Algots förändring
Ni som följt med mig och Algot från början vet ju att Algot sen han varit valp har varit väääldigt reserverad mot nya människor och hundar. När han var valp så gömde han sig bakom mina ben såfort en människa eller hund kom och ville hälsa. Han fick fullständig panik ibland när någon försökte hälsa. På promenader så gick han så långt ifrån en mötande människa som möjligt.
Jag kom just på hur mycket han har förändrats på senaste tiden. När vi är ute på promenad så drar han emot människor för att han vill hälsa, vill någon hälsa på honom så kommer han fram och nosar på handen vilket han ALDRIG skulle gjort innan. Han slickar även lite på vissa personers händer
Viftar på svansen och ser nyfiken ut. Vissa personer får även klappa honom på huvudet, under hakan. Det skulle aldrig gått innan. Nu mer går han ihop med de flesta hundar, stora hundar är han dock rädd för, då han blivit nedsprungen av en vid ett flertal tillfällen. Men småhundar älskar han och leker med.
Jag är så stolt över honom, och hur långt han egentligen kommit. Han har fått mycket mer självförtroende och mer förtroende för mig. Jag tror även att rädslan berodde mycket på mig, det var jätte jobbigt för mig att ha en reserverad hund, det tog jätte mycket på mig och mitt självförtroende på mig själv, kände mig illa till mods. Han kände säkert att jag tyckte det var jobbigt, vilket gjorde det värre för honom.
Efter en lång tid lät jag det vara. Jag lät han vara den reserverade hunden. Då släppte det! Man lär sig av sina misstag, dock är det svårt att styra vad man känner.
Tror även att det beror mycket på agilitykursen vi gick, det utvecklade honom enormt mycket. Det gav honom självförtroende 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Men vad skönt! 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Det känns helt otroligt! Trodde aldrig det skulle bli bättre om jag ska vara ärlig
Vi skulle prova ut ett täcke till honom för några veckor sedan, då tog vi med honom in i djuraffären. Där hade dom ett trimbord som vi ställde honom på. Då kom det ett affärsbiträde och gav oss hjälp. Hon hjälpte till att sätta på täcket och var ganska närgången. Innan hade Algot garanterat försökt att klättra på mig som han alltid gör vid veterinärbesök och liknande. Men nu lät han henne hålla på
Sååå skönt!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vad härligt att höra, lycka till i fortsättningen. Vår Joy har alltid varit väldigt frimodig och trygg, så vi har nog blivit lite bortskämda.