Bichon iFokus

Bichon

Etikettot-tråd-off-topic
Läst 3232 ggr
Emma-U
0

Klotterplank #3

En ny tråd att skriva av sig i - sätt i gång bara Glad

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Emma-U
0

Idag sitter jag på jobbet än en gång och ska skriva färdigt allting jag samlat på mig under våren Glad
Jag räknar ner timmarna nu, i morgon eftermiddag går jag på semester - fem veckor!

Det är jag förtjänt av och jag ser fram emot att sova länge om morgnarna och bara koppla av liksom Skrattande

Min granne har tre små ljuvliga shih tzu-valpar hemma hos sig, och varje morgon lämnar jag Tyra där vilket gör att jag måste gå in och titta p ådem varje morgon. Likadant när jag hämtar Tyra på eftermiddagen - då måste jag in och kolla lite till. Det är fullkomligt livsfarligt för mig eftersom de är förbanant söta de små rackarna!

Ingen av valparna är tingade kan jag säga, så om någon vill köpa en liten shih tzu-hane så är det bara att säga till så förmedlar jag kontakten till grannen Glad

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LillaBenice
0

Idag kommer jag vara borta ganska mycket från min Loosy:( hon blir juh så deppig:'(

Valpar
0

Just nu sitter jag med malte i famnen och skriver med en hand. Glad Idag är det tråkigt väder så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Men med en valp så hinner det aldrig bli tråkigt! Tungan ute

Valpar
0

Nu ska jag städa medans valpen sover Glad

LillaBenice
0

var ute på sjön idag med alla tre hundar:D två jackrussel och en havanais:D kul vardet men Loosy hon bara njöt:D

Emma-U
0

I dag invigde vi vår hundpark i området - en 2000 kvm stor inhägnad för alla hundar.

Det var riktigt mycket folk - och skitmycket hundar.
Det var säkert en 30-40 mäniskor och 45-50 hundar Skrattande Riktigt skoj att se att allting gick så väldigt bra som det gjorde.

Har ni vägarna förbi Göteborg så måste ni köra ut till Plantagen i Askim (Sisjöns industriområde) för om man kör in på den vägen och fortsätter förbi Plantagen så ska ni få se på en ordentligt hundpark Flört

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Puh, idag är det varmt. Hundarna är slöa och matte lika så. Jag funderar på om jag ska orka köpa en grill idag. En elgrill tänkte jag på då Glad är så fruktasvärt sugen på grillad kycklingfilé och färskpotatis.

Idag har vi annars inte gjort så mycket, suttit ute på balkongen och solat lite. Skönt!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Emma-U
0

#7 Tyra vill inte vara ute särskilt länge alls, och inte jag heller för den delen Glad
Jag skulle kunna tänka mig att lägga mig för sola lite, men jag tycker så synd om Tyra att jag inte tänker göra det. Hon pustar och rullar sig i gräset som en tok och längtar bara in ändå.
Int värt det, vi får vara ute längre de dagar som det inte är fullt lika varmt helt enkelt..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Valpar
0

Idag har det vart full rulle hos oss! Malte har fått sin 12 veckors vaccination, jag har vaccinerat mig, jag har tagit hål i öronen, Malte har ätit rådjurs bajs så han stank, Malte har tagít ett bad, Malte luktar gott och sover som en stock. Flört

Nu ska vi snart äta första svenska kräftorna för i år! Första kräftorna överhuvutaget i år. Mumsfilibabba! Skrattande

Valpar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska jag och Malte på valpkurs för första gången. Lite nervöst måste jag erkänna Glad

LillaBenice
0

Några mer bichon ägare i örebro län…skulle vara kul och veta,så man kanske kan ordna en lite träff;)

LinaK
0

#10 Hur gick det på valpkursen? Glad

#11 Jag kommer flytta till Lindesberg i Augusti, var bor du någonstans? Glad

Hualigen, som några märker så är jag inte inne här så mycket längre (håller koll på er via mobilen, men kan inte skriva inlägg därifrån av någon anledning)
Det är som så att jag håller på att flytta, ska flytta i Augusti 30 mil bort. Så det är lite att fixa innan dess. Samtidigt har man en busig valp och en unghund att ta hand om Flört självförvållat såklart!
Samtidigt så jobbar jag heltid, som tur är nattetid vilket gör att jag får lite ledighet åtminstonde. 

Men idag ska vi in till Värnamo en sväng, ska köpa flipflops Flört Annars vet jag inte vad vi ska göra idag, ska till jobbet kl 21 ikväll. Det är de jag vet!

Valpar
0

#12 Det gick bra. Det var mest teori första gången men vi övade även lite kontakt övningar. Nästa gång är nu på lördag Glad Vi fick i läxa att ta reda på vad våran hund har för favorit godis och ta reda på lite historia om våran ras.

Idag är ajg förkyld tyvärr. Som tur är så har man mormor hemma så det finns bullar och varm choklad. Skrattande

Valpar
0

Åh vad jag är GLAD! I dag träffade Malte en liten shitzu blandning, en tik, som var lika stor som honom. Malte har fullkomligt älskat alla mäniskor han möter men vart jätte blyg inför hundar.

Först var han rädd och bara sprang undan och gömde sig men tiken, Bella som hon hette, gav inte upp utan ville bara leka. Och till slut gav det med sig! GladDom hade världens brottningsmatch på torget. Det var många som stannade och skrattade och tittade på för att dom var så söta. Malte och Bella ville aldrig sluta leka det var SÅ skönt att det verkar ha släppt för honom nu och att ahn har slutat vara rädd för andra hundar.Skrattande Det ska bli spännande att se på valpkursen i morrn om  han vågar leka lite mer med dom andra vovvarna Glad

Nu ligger han helt utslagen på golvet och sover så gott Skrattande

LillaBenice
0

#12 ett ställe som heter hampetorp och ligger ca 4 mil utanför örebro…Men jag har lätt att ta mig dit då det går bussar:)

LinaK
0

#14 Vad härligt när man känner att det "släpper" och att hunden gör framsteg Skrattande

#15 Aha, men då kanske vi kan försöka ses någongång inne i Örebro. Det vore ju roligt!

