Vaccinering
Hur är det här med att träffa andra hundar innan valpen fått sin 12-veckorsvaccinering?
Vi har faktiskt inte hunnit vaccinera Athos än, och han är 14 veckor nu. Förra veckan bodde han hos en familj en natt och de har en hund. Vi frågade en veterinär som sa att det var okej. (Vaccinering står högst på prioriteringslistan, vi måste bara boka en tid… men i den här familjen kan det vara lite svårt att få sånt gjort
)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag lät inte Algot träffa andra hundar innan han fått 12-veckorsvaccineringen. Eller jo sånna som jag visste var fullt vaccinerade (kände ägarna) Me okända hundar som jag inte kände försökte jag undvika. Visst det är ju inte alls säkert att valpen blir smittad, men vem vågar chansa? Inte jag
Ja ni borde snarast boka tid för vaccinering 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
De hundar han träffar är ju vaccinerade. Inga hundar han träffar när vi är ute, utan bara de vi känner.
Mamma måste boka tid, för jag har lite telefonskräck. Och flera vettar har ju stängt nu
Vet man med säkerhet att hunden är vaccinerad är det ingen fara. Men har man otur som våra vänner vars Golden fick valpsjuka. hon var mitt mellan två vaccineringar och hade antagligen fått i sig viruset via avföring el dyl.
Så se till att boka tid snarast, det är otrevliga sjukdommar hundarna kan drabbas av. Det kostar även massor, isa låg inne på Djursjukhuset nästan två veckor. Dyrt…
Jag har lite panik över att det inte är fixat än, och det ska verkligen bli gjort så fort som möjligt.
Gör det omedelbart!
Är mitt råd i alla fall. Det är väldigt viktigt.
Min hund fick också träffa andra hundar innan han var 12v som var vaccinerade.