig på dom där raserna måste jag säga Tungan ute

---------------------------------------------------------

Då är det måndag igen! Glad Har sovit fram till kl 12 då jag jobbat, sen blev det en liten runda med hundarna. Funderar på om jag ska orka ta mig till hundklubben för att träna lite agility. Är lite trött efter jobb helgen, men vi får se.

Ska försöka städa lite och plugga lite körkortsteori också.

Hoppas ni andra har en bra dag.

ms-mee
0

#64 Ja det var riktigt kul. Var med senast idag och vägde dom också, och alla går upp i vikt som dom ska. Tycker mjölken borde ta slut :P

Mamman är ren pitbull och pappan till valparna är 25%amstaff och resten pitbull :)

//Helene

kicmat
0

Vilka härliga hundar, hoppas allt går bra.

[Sarahansson1]
0

Shit vad stora dom små redan har blivitGlad

LinaK
0

#65 Då har dom fullt upp nu då med 11 valpar Glad 

--------------------------------------------------------------

Var nyss ute med hundarna en pinkerunda, ska ut med dom en längre promenad lite senare. Ska träffa en kompis/min svägerska och hennes hundar så dom får leka och springa av sig lite Glad

Sigge och Algot har fått leka lite med sin gröna ekorre som man gömmer godis i, så nu är dom rätt nöjda. Sigge ligger och gnager för fullt på ett ben.

Själv ska jag försöka städa upp lite här innan min sambo kommer hem på lunch, då blir det vårrullar och ris. Göttans! Glad

ms-mee
0

Det är fullt upp där ja :D och dom växer som tusan! 
Men jag är inte avis inte, vill inte ha 11 stycken 8 veckorsvalpar xD

#68 Åh va gott det lät, jag tar gärna en doggybag Oskyldig

//Helene

LinaK
0

#69 nej inte jag heller kan jag säga, huvva vad mycket gråa hår jag skulle få Tungan ute Men självklart vore det kul och mysigt också.

Det var gott ska jag säga, mums! Du kan få en doggybag Skrattande haha

[Sarahansson1]
0

jag har inte fått ett enda

[Sarahansson1]
0

Oj fel sida skulle skriva på guldmynts sidan obs

[Sniff]
0

HahahaTungan ute

ms-mee
0

#70 Yay! Då står den utanför dörren när jag kommer in från sista promenaden hoppas jag :D

//Helene

[Sniff]
0

Athos är dålig i magen, och inneboenden hade släppt ut honom i lägenheten (nej jag har fortfarande inte pratat med honom) så när jag kom hem var hela vardagsrummet nerbajsat… Inte så roligtObestämd

Chieko
0

#75 Aj då. Hoppas vovven blir bättre snart!

/Karin

LinaK
0

Har precis varit ute med hundarna en kort pinkerunda, vi ska nämligen ut i skogen med en kompis och hennes vovvar lite senare Glad Och sen efter det blir det lite agilityträning efter det. Så det blir en fullspäckad eftermiddag.

Nu ska jag fortsätta plugga lite.

ms-mee
0

Igår när jag var förbi och vägde bebisarna hade ena gått upp till 980 gram, och två har öppnat ögonen Skrattande Det går fort nu!

//Helene

LinaK
0

#78 Oj jösses en sådan lite knubbis Skrattande Så söt, dom växer så det knakar verkar det som.

ms-mee
0

#79 Ooja. Just hon på 980 gick upp över 100 g på ett dygn. Så idag får vi nog skriva kg för första gången! =)

//Helene

[Sarahansson1]
0

Fina dom små bebisarna är! Glad Ja tiden går allt för fort!

---------------------------------------------------------------------------------

Nu är det redan kolsvart här hemmaObestämd Tråkigt med tanke på att man inte kan vara ute lika länge. Eller ja man kan men man ser inte så mkt. Och jag tappar lusten totalt! Hur hunnit med att vara med kusinerna gå ut med Amadeus två gånger + träning då och Elton en. Så nu kommer snart min kompis Elina och sover över Tungan ute Men det gäller väl bara att stiga upp tidigare så hinner man med mer! Vad ahr ni andra gjort idag?

ms-mee
0

#81 Åh men det som börjar bli så mysigt ute nu :D
Älskar hösten och när det börjar bli mörkt ute. Och svalt! Både jag och Hubert trivs mycket bättre nu :)

//Helene

LinaK
0

Idag blev det en långpromenad med hundarna, sen har vi även varit ute i skogen. Och så har jag tränat lite inkallning med Sigge, så att han ska sätta sig fint i fotposition, går bättre och bättre Skrattande

Nu ska vi snart kolla på Halv åtta hos mig och sen bonde söker fru, höjdpunkten på veckan. haha

LinaK
0

Har precis slängt i mig lite lunch, så nu knaprar jag på en pepparkaka, julen ska börjas tidigt Tungan ute

Har varit med hundarna till hundklubben och tränat lite agility, så nu är dom trötta och nöjda Glad

Snart ska jag hänga upp tvätten och sen städa undan lite.

[Sniff]
0

Idag har jag legat i sängen med datorn i flera timmar, ätit macka i skogen, druckit varm choklad i sängen och nu ska jag äta lunch och ta en promenad till. Athos är hos mamma, så jag är hundlös tills på söndagRynkar på näsan

(Fast en positiv grej med att inte ha någon hund här är att man kan slänga saker på golvet. Det känns härligt)

LinaK
0

#85 haha vad slänger du på golvet då? Tungan ute

[Sniff]
0

#86 StrumporSkäms

[Sniff]
0

Påminnelse till mig själv: kom ihåg att plocka upp alla strumpor från  golvet innan Athos kommer hem igen.

Oskyldig

[Sarahansson1]
0

Gladidag var jag på näst sista lektionen i valpkursen bara en gång kvar känns lite tristObestämd Och så är ju lovet slut men men det är ju snart julovGlad  Har alla haft en bra vecka/ lov ? Det har i allfall jag haft!SkrattandeÄr det nån som börjat köpa julklappar?

[Sniff]
0

Jag har haft en ganska bra lov. Första halvan var underbar, men sen började jag och mamma bråka och det har varit en del strul. Vill inte tillbaka till skolanRynkar på näsan 

Tråkigt att valpkursen är slut, jag hade gärna fortsatt ett år tillOskyldig

[Sarahansson1]
0

Igår hände något väldigt konstigt. Elton och jag hade dragkamp med en vit socka så fick jag se att den var röd. Och när jag öppnade munnen på honom så hade en tand rykt. Lilla killenGlad

[Sarahansson1]
0

Stämingen är på topp här hemma! Hundarna nöjda efter promenader och träningGlad Jag också efter att bussen kom 10 minuter försent vilket gjorde att jag missa färjan och fick vänta 1 timme i kylan UCH hatar det. Gött att man antagligen snart flyttar kommer inte sakna det. Eller jo alla fina människor <3 Men nu ligger hundarna och myser efter mat och rastning. Jag sitter på rummet med en magnum glass i munnen lysnnar på Green Day och spelar sims kan ju inte bli bättrreTungan ute

[Sniff]
0

Kladdkakans dag firades idag, en dag för sent. Nu är jag mätt men väldigt sugen på mer. Skrattande

[Sarahansson1]
0

vad har ni firat?Glad

[Sniff]
0

Kladdkakans dagSkrattande

LinaK
0

Kladdkakans dag? Finns det dagar för alla bakverk eller? Oskyldig Sockerkakansdag, chockladbollensdag, tigerkakansdag?

Nu sitter jag och väntar på att min sambo ska komma hem från jobbet, han slutar kl 22, så han kommer väl hem om en halvtimme. Sen blir det sista rundan med hundarna.

[Sniff]
0

Jag hade heller ingen aning om att det fanns men pappa sa det och den 7 november får man äta hur mycket kladdkaka man villSkrattande

LinaK
0

#97 Gött Skrattande För mig fick det bli några pepparkakor, smygstartat lite med det.

[Sarahansson1]
0

Ok skönt för hundarna att komma ut en sista gångGlad Själv är man ju så lat att man bara släpper ut dom i trädgården. Har du haft en bra dag Lina?Tungan ute

[Sniff]
0

Mmmm, pepparkakorOskyldig

LinaK
0

#99 Vilken lyx Glad Vi bor ju inte så bra så att vi bara kan släppa ut dom, så det får bli en runda runt kvarteret innan vi ska sussa. Sigge far runt och leker med sina gosedjursråttor och ser allmänt galen ut och ligger på rygg med råttan i munnen, Algot ligger och väntar på sin husse i hallen, han vet att han snart kommer Tungan ute
Min dag har varit helt okej, lite långtråkig då jag inte gjort något speciellt. Hur har din dag varit? Såg att du fick vänta på färjan då bussen var försenad, så surt Rynkar på näsan

#100 Pepparkakor är mums, och så lite julmust på det så är det ultimat!

