Ylar
Pojkvännens familjs hund, bichon havanais(eller hur det nu stavas) Ylar extremt mycket när han är ensam. Så fort någon kommer hem så lugnar han ner sig o går o lägger sig.
Varför ylar han så mycket? Han står liksom vid fönsterrutan o ylar, skäller och gnäller. Är han orolig?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej på dig, stavningen var korrekt
Ofta man ser att folk stavar fel på namnet.
Ja det låter som att han är orolig, separationsångest kanske.
Har hunden blivit ordentligt ensamtränad? Hur har dom gått till väga?
Blir den aktiverad något innan den lämnas ensam? Har hunden begränsat utrymme att vara på eller får den vara i hela huset/lägenheten? Många frågor blev det, men det blir lättare att ge ett bättre svar då 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1 Ha vilken tur man har 
Han är ju väldigt fäst vid pojkvännens mamma :/. Dom går ut med han innan jobbet, ca 30 min, ibland mindre, beroende på hur länge vi jobbar osv, är det längre arbetsdagar åker alla hem när dom kan o rastar honom.
Vet faktiskt inte hur dom har tränat honom, han är 8år så han har ju vart ensam längre tider förut oså.
Han får gå omkrng i hela huset men håller sig bara på köksoffan o tittar ut o ylar.
Kommer jag hem te.x så går han o lägger sig, så fort en bil åker förbi så springer han till fönstret, så gör han enda tills pojkvännens mamma kommer hem..
Hoppas det blev nå bra svar 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Okej, det låter ju ganska jobbigt. Kanske han skulle behöva lite mer mentalstimulans, typ leta efter godis, träna lite kontaktövningar och få jobba lite mer med hjärnan.
Jag skulle gjort som så att eftersom det är kökssoffan han söker sig till, så skulle jag stänga han ute från köket (kompostgaller är ett utmärkt alternativ) och bara ha honom i tillexempel vardagsrummet, hallen eller något sovrum. Där ordnar man så att han har sin bädd eller filt som han ligger på om natten, eller om han har en hundbur han vill ligga i (öppen såklart) vatten och någon mat eller något ben att tugga på.
Är det här med ylandet något han börjat med på senare tid eller?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se