Bichon iFokus

Bichon

Etikett: hälsa-sjukdom
Läst 2963 ggr
kicmat
0

Ni som använder Fixodida, hur går det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det 2 månader sen vi började med Fixodida. Joy har inte haft en enda fästing! Förra året hade hon fått flera fästingar vid det här laget, trots att vi använde Frontline.

Vi går våra promenader på samma ställen, har inte ändrat något förutom Fixodida. Det känns nästan för bra för att vara sant. Hoppas sommaren fortsätter i samma anda. Skönt att slippa se dom små äckliga krypenCool

Emma-U
0

Vi har använt Fixodida i lite mer än en månad och yra har haft en fästning på sig, men vi misstänker att den satte sig innan hon hade fullgott skydd från pulvret (det skulle ta en vecka stod där).

Vi är nöjda än så länge, fortsätter det så här kommer jag aldrig med droppa gift på henne!

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nja jag vet inte riktigt om det fungerar helt på mina, har hittat en hel del fästingar på dom. Kanske två per vecka på vardera hund. Betydligt mindre än innan men fortfarande några för mycket Tungan ute

Vi vistas väldigt myckte ute i skog och mark, och hundarna springer runt i högt gräs så det är väl inte så konstigt. Sen verkar det vara otroligt mycket fästingar här.

Fick tipset att man kan ta en våtservett (med citrondoft) och stryka på hunden innan man går ut. Så det ska jag testa idag när vi ska ut i skogen. Har även köpt ett fästingspray som heter PetWise (giftfritt) som ska vara effektivt. Ska också testas.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
0

Ångrar mig, jag slutade använda Fixodida och då hade dom MÄNGDER av fästingar efter vi varit ute. Så vi fortsätter med det.

Jag beställde en burk fixodida från Foderbilen.se, det var slut i lagret när jag beställde. Men det stod att det skulle komma snarast dom fått in det. Efter nån vecka eller så stod det ett STORT paket utanför min dörr och väntade. Undrade vad sjutton det var för något, då var det en STOR burk Fixodida (250 gram, i en vanlig burk är det 60 gram) så jag har fått betala samma pris för den stora burken som den lilla kostar. Så jäkla bra Skrattande Så jag har fått 190 g fixodida gratis kan man säga.

[Sarahansson1]
0

Det verkar som detta medlet verkligen har effekt. Amadeus matvägrade i två dagar och då när jag sen tittade på hono dagen efter. Så hade han tre stycken. Och då hade vi nästan bara varit på vägarna och trädgården.

LinaK
0

#4 Ja du ser, samma för mig också!

kicmat
0

Vi har fortfarande inte sett en enda fästing på Joy. Då har vi även varit i Dalarna en vecka, mycket spring i skogen och ändå ingen ohyra. Tror nästan det är trolleri:))

Här blir det aldrig mer något annat än FixodidaFlört

#3 Härligt när något blir billigare, brukar för det mesta vara tvärtom. Bara tacka o ta emot:)