Bichon iFokus

Bichon

Etikettövrigt
Läst 1925 ggr
lambero
2011-09-14 20:45
0

"Regntålig" päls?

Har en cotonblandis som inte alls tycker om regnet och jag uppfattar det som att hans päls inte står emot väta alls. Snarare att den suger åt sig fukt väldigt mycket.

Hur är eran uppfattning om detta? Och är det många av er som använder regntäcke till era hundar?
Funderar nämligen på om ett regntäcke kan vara lösningen på min hunds ovilja att promenera när det är blött ute.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

LinaK
2011-09-14 21:28
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller helt med dig om att pälsen snarare suger åt sig väta. Torkar jag inte min havanais med fönen efter vi varit ute i regnet är han blöt i evigheter. på min jack russell liksom rinner vattnet av honom Glad

Jag har regntäcke till min kille, fungerar jätte bra och tycker att han hellre vill gå ut i regnet när han har det på sig.

Så jag tycker du kan införskaffa dig ett täcke, rekommenderar hurttas regntäcke, det är jätte bra! Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

kicmat
2011-09-15 07:17
0

Håller med dig Lina, vi har också regntäcke på Joy. Hurttas täcken är kanon, vi har även ett vinter täcke. Kan väl tyckas lite onödigt på en hund med så mycket päls, men när det blåser små spik och är minusgrader här i Skåne tror jag nog hon tycker det är skönt. Ser så ut i alla fallGlad

lambero
2011-09-15 07:26
0

Skönt att höra att jag inte är ensam om den uppfattningen.

Har tittat lite på Hurttas täcken faktiskt. Dem verkar ju välgjorda i alla fall.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

LinaK
2011-09-15 09:50
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Precis, tycker även att pälsen drar åt sig smuts. Så det gäller att hålla efter med pälsen i dessa höstigatider Glad

Ja hurttas är jätte bra, bra passform och hållbara. Visst dom är lite dyrare men det är det värt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se