Bichon + agility
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den som säger att bichoner inte passar för agility har så fel, tea älskar agility och hon riktigt lyser av lycka och de spritter i hela kroppen på henne när hon kommer ut på agility banan. (det syns så väl på bifogad bild)
Denna filmen är från våran första tävling som var på en nybörjar cup (inga ekipage som startat i en tävling förut får vara med, så det är bara rena nybörjare som är med) de hinder som vi tar sakta (balans, gungan och slalom) var hon osäker på så jag tog det i hennes takt för att öka hennes självförtroende och för att inte stressa henne. Även min handling är helt knas men nu ska det iaf se bättre ut xD (med andra ord min älskade tjej ser inte ut som en frågetecken längre utan jag vet hur jag skall göra för att vara tydlig och inte göra henne förvirrad på banan)
Får lägga upp en till film sen från en träning snart så man ser skillnaden på mig och även på tea´s självförtroende.
------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it
Hon ser så härlig ut lilla Tea =) Märks verkligen att hon gillar det.
Tror agility passar till de flesta bichon-hundar (som med allt finns det väl undantag) Dom är ju som sagt lättlärda, alerta och smidiga vilket är viktigt i agility =)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Men vad duktig hon är
Så söt när hon stapplar runt lite sådär glad som bara en bichon-hund kan visa att de är 
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Jajjemen det är en frisé :)
Dom passar utmärkt till agility, det man brukar få träna på är att få upp farten ^^
Tea har lärt sig allt jätte snabbt och på slalom vill hon så gärna ta det snabbt att de går för snabbt och hon fuskar :P
Dom är väldigt upmärksamma och som lina skrev lättlärda, alerta och smidiga, vilket gör att dom passar jätte bra enligt mig ^^
Jag tycker även att de funkar bra med andra hundar runt om för bichonen är så arbetsvillig och när det är något kul på gång så vill den vara med och fokuserar jätte bra!

Jag har en bolognese , Han ÄLSKAR agility och jag skulle gärna tävla med honom,
bara problem med att han nog inte skulle ha stannat kvar på banan utan sprungit iväg, han lyssnar inte så bra ;)
Vet ni någon stans man kan köpa slalompinnar ?
/ Cecilia Hanson
Åhh va roligt för er hoppas det håller sig för hon ser verkligen ut att gilla det som du säger. Har du tänkt att ställa upp i någon mer tävling?
#6 japp de ska vi ^^ nu när alla tävlingarna är som vi tänkt åka på har lilla tea dock bestämt sig för att börja löpa så tyvärr missar vi dem.
Men en bestämd är iaf 11dec så får vi se om de blir några innan det :D