Idag ör vi uppe tidigt eftersom våran bil skulle lämnas in på verkstaden. Uschenamig! Ska gå bort till bageriet/konditoriet och köpa lite gott bröd om en stund när dom öppnar.
Sen kanske, om inte bilfixandet blir för dyrt Flört Så kanske vi köper en ny tv. Sen blir det väl ut med vovvarna en sväng i skogen.

LillaBenice
0

#16 ja det skulle vara jätte kul:D

LinaK
0

#17 Vi får se till att träffas i Örebro då. Kommer vistas mycket där eftersom mina bästa vänner bor där Skrattande

-----------------------------------------------------------

Just nu sitter jag på jobbet, det är som en bastu här, även fast det är natt Obestämd usch! Idag har dock värmen inte varit lika ihärdig.
Vi har inte gjort speciellt mycket, hundarna orkar inte direkt göra något i denna värme. Jag längtar till helgen, då ska vi till Öland en sväng, givetvis följer vovvarna med Flört

Valpar
0

Idag ska vi nog försöka få Malte att våga bada i vattnet. Han har inte riktigt vågat bada i sjön än men han älskar att bada i vatten slangen så han kanske inte blir för svår att övertala Glad

LillaBenice
0

#18 perfekt vi kan ju pma till varann när vi kanske kommer på en bra tid:)

LinaK
0

Idag har vi inte gjort speciellt mycket. I helgen jobbar jag och på söndag åker vi upp till lappland :-) där ska vi vara i en vecka.

LinaK
0

Just nu känns det som att jag har fullt upp Tungan ute Packar, tvättar, jobbar, tränar hund, lämnar djur på pensionat mm mm… Flört

Men imorgon far vi uppåt i landet. Ska bli skönt att komma iväg.
Ha det så bra allihopa!

LinaK
0

Idag har vi varit och storhandlat mat. Även köpt lite nya blommor till fönstrena, ska dock köpa lite fler sen. Fick inte plats i bilen eftersom våran bil är pajj, så vi får inte upp bagageluckan.

När jag kom hem städade jag lite, håller iof fortfarande på å plockar lite. Kom också på att jag har en bärbar dator, så jag satte igång den efter flera månaders vila Flört Den är lite halvseg, men det kan jag leva med.

Har förresten blivit Faster! Igår vid 7 tiden på morgonen så föddes lilla Norton. Man blir lite stolt Glad

Valpar
0

#23 Grattis! Glad Jag ska gå och lägga mig tidigt idag. Är helt slut! Ska bara gå kvällsisen med Malte först. Så godnatt allihopa Glad

Emma-U
0

Det är segt i dag, det är det alltid på måndagar känns det som.. Jag tycker nog att man borde ha lite längre helg, typ fredag till och med måndag, sen jobba tisdag till torsdag - då hade jag varit en riktigt glad flicka Flört

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

Idag så ska vi upp till svärmor, ska baka en blåbärspaj och ta med. Vi plockade 2 L blåbär igår. Hundarna var med och plockade, dom gick fram som ångvältar i blåbärsriset och bara åt Flört Så idag bajsar Sigge blått. haha

thric
0

Bestämde mig idag att trots tovor och elände så ska vi ställa ut i oktober. Vi håller tummarna att pälsen blir hyfsad inför utställningen, det är ändå värt ett försök och om inte annat så får vi iaf skoj. Önskar att tovåldern snart är över.

LinaK
0

Känner mig lite risig idag, tung i skallen och lite ont i halsen. Får hoppas det inte blir värre. Jag vill ju vara friiisk!

Idag var vi ute med hundarna i skogen och gick, dom har så roligt tillsammans dom små liven. Flört

Idag fyller Sigge 6 månader, grattis till "lilla" STORA Sigge! (han väger 7,4 kg nämligen) Tungan ute

Valpar
0

Det går framåt med Malte! Han kan nu vara hemma själv några timmar, kan lite trix och är så klart världens sötaste hund! Glad

thric
0

Äntligen verkar Cheries tovålder vara över, har fått hem min nya fön inför utställningarna i oktober.. men nu verkar det som om att hon snart kommer börja löpa.. TYPISKT. Har ju ingen koll än när hon ska löpa o så då hon bara löpt en gång hittils.. Aja man får ju ställa ut ändå.. Men man blir ju lite leds..

Emma-U
0

Jag är dödsförkyld.

Fan vad trist det är att bara springa runbt och snora, hosta, nysa, rossla och snora lite till. Så ser en minut ut för mig och har gjort sedan i fredagskväll.

Detta är inte okej.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
0

#30 Vad härligt! Skönt när man slipper allt slit med pälsen, det ä'r en jobbig tid när tovåldern är.

Har nyss varit ute med hundarna, är så stolt över Jack russelln, han som annars brukar bete sig som en vilde (skälla på människor och hundar) svarade riktigt bra på träningen. Känns oerhört bra eftersom jag lagt ned mycket tid på kontaktträning med honom. Så det känns jätte kul Glad

Idag håller jag på och tvättar och grejar, och ikväll ska jag till jobbet och jobba natt Tisd-Onsd sen ledig torsdag och så jobba igen Fred-Lörd Flört fullt upp. Sen imorgon ska jag och Algot på agility för första gången, blir spännande! Tror algot kommer älska det.