Bichon iFokus

Bichon

Etikettfoder
Läst 17676 ggr
Emma-U
9

Hur mycket foder?

Hur gör ni andra småhundägare?
Jag har fått rekommendationer från min uppfödare om hur mycket foder Tyra (Bichon Havanais, fyra månader) ska få, 0,8 dl tre gånger om dagen.
Men om man jämför det med vad som rekommenderas på Royal Canin-påsen så får hon mer..

Hur mycket och hur ofta ger ni era hundar mat?

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Bella-R
8

Jag undrar samma.. Benji har fått fyra mål om dagen (0,5 dl) dvs 2 dl totalt om dagen. Nu dock har jag börjat minska till tre gånger om dagen, dock vet jag inte riktigt hur mycket jag ska ta per mål då? :o Ska det vara 2 dl totalt om dagen som vuxna oxå?

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

LinaK
1

Det brukar ju stå på påsen hur mycket hunden ska ha. Jag har alltid gått efter det.

Han får mat tre gånger per dag, osäker på hur mycket :P stor koll man har.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Linda-A
4

Jag har själv en liten ras (jack russell) och jag börjar med att följa foderpåsens rekommendationer. Man märker ganska fort om hunden inte orkar äta allt eller blir tunn och behöver mer. Rekommendationerna på påsen brukar vara dagsranson så man delar bara den mängden på det antal mål man vill servera per dag för att få rätt portionsmängd!

anaprincess
1

Har iof en papillon bebis på 4 månader men han får 75 gram om dagen och äter Royal Canin Junior,

LinaK
0

#4 Hur mycket väger din bebbe ungefär? Kul att jämföra storleken på en havanais och papillon valp.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Mirzadancing
0

Jag  matar min hund 4 gånger ;) så hon får 1 gång på morgongen

eftermiddagen  , kväll .. :P

min hund  är ju och ett halvt är min ;D !

destroyed
0

jag matar sindra ungefär tre gånger om dagen men ibland är hon inte hungrig och då tar jag bort maten och försökjer ge den senare men ibland beter hon sig som hon inte ätit på flera veckor och då får man ibland lassa på lite mer beroende på hur mycket hon har ätit dagen innan

nonisaga
0

min vovve (bichon blandning) får sammanlagt 5 dl Orijon om dagen.

anaprincess
2

#8 är det en stor ras med i blandningen eller? 5 dl var väldigt mkt :O inte ens min vuxna jack russel terrier får så mkt.

nonisaga
0

#9 Han är en unghund (1år) och är en blandning bichon frisé och Coton de tulèar. Han får 2,5 dl tidigt på morgonen (typ 6) och 2,5 på kvällen vid 8.

Detta rekomenderades av vår veterinär eftersom Milou och jag är ute och aktiverar nästan hela tiden. Desutom är det forfarande valpfoder för att han ska få i sig allt "fett" han behöver.

anaprincess
0

#10 okej tyckte det lät mkt. Min vuxna papillon får 2 dl per dag och valpen 75 gram. Vuxna JRT får 5 dl om dagen.

Ascot
0

Min 2-åriga hane /bichon havanaise/ får 2 dl Royal Canin på morgonen och ca 1,5 dl på kvällen. Vi är inte så aktiva sv oss.

Ilya
0

Min hund (bichon havanais) äter nuförtiden ynka 2 dl om dagen. Ibland 2,5 dl. Tycker inte att det är nånting..

[Sarahansson1]
0

Jag ger min hund pro plan. Jag kollade med uppfödaren först. Och sen så tog jag det pö om pö. Först gav vi han tre gånger om dagen 1 dl varje måltid så fick han äta så mkt han ville. Sen nu när han är 7 månader och äter fortfarande 1 dl varje måltid. Plus lite människo mat.Fast nu bara två gånger per dag. Jag tycker att om man ser att hunden är väldigt glupsk ska man motionera den mkt. Samma sak om den äter för lite kan man gå bara en kort runda då det är änklare att få den att äta tkr jag.

Men man märker ju själv va som passar bäst för sin hundFoten i munnen

thric
0

När Cherie var lill-liten så fick hon 1dl 4ggr om dagen, när hon blev ungefär 5mån så fick hon 1dl x3. O nu när hon är 10 mån får hon ungefär 1dl på morgonen (mellan 6-8) o sen på kvällen 1,25dl ungefär vid 20tiden. Men tanken är att hon efter 1år ska äta 2dl om dagen. Hon får valpfoder.

ms-mee
1

Våra får mat 2 ggr om dagen, morgon och kväll. Elvis ligger på ca 3dl/dag och Hubert 5dl. Men sen varierar det ju från dag till dag hur aktiva vi varit

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

SaraC
0

Min hund är 11 år, aktiv för sin ålder, väger 10-11 kg, och äter 500 g/dag. (Jag föredrar att mäta i vikt, eftersom mått blir så missvisande)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar