Bichon iFokus

Bichon

Etikettträning
Läst 2594 ggr
kicmat
0

Cykla med hunden?

Undrar om det är någon som brukar cykla med sin hund? Nu menar jag inte att ha hunden i en cykelkorg, utan låta hunden springa vid sidan om cykeln. Såg häromdagen en tjej komma cyklandes med en Bichon frisee, hunden såg ut att trivas. Visserligen gick det inte speciellt fort, men hundens naturliga gång är ju trav så man får nästan småspringa för att gå i sammma takt som vovven sin:)

Tycker det verkar vara en bra form av motion för sin hund, kan vara kul med lite ombyte.

Hur ofta och hur länge tror ni man ska cykla med hunden? Våra raser hör ju inte precis till dom långbenta och som kräver mycket motion, men dom kanske skulle uppskatta lite snabbare promenader som omväxling.

ms-mee
0

Vi cyklar med Elvis, inte Hubert för han tycker inte om det. Han blir lite osäker på cykeln, så han tar jag med inlines ist :) Och så cyklade vi med Huberts mamma (visserligen är hon storpudel, men ändå :)

Cykla kan man väl inte göra för mycket? Så länge det bara är trav och inte går upp i galopp så är det okej.  
Elvis och Maja älskar att cyka, så mamma tog ofta med Maja till jobbet. Då blir det 1 mil tur och retur :)

Det är nog bara nyttigt för dom att röra sig lite snabbare, sen får dom tänka lite samtidigt. Att trava fot och hålla sig borta från cykeln.
Så klart du ska ut och åka! :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Viccan92
0

Jag brukar cykla lite då och då med min amris. Men då är det enbart trav som gäller. Sen så går vi emellanåt så han får nosa och göra vad han ska. Min pappa har cyklat med honom en gång också men det gör han inte. Det var galopp som gällde det lilla han cyklade. Sen när jag nämde att vi går emellanåt så skrattade han åt mig och sa att han klarar det. Visst det gör han men inte i all evighet.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

LinaK
1

det tror jag absolut skulle uppskattas, dom gillar ju att springa så Glad Bara man gör det lugnt och sansat i deras takt så.

Sen får man ju tänka på att inte cykla för mycket på asfalt, frestar ju väldigt mycket på leder.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

kicmat
0

Vi får väl börja lite lugnt, ska bli kul att se vad lilla Joy tycker om det:)