Fönar, hårtorkar m.m
Hej !
Jag håller på kollar runt på fönar just nu. Tänkte kolla om det är nån här på sidan som har prövat/äger en bra som ni kan rekommendera?
Har just nu en människo hårfön vilket tar hur lång tid som helst. Har kikat på en Metro air force commander hitta en för 3000:-, nån som vet nått om den, kanske provat eller äger ? Det är ju en slant att betala så man vill ju vara säker innan
Alla tips är välkomna, gärna hemsidor med lite billigare fönar är också välkomna
Glad sommar
Vi har en vanlig hårfön, men håller med det tar för evigt innan Joy blir torr. Vi är också intresserade av en fön för hundar. Hoppas någon har förslag på något bra.
Vi har också vanlig hårfön och vore skönt att hitta en bra så man kan byta upp sig lite.
(vilken snygging du har på kortet , helt underbar
)
------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it
Håller med er om att det tar tid med en vanlig hårfön. Har dock ingen erfarenhet av några andra hårtorkar. Googla¨på hårtorken du har kollat på så kanske det ger resultat, kanske någon som ger sitt omdöme om den eller liknande.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fick prova en "riktig" fön, när jag var på klippkurs. - Vilken skillnad!!! Du behöver inte krångla med karda och fön samtidigt, pälsen torkar och blir fin ändå. Tyvärr har vi inte haft någon plats för en (de är ganska stora) och de kostar en hel del, men har man plats och råd, rekommenderar jag verkligen att köpa en sådan. Hur bra de olika märkena är, har jag dock ingen koll på. //Åse
Tack för alla svar.
Det känns som att det lönar sig att köpa en riktig fön för 3000kr då den håller och ger bättre resultat + det bästa av drar ner på torktiden rejält jämnfört med en vanligt hårtork.
Min uppfödare använder Metro air force commander på sina bichoner + en stående fön för att ytterligare förkorta torktiden. Men då har ju han HUR många hundar som helst som ska badas.
Det ända ja hittar om fönen är att den ska vara Världens mest sålda fön. Och när jag ringde och pratade med parma och satchmos så sa bägge butikerna att dom är super bra o speciellt på bichon pälsar. Men man vill ju ändå veta om de är nån som haft problem eller nått med fönen. Om det är nått jag inte tänker på som ja kan ha missat.. Jag tror de blir en sån men ja vill gärna höra om andras erfarenheter av olika fönar innan ja bestämmer mig. Det är ju ändå 3000kr för en fön. Men de kan vara värt de om man tänker på hur många ggr o hur ofta man använder dom.
KOmmer någon på nått så hojta till.
Jag har även provat sånna där handdukar som man kramar om i pälsen som suger upp vatten och dom funkar super och förkortat också torktiden. Men var ingen riktig hitt på Frisé då min blev lite för lockig efteråt. Kan tänka mig att dom är super på havanais.
Tänkte bara uppdatera och berätta att jag köpte en metro air force commander , helt klart värt varje krona, bättre resultat än med hårtork och dessutom mycket mycket snabbare. Helt kanon.