[Sarahansson1]
0

GladJa det är härligt Elton yar alltid tassarna mot fönstret och river när han vill in. Medans Amadeus bara sitter och väntar låter Elton sköta jobbet hehehGladhahahah Sigge då han är verkligen en liten Sigge-BusGlad Typ samma här var bara nu när jag kom hem den blev bra. Eller aa det har varit bra i skolan många skratt som vanligt men det sista med färjan gjorde bara att jag ville skrika! Är inte första gången precis… Men vi får väl se om vi har samma lyx när vi flyttar hoppas på det. Det jag också kommer sakna är att jag inte kommer kunna ha Amadeus lös på vägarna. För om han skulle få för sig nåt i den trafiken UCH det vill jag inte tänka på. För även om han lyder mig mesta dels utan tiden typ 90 % så finns det ändå 10 % som jag inte har nån anning om vad han skulle kunna hitta på. Och det kommer bli tråkigt för man ser verkligen hur han njuter av att få springa fram och tillbaka från mig till något luktställe eller bara vara ren nyfiken. Och nu när det går så bra också. Hade ju en del problem med inkallning. Men dom som var med om att han sprang fram till säger att det är en helt annan hund nu. Men det kan ju ha att göra med att han börjar komma ut spökåldernGlad Valptiden är verkligen härlig på alla sätt men jag själv tkr det är skönt när denna spökåldern är ur och hunden blir mer stabil och trygg inte lika stirrig. Så uppfattar jag Amadeus i allfall.  "100 Vi har pepparkasks deg i kylen som nog ska användas i helgenTungan ute

[Sarahansson1]
0

Idag var första gången Elton inte gjort inne pSkrattandeå hela dagen^^ hahah iallfall inte änGlad Får hoppas att det håller sig med resten utav kvällenFlört

[Sarahansson1]
0

Hahah känns som det abra jag som skriver. Skriver med mig själv antar jagGlad nu sitter ajg i skolan och pluggar svenska tilsamamsn med Sandra. Vi planerar att gå vardagslydnad ihop alltid roligt att ha nån kompis att gå medGlad

LinaK
0

Nu klottrar jag lite jag med då Skrattande

Nyss hemkommen från lite agilityträning, Sigge går riktigt bra. Men han är så himla snabb så jag hinner knappt med honom Tungan ute Men roligt tycker han att det är och duktigare blir han.

Nu ska hundarna straxt få lite mat, och så ska jag försöka få i mig nånting ätbart.

Sen ska vi bara slöa hela kvällen lång.

[Sniff]
0

Någon som vet någon som ska åka från Uppsala till Umeå någon gång snart? Oskyldig

LinaK
0

#106 Nä, jag kanske ska till Umeå nångång i december, men jag åker från Jönköping via Örebro isåfall. Vadådå?

[Sniff]
0

#107 Det finns en hamsterunge jag vill köpa och få hit i UppsalaGlad

LinaK
0

Okej, har du kollat på djurtransport.ifokus? Glad

[Sniff]
0

Ja, har frågat där men inget svar än så länge… Obestämd

Hur länge kommer du vara i Umeå då, om du kommer hit? Vad ska du göra här? Tungan ute Glad

LinaK
0

Jag kommer vara i Umeå från Torsd-Sönd tror jag Glad Har en kompis som flyttat dit och jag tänkte hälsa på. Dom bor några mil utanför Umeå.

Vet inte än om jag kommer åka, beror på om min sambo kan ta ledigt från jobbet. Vill helst inte köra hela vägen upp själv Tungan ute
Hade ju varit roligt att träffa dig isåfall Glad

[Sniff]
0

Vad kulGlad Ja, om du kommer kan vi gå och fika på SkalletSkrattande

[Sarahansson1]
0

Nu har Elton lärt sig skall!Glad

[Sniff]
0

#113 Skrattande

Jag deltog i en "Gissarasen-tävling" på vårat hundcafé för någon dag sen, och när jag kom hem insåg jag att jag blandat ihop två raser och svarat fel. Åh vad jobbigt det kännsObestämd Man kan vinna biljetter till att få höra Barbro Börjesson, och jag gillar henne inte men det skulle vara roligt ändå. Men jag skulle inte betala för det, så att vinna biljetten skulle vara perfekt! Har lite saker jag vill fråga henne…

ms-mee
0

Måste fresta med en till bild ^^ Jag är in nästan varje dag och hjälper med vägning och så, men nu har dom blivit stoora Skrattande
3 veckor idag

//Helene

ms-mee
0

Idag fick dom även testa på foder för första gången :)
Det blev vääldigt kladdigt :P

//Helene

LinaK
0

#115 Men vad gulliga Glad Hur söta som helst.

ms-mee
0

Ja dom är underbara! Går och attackerar varandra, svansviftningar och morr :)
De har tom vart tvugna att fixa hagen åt dom för dom hoppar ur lådan :P

//Helene

[Sarahansson1]
0

118 roligt nu när det börjar bli lite mer liv i valparnaGlad Fast så klart mysigt när dom är små också<3

Nu var denna helgen slut som mest har bestott utav städning och ordning utav huset. Men även tid med hundarna så klart! Elton var för första gången med i naturresevatet tsm med Lisa och Amadeus vilket blev mkt spring och bus!Glad OCh så har jag börjat göra min nya blogg!

HAr ni andra haft en bra helg?

[Sniff]
0

Idag ska jag gå på föreläsning med Barbro Börjesson. Ska bli intressant, även om jag inte gillar henne och hennes metoder.

LinaK
0
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.