Bichon iFokus

Bichon

Etikettövrigt
Läst 1683 ggr
LinaK
0

Aktivering sommartid!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur aktiverar ni era hundar sommartid? (Tänker typ på långpromenader, hjärngympa osv)

Aktiverar ni dom kvällstid eller gör ni det även fast det är som varmast?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

kicmat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi försöker ta den långa rundan så tidigt som möjligt på morgonen. Är det riktigt varmt så vill Joy helst ligga i skuggan, gärna på trappan då har hon både utsikt och svalka.

Det blir inte så många aktiviteter på dagen, men på kvällen blir det gärna en liten promenad så hon får snusa och träffa lite kompisar. Sparka lite boll och träna lite agillity hemma i trädgården.

Har en känsla av att det räcker för henne, hon verkar väldigt nöjd:)

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Vilken härlig bild, hon ser helt utslagen ut Flört

Vi brukar aktivera hundarna antingen på morgonen eller på kvällen, eller både och. Sen om vi har svalt inomhus så tränar vi inne. Typ godissök eller tränar på trix. Så vida det inte är stekhett då Glad Dom har inga problem att vila under varma dagar. Dom blir rätt lata som tur är.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Sarahansson1]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag ich Amadeus är rätt s lata så vi brukar inte stiga upp fören 10:00 eller 11:00 så någon morgon promenad blir det inte. Vi går ofta ut mitt på dagen då jag ser att han gärna vill gå ut på dagen. Han bir också väldigt glad när jag hämntar kopplet. Men det man alltid får se till är ju att dom dricker ordentligt. Sen så har vi alltid dörren uppen så ibland när vi går ut i trädgården och t.e.x. vattnar blommorna så kan han följa med eller stanna inne. Sen på kvallen brukar det ofta bli träna på något t.e.x. trix eller en kortare promenad.

SaraC
0

Det beror ju på vädret. Är det väldigt varmt är vi ute på korta rastningsrundor men vi kan vara ute på gården (eller om vi åker till stugan till exempel) där han får gräva ner sig i sanden eller ligga i gräset och spana. Det är bra aktivering bara det för det mesta, han blir trött av att lukta och titta på allting. Längre promenader och träning tar vi på morgonen eller kvällen. Är det väldigt varmt även på morgon och kväll så struntar vi i långpromenad och gör något inne eller ute i skuggan.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar