Hur har ni det i värmen?
Visst är det varmt nu? Usch, vi svettas som sjutton här hemma
Hur tar era hundar detta med värmen?
Bifogar en bild på våra busar som min sambos syster har fotograferat.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Trots sin långa päls är Joy relativt oberörd. Hon springer inte o busar lika mycket, ligger hellre i skuggan och sover. Tidiga morgon promenader o dagliga dopp i havet tycks göra susen för en Havanaise. Däremot så äter hon inte speciellt mycket i värmen men dricker desto mer. Kalla klinker golv är också mycket populära.
Fast man kan även gå och dra gardinen över sig, hälsar Joy

Undvik kryddad och fet mat som ger värme.Onödigt nu på sommaren.Ge mat, först då hunden har rastats…ansträngt sej.

Det är varmt, oj ja! Tyra flåsar en hel del, söker sig till skuggan och dricker vid varje tillfälle som ges. Varje gång hon dricker när vi är ute blöter jag även in magen och tassarna på henne.
Vi brukar också blöta en handduk och lägga under eller över henne när hon är riktigt varm, det gillas väldigt mycket 
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
flås flås och ännu mer flås

ja det blir till att blöta tassa, mage och lite rygg ett par gånger om dagen. Doris har ganska ont av värmen tråkigt nog. Plus att hon äter jättedåligt så hon börjar bli lite smal. Inte bra till utställningarna som kommer snart…..
Hos oss är det också olidligt varmt :/
Dock har tea och kiba fått en egen pool i våran lilla trädgård som fick tummen upp första dagen ^^
Tea njuter av sitt val att svalka fossingarna lite:
------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it
Och kiba tyckte det var kanon, både pool och boll kan inte blir bättre ^^
Emma-K: Vad härligt det ser ut! Kul att dina hundar gillar att plaska, Algot skulle inte gå i närheten av den där kan jag lova
Han hatar vatten. russelln skulle nog gilla det! Kanske man kan ställa en på balkongen? 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
8# Haha ^^ kiba älskar allt vad vatten heter, så han skulle bli lycklig om han bara fick en kaffekopp med vatten. Tea däremot är lite sådär förra året dög poolen inte men nu va de så varmt här så hon knata i hon med :) annars så är det bara hav som duger åt lillan då rusar hon i lycklig som få :)
Det är inga större problem. Inomhus ligger han mest och sover och ute detsamma i skuggan. Det som är tråkigt är att det sällan går att ta någon längre promenad, det är till och med för varmt morgon och kväll. För att det ska vara tillräckligt svalt lär man gå ut mitt i natten. Idag har det i alla fall varit svalare och vi kunde nyss ta en längre kvällspromenad.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar