Hur länge ensam?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur länge brukar du lämna din hund som längst ensam hemma?
Hur ofta?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jag skäms, men Tyra är faktiskt aldrig ensam! Hon fixar inte det - hon gråter och skriker så fort vi stängt dörren..
Oj vad vi har försökt att få henne att fatta att det inte är någon fara att vara ensam en liten stund, men hon accepterar inte det 
Ibland lämnar jag henne i tio minuter på sin höjd för att gå ner i källaren och rota fram någonting, men när vi ska bort lämnar vi alltid henne till någon granne eller så..
Däremot sitter hon tyst och fint i buren i bilen medan vi handlar, säger aldrig ett knyst..
Men vi gillar inte alls att lämna henne där på grund av stöldrisken 
Svaret på frågan för oss är: tio minuter!
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Emma du är inte den enda
Jag lämmnar nästan aldrig Amadeus ensam heller förr så gjorde han nästan alltid inne och de gjorde att vi som gott som slutade att träna honom de är precis som han har tråkigt och gör de då. För de händer aldrig annars nu vet jag faktiskt nte hur de går. Men när vi var på semester i sommras kunde vi lämmna honom 6 timmar ensam och han hade inte gjort nåt men så fort vi kom hem gjorde han de igen
Så när jag är i skolan så tar mamma hand om honom i med att hon är hemma med min lillebror. Och om inte hon kan finns de mormor och morfar eller farmor och farfar som gärna tar honom. och när absolut ingen kan så har vi inget annan val ä att lämmna honom sist lämmnade vi honom i 40 min och då hade han inte gjort nåt. Och när vi lämmnar han så lämmnar vi honom i mitt rum så han inte kan springa runt i hela huset han har då även varit och rastat i ungefär 30 min. Och han har tillgång till vatten leksaker. Så ja jag får nog föröska snart igen för de händer inget när vi lämmnar han i bilen eller ensam på ett rum och vi är hemma. Som t.e.x när de är barnkalas. Så han kanske bara han varit lite orolig och är ju äldre nu och verkar tryggare i sig själv. Han är även kastrerad så jag tkr han borde klara att åtminstone vara ensam i 4 tim. Man kan ju alltid önska
Algot klarar lätt 3 timmar, dock gillar jag inte att lämna honom ensam alls. Och undviker det så ofta jag kan. Sigge kan vi än så länge lämna nån timme om det behövs.
Men jag har som mål att dom ska slippa vara själva alls. Visst när vi åker till affären kan dom gott vara hemma, det är även bra när det är varmt på sommaren så dom slipper sitta i en varm bil.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se