Den mest aktiva?
Vilken är den mest aktiva av bichonraserna? Eller är det bara individuellt?
Min hund kan nog vara världens lataste, visst uppskattar han promenader och träning till viss del men det är inte vad han gillar mest. Fick han bestämma skulle han helst sova i soffan hela dagarna.
Min hund är delvis bichon frisé och jag skulle verkligen kunna tänka mig en ren bichon frisé eller havanais, men det beror på hur de är. Har läst på en del men tycker det bästa är att fråga ägare till raserna 
Har skrivit många olika trådar om olika raser om någon har sett dom, men jag vill ha så många åsikter som möjligt av alla de raser jag kan tänka mig.
coton är den mest aktiva. Sen tror jag att det har att göra mkt från individ till individ. Jag har två havaniser den ena är en riktigt softpotatis medans den andra lätt kan hitta på bus om den inte fr den träning den behöver
Jag skulle också säga att coton de tuléar är den mest aktive och livlige. Men som sagt så är det olika från individ till individ.
Jag tycker att havanaisen är han väldigt tydlig av och på-knapp. När man vill att den ska vara aktiv så är den det, när man vill att den ska vara lugn så är den oftast det 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se