Hur gick nyårsafton?
Hur var nyårsafton för era hundar?
Var dom rädda eller brydde dom sig inte om nyårsraketerna?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Cherie blir lite nyfiken, kollar runt i fönstret o småskäller nästan sen går hon o lägger sig, men blir hon störd när hon sover av smällarna så morrar hon lite, annars så är hon inte så brydd.
Joy bryr sig inte speciellt mycket om smällare o raketer. Vid tolv slaget att hon i sitt favorit fönster och tittade på raketerna. Morrade lite om dom kom för nära huset, sen gick hon och la sig och sov gott hela natten. Gick även ut och kissade, hon är inte speciellt rädd av sig :)
På 12 slaget så tittade amadeus upp lite sen somnade han om:P Och när i var ute på dagen och nån smällde inte s långt ifrån tittade han inte ens upp.
Hos oss gick det bra! Algot visste jag ju sedan innan att han inte var speciellt besvärad över detta. Men jag tror det var ännu bättre detta år. Förra året sprang han runt och kollade vad det var som small. Nu gjorde han ingenting, busade med sina råttor som vanligt och somnade tillslut
Sigges första nyårsafton gick jätte bra också, han brydde sig inte speciellt mycket. Verkade mest fundersam över vad som hände utanför. Men han somnade han också.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Tyra har inte brytt sig så mycket om smällare när vi varit ute och gått eller om det smällt några enstaka gånger när vi suttit inomhus tidigare i veckan.
Men på tolvslaget blev hon faktiskt lite stressad och sprang omkring där inne. Det berodde nog på en kombination av att vi stod ute på balkongen och hon hörde ju att det väsnades en hel del där ute.
Men så snart det lugnat ner sig så var det inga problem, då gick hon och lade sig och somnade.
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Zero tog det med ro, så skönt, hönsig som man är!
Hundra gånger bättre än förväntat! Har en raketrädd hund som brukar darra nonstop hela nyår, samt bli vettskrämd några veckor i förväg och sedan efter eftersom folk inte vare sig kan respektera lagen eller ha någon förståelse för att djur och människor är rädda. Men i år var han lugn som en filbunke. Husse var ute med honom en gång då det smällde när de var ute och då var han rädd i ungefär en halvtimme efter att de kommit in, men sedan var han lugn igen. Det har dock varit väldigt lugnt här där vi bor i år, det har knappt smällts någonting dagarna innan eller efter nyårsafton heller och det är jag väldigt tacksam för.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#7 skönt att det gick så bra saraC, och det är otroligt synd att vissa är så respektlösa.
Mina två satt ute i trädgården och studerade raketerna med små viftningar på svansarna ^^ så dom klagade inte.
------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it