Havanais med andra djur?
Hur är Havanaisen mot andra djur?
Jag ska vara dagmatte åt en valp ibland och har sen tidigare en innekanin. Det skulle gå att lösa även om de inte kommer överens men är såklart roligare om de gör det!
Är det någon som har erfarenheter av detta får ni gärna skriva lite!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Fungerar oftast jätte bra. Vi har en innekanin här hemma, och det har fungerat bra från dag 1
Min vovve brukar tvätta kaninens öron när han hoppar runt på golvet.
Kan ju ha att göra med att havanaisen inte har någon utpräglad jaktinstinkt.
Min jack russell terrier däremot är väääldigt intresserad av kaninen, och jag antar att det är hans jaktinstinkter som spelar honom ett spratt 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

VI har två marsvin som vi har ute löst på golvet då och då, och det fungerar jättebra. Från dag ett har vi lärt Tyra att inte vara för på dem och att hon ska ligga ner när hon är nära dem. Marsvinen älskar henne tillbaka - speciellt Enzo som passar på att äta på hennes päls när hon tvättar honom lite i rumpan 
I början får du ju vara uppmärksam på hur valpen reagerar och hur kaninen reagerar, men sen du har gjort upp regler för hunden hur den ska göra och inte göra så går det hur bra som helst.
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Härligt med positiva svar, vi får hoppas att det går bra! Kan tänka mig att min kanin kommer älska att bli slickad lite extra ;)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus