Julklappar till hunden
Ger ni eran hund några julklappar?
Om ni gör det har ni funderat på vad ni ska köpa i år? 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Min lilla vovva älskar att öppna presenter - speciellt julklappar eftersom hon denna dag får så många.. Vi köper väl kanske något litet till henne, men resten av familjen sparar inte på krutet när det gäller julklappar till hunden inte..
Förra året, hennes första kuliga jul, var det hon som fick flest julklappar av oss allihop 
Jag tror inte vi köper något stort till henne, det blir kanske några tuggben eller en påse godis.
Det är så bra med hundar, de är mest glada över att få något att slita upp och bryr sig inte så mycket om innehållet 
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
#1 haha det brukar bli så
Vi kommer nog köpa en aktiveringsspel från Nina Ottosson , typ denna . Sen kanske det blir några paket med lite godis bara. Så dom får slita lite papper. Det gillar iaf Algot.
Det blir ju Sigges första jul så vi får se vad han tycker om julklappar
Nej, jag köper inget bara för att köpa något och ge honom i julklapp, vill jag ha något till honom köper jag det när som helst på året när det passar. Jag och sambon är lika "tråkiga" till varandra. Däremot brukar han få något extra gott, något att tugga på och sysselsätta sig med ett tag och så lite lämpligt från julbordet. Men vovven brukar alltid få klappar på julafton ändå, eftersom de yngre personerna i familjen tycker att det är jättekul att köpa julklappar till alla djur. Minns att jag också tyckte det var superkul när jag var liten 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
I slöjden håller jag på att sticka en tröja till Amadeus som han kan ha både ute och inne den ska han få på julafton.
Men han fyller ju även år den 21/12 så då kanske jag bara köper lite godis eller något litet. För mer än en tröja orkar jag inte med.
Även våra säläktingar gillar honom väldigt mkt så innan jag viste om det så stickade mormor en tröja också till honom.
Så blir det la att han får något mer av småsyckonen. oCh jag vet faktiskt inte hur han reagerar på paket i med att han aldrig har fått något som är inslaget.
Men det blir upp til bevis på hans födelsdag

Emilio fyller år 4 dagar före julafton så då kommer han nog få en "morgonrock" i frotté som han kan ha på sig efter han har badat (:
Och I julklapp får han väl ett ben, lite godis (: Och sin favorit "lek": En toapapps rulle med godis i :]
/ Cecilia Hanson
Jajamensan, här blir det klappar till både stora o små. Joy får en adventskalender, dotterns ide. Till julklapp blir det en boll och en ofylld mjukis råtta som piper. Tror hon blir nöjd.
Klart de blir klappar till di små ^^
blir nog något gott att smaska på samt någon leksak funderar även på två vintertäcken/overaller från hurtta :)
(dock blir nog jag gladast för täckena men tror dom kommer tycka det är skönt att kunna gå i snön för nu får dom kucklor på hela benen och får paddla sig fram istället :/ )
------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Putt! 
Jo då det brukar han få. Första året fick han en ny fin hundsäng. Förra året fick han ett spel. I år vet jag inte. Men han brukar få ganska mycket annars med. Speciellt om jag är iväg länge eller och handlar. Brukar bli en boll eller något gosedjur. Han är lite bortskämd med sånt. Men många av hans bollar har försvunnit på något konstigt viss så vi behöver nya.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Det är ju första julen med Athos, så jag tänker ge honom många julklappar. Ben, godis, leksaker, och lite andra småsaker

Jag vet exakt: Tyra ska få en ny laserpekare eftersom hennes förra har gått sönder och lämnat jordelivet.
Melvin ska få en ny och större gris - det bästa han vet är knorr oavsett om de är gjorda av riktig knorr eller av tyg så tuggar han maniskt på dem 
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

#2 Haha.. Såg vad ni tänke köpa åt Algot förra året (gjorde ni det och tyckte han om den?) och måste bara berätta en sak.
Jag har börjat plugga och när jag går långa dagar är Elsa hos min moster som också har en liten hund. Och hon (mosters hund alltså) har ett sånt spel och hon gör som så att hon plockar bort en träbit, lägger den i sin säng och går tillbaka för att äta upp godisen. Dock när Elsa var där så satte sig Elsa bara bredvid, Ruopia (den andra hunden) tog bort träbiten och la i sängen som hon brukar och då passade Elsa på att äta upp godisen för att sen sätta sig bredvid igen och invänta nästa. =D Smart eller lat, det är frågan. =P
#12 Japps, vi köpte en sådan till hundarna, den blev uppskattad. Sigge (jack russelln) fixar den på några sekunder numera
haha vilken rolig hund, kanske en kombination av smart & lat?
Glömde ju säga vad hundarna ska få i julklapp i år: I år blir det nog en dog pyramid eller en kong wobbler eller nån annan rolig aktiveringsleksak, plus några paket med något gott godis