Bichon iFokus

Bichon

Etikett: raserna
Läst 4262 ggr
Limin
0

Coton de Tuléar/Bichon Havanais?!?

Jag har ställt denna fråga tidigare… men det kanske har kommit nya medlemmar på denna sida… så jag frågar igen! ;-)

Vilken av raserna Coton de Tuléar eller Bichon Havanis föredrar ni och varför?

Jag gillar båda och har svår att bestämma vilken ras jag gillar bäst Skrattande

[Sniff]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gillar Bichon Havanais bäst, har en sån själv, men vet inte så mycket om skillnaderna mellan raserna.

LinaK
0

Håll utkik, inom kort kommer en artikel om bichon-raserna Glad Skillnader alltså.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Sniff]
0

#2 Toppen! Skrattande

Limin
0

#1: Kan du inte berätta lite om din kille… han är ju snygg dvs. vit/svart Skrattande

#2: Kanonbra!! Skrattande

Emma-U
0

Jag tycker om båda raserna, men jag har bichon havanais och fullkomligt älskar den rasen.
Men coton är också jättefina Glad

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Limin
0

#5: Ja, de är två mycket fina raser. Min kompis har två coton och dom är hur fina som helst. Nu är det ett tag sen jag träffade dem men det blir en tripp till dem i sommar då får jag kolla in dem lite extra Flört Havanais har jag bara sett på avstånd t.ex. utställning så dom har jag inte så koll på.

[Sniff]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Hihi okejGlad Han är min första hund, så jag har inget att jämföra med, men jag tycker han är underbar. Lite feg ibland, men oftast en liten tuffing. Han skäller inte mycket, bara när han blir för glad eller rädd. Han är halfv rumsren nu, vet att man kissar ute men säger inte till när han vill ut. Han gillar att bita på saker… Men än så länge har han inte bitit på möbler eller något sånt. Lättlärd verkar han också varaSkrattande Hahaha det är typ det jag kommer på nu, ska uppdatera min tråd lite iställetOskyldig

Limin
0

#7: Han är ju bara för söt!! Älskar den vit/svarta färgen Skrattande Låter som att du har en mycket trevlig kille där hemma Flört En tanke jag kom på… hur tänkte du kring val av kön dvs tik eller hane? Jag har väldigt lite erfarenhet av hundar.. har som sagt tre katter istället, en huskatthona på drygt 10½ år, en ragdoll kille på snart 6 år och en till ragdoll kille på drygt 2 ½ år Flört

[Sniff]
0

#8 Ja det är han absolut! Jag tänkte inte så mycket på det, det fanns tre hanar kvar att välja mellan och det blev han till slutGlad Jag har en huskatthane, fast han bor hos pappa och har inte träffat Athos än.

Limin
0

#9: Ja, då är det inte så mycket att välja mellan Flört

[Sarahansson1]
0

Jag tycker själv att bichon havni är lite roligare med tanke på att dom kan ha olika färger i olika teckning.Glad Jag tycker dey är roligare att se lite olika färger i samma ras.