Kanske en kompis till Tyra?
Usch, nu står vi lite i valet och kvalet.
Min systers mamma (ja, vi har en stor och krånglig familj
) skaffade en gatukorsning för fyra månader sedan. Han är någon slags blandning av shih tsu, coton de tulear och något mer tror jag. I dag är han sex månader.
Nu gick hon bara ett par veckor efter att hon fått hem honom och köpte en butik vilket nu innebär att hon inte riktigt har tid för honom och hon tycker det är oschysst att låta honom sitta i butiken hela dagarna och ha tråkigt.
Nu är det ju så att denna hund är något alldeles speciellt! Han har varit rumsren sen hon fick hem honom, han är så lyhörd och har en oerhörd vilja att vara till lags. Han är så jäkla rolig på alla sätt och vis - och vi är så sugna på att ta hem honom till oss.
Vi kan bara inte komma fram till om det är bra för Tyra. Hon verkar vara mer av en ensamhund, men när hon är hos dagmatte har hon skitroligt med den andra hunden som är där. De busar och myser hela dagarna, så jag vet inte riktigt.
När vi har träffat valpar annars så är hon väldigt avvaktande - hon gillar inte riktigt valpar. Men när vi har träffat Elton (som lill-killen heter - ja ni hör ju själva; Tyra och Elton!!!) så har det gått bra och de har busat lite med varandra.
Nu kommer min syster och hennes mamma hit i helgen och jag ska ha Elton hela lördagen för att känna av vibrationerna från de båda hundarna. Varken min syster eller hennes mamma tillåts vara här då eftersom jag vill se hur de är när det är slappdag hemma, hur kommer Tyra ta det och vad tycker Elton om att vara här med oss.
Det är så mycket som måste klaffa, inte bara ska de komma överens - de ska också komma överens med dagmatten och hennes hund eftersom det är ett måste att hundarna kan vara där när jag och min sambo jobbar.
Dessutom måste vi kastrera honom med detsamma eftersom Tyra snart ska löpa. Sen kommer vi nog att kastrera henne också, men det kan vi inte nu eftersom det är så nära löpet.
Usch, nu blev det sådär långt igen som mina inlägg har en tendens att bli.
Min fråga är väl egentligen, har ni några råd som jag ska ta med mig inför helgen? Finns det några bra sätt att testa hundarna på tillsammans?
Tacksam för lite råd 
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
men vad roligt Emma
Hoppas det går vägen.
Vi trodde ju att Algot var en "ensamhund", eftersom han är väldigt fäst vid oss och inte gillar andra hundar jätte mycket (förutom småhundar) Men sen Sigge har kommit hit, så har han blivit en annan hund. Mer glad, och vill vara med mer i allt vi gör. Han leker jätte mycket med honom.
Så jag tycker absolut du ska ge det ett försök. Hade ju varit bäst om ni kunde ha honom en hel helg. En dag kan vara lite för lite enligt min mening, eftersom det tar en stund för hundarna att vänja sig vid varandra. Men ja, ni får göra det bästa av situationen.
Sen tycker jag bara ni ska vara som vanligt, gör allt som vanligt. Så ser ni om den nya hunden anpassar sig efter er och Tyra.
Jag håller tummarna för er
Berätta sen hur det gått!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Det blev ingen kompis till Tyra. Han kom aldrig hit eftersom kvinnan som haft honom på prov i tre veckor (en förtidspensionerad kvinna som föll för honom men efter många om och men valde att lämna tillbaka honom eftersom hon trodde att hon var allergisk) ringde och grät för att hon saknade Elton så mycket.
Så Elton har fått ett nytt hem i Malmö istället 
Det känns faktiskt lite tråkigt men är så glad för hans skull att han hamnade hos en kvinna med mycket tid för honom och en kvinna som han verkade sakna när han inte var hos henne.
--------------
Tråkigt för eran skull men roligt för vovven att han fick ett bra hem tillslut.
Ni funderar inte på en kompis till Tyra fortfarande eller? 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jo, skönt att lille Elton fick det bra till slut - även om han hade fått det bättre här 
Dock var det ändå skönt att inte behöva stressa fram ett beslut måste jag säga..
Jodå, vi funderar fortfarande på en kompis till Tyra.. Men det blir inte nu i alla fall.. Jag vet inte när det blir, vet inte om vi hinner i sommar eller om vi väntar till nästa sommar kanske - men det ska nog bli en liten kompis till henne någongång 
--------------