Vilka människor det finns!!
Igår kväll kl 21 ungefär så började en hund i lägenheten bredvid skälla som sjutton. Dom har ingen hund där annars vad jag vet, utan det var nog en tillfällighet. Den skällde och skällde och skällde. Jag kunde inte sova, så kl kvart över 4 halv 5 på natten/morgonen så kom ägarna hem och därefter blev det tyst. Men liksom lämna en hund på ett främmande ställe i över 7 timmar på natten gör man bara inte!!! Jag var så jäkla förbannad, så idag om jag ser mannen som bor där ska jag säga till honom. Saken blir ju inte bättre att de andra som bor här i huset kommer tro att det är våra hundar, eftersom vi är dom enda med hund här. Känns så jäkla pinsamt, att folk ska tro att det är vi. Vi som aldrig lämnar våra hundar ensamma knappt
Det bor ju surtanter här i huset, så dom lär ju knappt hälsa på en.
Tyckte så himla synd om den stackars hunden, det gjorde riktigt ont i mitt hjärta att höra den så ledsen hela natten. Visste inte vad jag skulle göra.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Usch, stackars hund.
Man får ju inte lämna en hund längre än 6 timmar åt gången, men har ingen aning ifall någon skulle bry sig om man ringde om en sån här sak som så vitt man vet bara skett en gång. Det man kan göra är ju att ringa störningsjouren. Tycker det är jättebra att du tänker prata med den som bor i lägenheten.
Jag har full förståelse för att ägare inte är medvetna om att hundarna låter när de är borta, men i ett sånt här fall när hunden inte bor där och blir lämnad så länge blir man ju förbannad.
Du kan ju säga något i stil med "Vet du om grannen i lägenhet X skaffat hund? Jag hörde nämligen en hund skälla hela natten i hans lägenhet, men jag har aldrig sett honom med någon hund" till surtanterna när du stöter på dem.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag hade nog letat upp ett mobilnummer till dem och ringt. Man kan ju söka på efternamnet och adressen så brukar det nästan alltid dyka upp ett mobilnummer på hitta eller eniro.
Du kan ju kolla upp det redan nu, så om denna taskiga situation skulle uppstå igen så kan du ringa till dem och berätta, eller kanske till och med låta dem lyssna på, hur det låter när de är borta..
Sju timmar är alldeles för länge, jag får lite smått ångest när Tyra varit ensam i två timmar, tycker att det är synd om henne att hon ska vara ensam. Men min absolut smärtgräns går vid fyra timmar, längre tid än så vägrar jag att vara borta!
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
#2 Jag kollade efter mobilnummer, men fann inget. Tänkte faktiskt ringa till honom, men som sagt inget nr
Nu har det inte hänt något mer vad jag vet, vi har varit bortresta i 2 veckor, får väl hoppas att han fått klagomål från tanterna i huset.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se